Grand Theft Auto: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 45: | Linia 45: | ||
==Wymagania== |
==Wymagania== |
||
*'''GTA I''' - |
*'''GTA I''' - yCPU 80486 40 Mhz, MS-DOS 6.22, monitor monochromatyczny, dysk twardy niekoniecznie, wystarczy stacja 5,25", RAM 8MB, PC speaker. |
||
*'''GTA II''' - CPU Pentium MMX 166 Mhz, Windows 95 Alpha pre-relase, monitor zalecany, karta graficzna Hercules 40 lini, dysk twardy 2mb, RAM 16mb, PC Speaker Advanced. |
*'''GTA II''' - CPU Pentium MMX 166 Mhz, Windows 95 Alpha pre-relase, monitor zalecany, karta graficzna Hercules 40 lini, dysk twardy 2mb, RAM 16mb, PC Speaker Advanced. |
||
*'''GTA III''' - CPU Pentium III, 500 Mhz, Rockstar OS 0.1 Beta, monitor konieczny, dysk twardy 2100mb, RAM 128mb, napęd optyczny x2, dowolny system dźwiękowy. |
*'''GTA III''' - CPU Pentium III, 500 Mhz, Rockstar OS 0.1 Beta, monitor konieczny, dysk twardy 2100mb, RAM 128mb, napęd optyczny x2, dowolny system dźwiękowy. |
||
Linia 53: | Linia 53: | ||
*'''GTA Warsaw''' - do uruchomienia wystarczy [[Tibia]] (i oczywiście Pegasus oraz Rubin). |
*'''GTA Warsaw''' - do uruchomienia wystarczy [[Tibia]] (i oczywiście Pegasus oraz Rubin). |
||
*'''GTA Zabrze City''' - do uruchomienia wystarczy PoloStejszyn 3 i bochenek chleba. |
*'''GTA Zabrze City''' - do uruchomienia wystarczy PoloStejszyn 3 i bochenek chleba. |
||
*'''GTT Bystrzejowice City''' - potrzebujemy : kalkulator (z funkcją dodawania). |
|||
==Uzależnienie== |
==Uzależnienie== |
Wersja z 18:20, 27 mar 2010
Ten artykuł dotyczy serii gier komputerowych. Zobacz też pierwsza część serii. |
Grand Theft Auto (znane także jako GTA, GieTeA oraz TaBrutalnaGraPoKtórejDzieciMordują) – pełna humoru seria gier logicznych. Powszechnie znane są jej aspekty kształcące jak i wartości, które wnosi do życia młodych ludzi. Została niesłusznie sklasyfikowana do kategorii +18 lat, przy czym można jednak to ograniczenie ominąć kupując grę za trzy dyszki na bazarze od Zdzicha.
Cele gry
W grze zostajemy dobrym człowiekiem, który za życiowy cel postawił sobie pomagać społeczeństwu likwidując złych ludzi, jakimi są oczywiście policjanci. Warto dodać, że robimy to w sposób humanitarny, gdyż ofiara po serii z broni palnej przypuszczalnie nic nie czuje. Dodatkowo wykonujemy misję, ten jednak aspekt jest zupełnie niepotrzebny, bo kto chciałby wykonywać durne zadania, gdy można walnąć paru policjantom w łeb. Są też panienki bez domu, które chodzą po ulicach, więc trzeba jedną zabrać ze sobą, zapłacić troszkę, żeby panience nie było smutno i żeby miała ciepełko. I długą.... przyjemność. ;)
Dane techniczne
Twórcą gry jest japońskie studio z siedzibą w Emiratach Arabskich - Rokstar Gejs. Znani są oni ze swoich produkcji, które zawsze uznawane były za świetną rozrywkę dla umysłu ( przykładem może być zręcznościowa gra - Manhunt). Gra obsługuje wszystkie wersje najnowszych Durex Szejderów oraz wymaga monitora 3D, przy czym uruchamia się nawet na Pegazusie. Gra została wzbogacona o system Ełforia zakupiony za dwie dyszki na jarmarku ełropa. Daje on fhajoffskie efekty rozjeżdzania, upadania, łapania równowagi bohatera. Naprawdę dobry kawał szitu. W Gta Warsaw policja w ogóle nie reaguje.
Cena detaliczna poszczególnych części waha się od 20 zł do 1 flaszki, z uznaniem poprawki, iż kupujemy u Zdzicha.
Różne odsłony
- GTA I i dodatki – pierwsza gra z serii GTA w której steruje sie zlepkiem pikseli. Gra polega na eliminowaniu złych niebieskich pikseli znanych jako policja. Gdy wybijemy ich już dostatecznie dużo i ukradniemy dużo czegoś co ma przypominać auta, dostajemy dostęp do innych miast i tak w kółko.
- GTA II – druga odsłona serii GTA w której steruje sie trochę ładniejszym zlepkiem pikseli. Gra polega na eliminowaniu złych niebieskich pikseli znanych jako policja. Gdy wybijemy ich już dostatecznie dużo i ukradniemy dużo czegoś co ma przypominać auta, dostajemy dostęp do innych miast i tak w kółko.
- GTA III – pierwsze GTA przedstawione w 3D, dzięki czemu w realnym świecie jeszcze bardziej możemy sobie wyobrazić sposoby na „czynienie dobra”, niekoniecznie dla społeczeństwa.
- GTA Szajs Siti – drugie GTA w pełnym 3D. Jak zwykle musimy mordować złych policjantów. W tej części Tomi Wersetti i Lans Wans chcą zdobyć 10 ton Kubusia dla Sonego Forelego. Ale walić fabułę. Ważne, że se możesz zlać dupę policji.
- GTA San Andreas – kolejna odsłona gry edukacyjnej w trójwymiarze. Tym razem chodzimy po mapie tró-gangsta czarnym * bohaterem imieniem Karl Dżonson (zupełnie jak oliwka dla dzieci), pseudonim Sidżej, który uważa się za prawdziwego mafiozo. Przełomem w tej części jest to, że oprócz tych złych niebieskich zabijamy tych złych czarnych z innych band.
- GTA Advance – GTA na GameBoya. Główny bohater, Mike, chce uciec z LC i przez całą grę zbiera mamonę na pociąg do Wąchocka.
- GTA Liberty City Stories - Odsłona na przenośną konsolę PSP, Charakteryzuje się grafiką 3d (takie bardzo ładne pixele) oraz nowymi sposobami czynienia dobra. Policjanci umierają po około 6 headshotach.
- GTA Vice City Stories – GTA znów na PSP, znów w Vice City. Dzieje jakiegoś Wiktora na kilka lat przed wydarzeniami z GTA VC.
- GTA IV - niedawno wyszlo na Pieca. W tej części Figo Bielik przyjeżdża do swojego Kozina, Romana Bielika, aby zasmakować Amerikan Drim. Jednak to co mówił Kozin, to nieprawda, bo ma w domu grzyba i syfa. W tej części mamy realizm, gdy Figo wypadnie z helikoptera, realistycznie spada, a gdy spadnie ekran robi się czarno biały. Chodzimy po Liberi Siti, zaczynamy w dzielnicy Pruker. Sytuacja zmienia się, gdy Kozin ginie. Figo zabija Flada, Pakjego, i innych. "Gra" cechuje się "dużym" realizmem. Przykład: obok rozpadającego się złoma z lat 50-tych spotkać można Ferrari.
- GTA Chinatown Wars – pierwsze GTA na DS'a. W tej części wcielamy się w jakiegoś żółtka, który wiadomo - pali (bynajmniej nie papierosy oraz w piecu), gwałci i zabija.
- GTA:Dublin City – elitarna wersja tylko-dla-polityków Unii Europejskiej. Fabuła gry rozgrywa się w Dublinie, stolicy Irlandii a głównym celem jest doprowadzenie do wygrania referendum w sprawie Traktatu Lizbońskiego.
- Grand Theft Auto Warsaw - Długo oczekiwana część kultowej serii GTA. Tym razem gracze byli bardzo zaskoczeni, ponieważ gra została wydana na Pegazusa, akcja rozgrywa się w Polsce, w latach 70, i jest to pierwsza część wydana w grafice 4D. Gramy uchodźcą z Pakistanu który ma za zadanie zabijać milicjantów i kraść samochody. Gra cechuje się rekordową popularością (do dziś sprzedano ok. 500.000.000 sztuk).
- Grand Theft Auto : Zabrze City - odsłona gry prezentująca niesamowite walory wirtualnej rozrywki, które zostały po raz pierwszy w historii PRL-u wykorzystane jak np. grafika 4,5D czy możliwość grania na desce klozetowej. Głównymi zaletami tej gry jest możliwość nauki fizyki on-lajn, stworzenie wraz ze Zdzichem nowego gangu czy też niespotykana dotąd możliwość gry na fujarce. Akcja dzieje się w Zabrzu na południu Polski w latach 80, jesteś uchodźcą z RFN, który ma za zadanie pozbyć się kibiców, milicji oraz stać 3 godziny w kolejce po chleb.
- Grand Theft Traktor : Bystrzejowice City - nowa odsłona gry dająca graczowi możliwość wczucia się w rolę wiejskiego mafioza. Fabuła polega na likwidowaniu i okradaniu rolniczków (eng. farmerów). Mamy zlecenie na kradzież 15 traktorów, dystrybutora ze poBLISKIEJ stacji, 20 cepów, 300 ton ziemniaków i kombajna.
Wymagania
- GTA I - yCPU 80486 40 Mhz, MS-DOS 6.22, monitor monochromatyczny, dysk twardy niekoniecznie, wystarczy stacja 5,25", RAM 8MB, PC speaker.
- GTA II - CPU Pentium MMX 166 Mhz, Windows 95 Alpha pre-relase, monitor zalecany, karta graficzna Hercules 40 lini, dysk twardy 2mb, RAM 16mb, PC Speaker Advanced.
- GTA III - CPU Pentium III, 500 Mhz, Rockstar OS 0.1 Beta, monitor konieczny, dysk twardy 2100mb, RAM 128mb, napęd optyczny x2, dowolny system dźwiękowy.
- GTA San Andreas - CPU 0,000000006 Ghz - na trochę słabszym też pójdzie, Windows 95, 98, 2000, XP, Viśta-wio, Seven, Osiem i nowsze, Monitor - może być Rubin, zalecany ekran marki Daewoo, dysk twardy: do uruchomienia - 4GB, do grania 7MB, do instalowania modów - od 125GB do 700TB, karta grafiki: do gry - jakaś, do modów - GeForce 1, RAM - a po co to komu?, napęd optyczny x3,7, słuchawki, ewentualnie głośniki (byle nie stereo!)
- GTA IV - CPU PowerPC quad-G5, OS: Windows Seven, Monitor lcd, crt ulegają natychmiastowej implozji, HDD: SCSI 1TB RAID, RAM: 8GB DDR4, karta GFX: CrossFire 4x ATi Radeon HD 4870X2 2GB, audio 9.1 channel.
- GTA V - Przewidywane wymagania systemowe: Bezpośrednie podłączenie do mózgu (silnik gry prawdopodobnie będzie oparty na tym z gry „Ludzki żywot”), rozbudowany HDR rendering i jeszcze bardziej realistyczna fizyka. Plotki głoszą, że dostęp do gry GTA V uzyskać będzie można jedynie po przejściu gry „Ludzki Żywot”.
- GTA Warsaw - do uruchomienia wystarczy Tibia (i oczywiście Pegasus oraz Rubin).
- GTA Zabrze City - do uruchomienia wystarczy PoloStejszyn 3 i bochenek chleba.
- GTT Bystrzejowice City - potrzebujemy : kalkulator (z funkcją dodawania).
Uzależnienie
Możesz czuć się uzależniony, gdy:
- Uderzenie w radiowóz jest przez policję tak samo ścigane jak zabicie 10 cywili z broni palnej.
- Jeśli ktoś (poza Tobą) w grze uderzy w radiowóz, policja wysiada i zabija go z broni palnej.
- Godzina mija u ciebie w minutę.
- Będziesz miał sklejone palce u dłoni a i tak będziesz mógł strzelać z pistoletu.
- Do domu przychodzisz tylko po to, by zapisać grę.
- Wsiadłeś do samochodu i walnąwszy w pierwsze napotkane drzewo tłumaczyłeś sobie, że masz za słaby Driving Skill.
- Zamiast zawołać kumpla, celujesz mu w łeb z pistoletu i naciskasz G.
- Jeśli nie dajesz rady bez kodów, szukasz klawiatury by takowy wpisać.
- Co 8 człowiek spotkany na ulicy wygląda tak samo.
- Często pożyczasz samochody z ulicy lub z parkingu i odpalasz je bez kluczyków.
- Gdy masz wypadek na motorze nawet przy dużej prędkości to i tak nie skończysz na wózku inwalidzkim.
- Jeżeli nie musisz mrugać oczami przez całe życie
- Lecisz do szkoły lub pracy jetpackiem.
- Możesz zmieniać swój kolor skóry edytując plik player.jpg w folderze skins
- Jesteś napakowany niczym Mariusz po 3 dniach treningów.
- Nosisz przy sobie bardzo dużą mapę okolicy.
- Po wpisaniu odpowiedniego kodu potrafisz skakać na wysokość 3 metrów
- W miejscu, do którego zmierzasz widzisz czerwony krąg.
- Nie odczuwasz potrzeb fiziologiczych
- Umiesz zjeść w 5 sekund pizzę lub sałatkę.
- Przedmioty które chcesz podnieść kręcą się wokół własnej osi.
- Nie myjesz się, a i tak jesteś czysty.
- Nie zatrzymujesz się na światłach i potrącasz każdego, kto przechodzi przez jezdnię.
- Twoje auto, za każdym razem gdy jest poobijane, wygląda tak samo.
- Kupujesz broń w sklepie nawet jeśli nie masz na nią pozwolenia.
- W każdym domu natrafiasz na garderobę i takie same ciuchy w każdej.
- Masz dzienny limit na ćwiczenia.
- Wyciągasz broń znikąd.
- Jeśli popełniasz przestępstwo pokazuje ci się wanted level (poziom ścigania)[gwiazdki]
- Kupujesz dom stojąc przed nim i wciskając tab.
- Jest szansa, że jak walniesz kwiatkiem w dystrybutor paliwa to wybuchnie.
- Kiedy chcesz się dostać na drugi koniec miasta próbujesz wpisać kod na hydrę albo jetpacka.
- Kiedy widzisz 3 osoby ubrane na fioletowo strzelasz do nich i dziwisz się, czemu nie rozpoczął się gang war.
- Kiedy skaczesz ze spadochronem dziwisz się że nie pokazuje się napis „open your parachute” (otwórz swój spadochron).
- Szukasz po mieście podków, zdjęć do zrobienia i tagów a po całym świecie ostryg.
- Uważasz, że wszystkie miasta na świecie leżą na wyspach.
- Dziwisz się, że gdy dachujesz, to twój samochód się nie pali, ale ty wylatujesz z samochodu.
- Musisz wchodzić i wychodzić kilka razy z garderoby aby ubrać się.
- Rozmawiasz przez telefon tylko gdy ktoś do Ciebie zadzwoni.
- Wszyscy policjanci są identyczni.
- Zastanawiasz się, dlaczego do twojej kieszeni wchodzi najwyżej pistolet, przecież normalnie mieściłeś tam arsenał mniejszej armii.
- Widząc kładkę wjeżdżasz na nią, licząc choćby na małego stunta.
- Kupujesz piwo koledze, licząc na większy respekt.
- Gdy wjeżdżasz samochodem (poobijanym lub palącym) do garażu po minucie wygląda jak z salonu samochodowego.
- Kiedy przechodzisz koło budki telefonicznej(która dzwoni), odbierasz ją, i ktoś daje ci misje.
- Kiedy za pomocą komórki, powodujesz że pojawia się helikopter i cokolwiek.
- Strzelasz ze strzelby dwa razy do samochodu, żeby wybuchł.
- Kiedy ktoś coś mówi do ciebie, wpisujesz Y lub N.
- Nie chodzisz do szkoły i nie płacisz rachunków.
- Myślisz, że zawsze hot dog kosztuję $1.
- Nawet jeśli jesteś tam,gdzie płaci się PLN lub w euro
- Prosisz o sprunka w sklepie.
- Myślisz, że jak wejdziesz do wody, to zginiesz.
- Myśląc, że dom wygląda inaczej w wewnątrz, żeby nie pasował do budowy zewnątrz.
- Zawsze zabijasz dilerów, bo dostaniesz $3000
- Za darmo grasz w gry w sklepach
- Radio którego słuchasz puszcza te same kawałki w kółko.
- Nie mówisz nic aż do końca życia.
- Każdy twój dom ma takie same wnętrze.
- Myślisz, że Drzwi od wewnątrz wyglądają inaczej niż na zewnątrz.
- Masz 6 dziewczyn, ukrywasz że masz inną niż tą jedna i tylko chodzisz z nimi na randki (bez ślubu)
- Po 50% znajomości z dziewczyną ona wpuszcza cię do domu.
- Żywisz się tylko w fast-foodach.
- Umiesz jeździć samochodem czy motorem, sterować samolot lub śmigłowiec i kierować motorówką, nie mając nawet karty rowerowej.
- Gdy jesteś poszukiwany, wszyscy policjanci od razu Cię rozpoznają.
- Potrafisz wybudować budynek w kilka godzin.
- Swoich rodziców albo nauczycieli uważasz za zleceniodawców.
- Kiedy widzisz jakiś nowy samochód sądzisz że zainstalowałeś mod.
- Zawsze masz przy sobie pieniądze nawet jeśli jest to 5 mln dolarów.
- Kiedy widzisz jakiś nieczynny most albo tunel myślisz że musisz wykonać kilka misji a wtedy będzie czynne.
- Nie obawiasz się że złapię Cię policja bo i tak wywalą Ciebie przed komisariat.
- Gdy nie chcą Cię wpuścić na lotnisko tłumaczysz się że masz maksymalną umiejętność prowadzenia samolotów.
- Gdy ktoś przyłapał Cię na kradzieży karetki , taksówki, radiowozu lub czołgu to tłumaczysz że musisz wykonać dodatkowe misje.
- Umawiasz się z dziewczynami na „gorącą kawę”.
- Skaczesz z 500 metrów do wody i nic ci się nie dzieje.
- Gdy brakuje ci powietrza pod wodą , wpisujesz kod na nieskończenie powietrza i wszystko jest OK.
- Gdy kamizelka kuloodporna zużywa się w miarę gdy do ciebie strzelają (a ty krwawisz).
- Każdy dom jest dla ciebie tylko przeszkodą.
- Możesz startować samolotem z podwórka.
- Zamiast kluczyka używasz tylko żółtego trójkąta by otwierać drzwi.
- Jeśli popełnisz samobójstwo budzisz się przed szpitalem z pełnym życiem.
- Domy są tak solidne, że bazooka nie pomoże.
- Nigdy nie jesteś śpiący,a łóżko masz w domu tylko dla ozdoby.
- Kiedy chcesz zabić człowieka na miejscu, strzelając mu kilka razy w rękę z pistoletu.
- Kiedy myślisz, że wyjdziesz z więzienia za opłatą, pomimo zabicia kilkuset ludzi i policjantów.
- Skaczesz z największych budynków w okolicy z myślą że i tak przeżyjesz.
- Bazookę oraz inne duże bronie trzymasz w kieszeni.
- Skaczesz po dachach z myślą, że dostaniesz pieniądze za skok.
- Dziwisz się, że garaż ci się nie otwiera automatycznie, gdy chcesz do niego wjechać samochodem lub innym pojazdem.
- Po znalezieniu dobrej firmy, przemalowanie samochodu trwa kilka sekund.
- Zabijasz swojego kolegę myśląc, że i tak będziesz mógł wrócić do niego po misję i nic się nie stanie
- Jadąc samochodem w nocy czekasz na pojawienie się napisu: ,,Do you wanna good time, honey"
- Rozbijasz auto i wracasz do domu, odstawiasz je do garażu i na następny dzień dziwisz się, że nie jest naprawione i przemalowane.
- Jesteś w stanie zabić połowę policjantów w stanie, mając do dyspozycji jedynie kałacha.
- To, że robisz misje policyjne, wcale nie znaczy, że policja za zabijanie "podejrzanych" nie będzie Cię ścigać.
- Policja za najlepszy sposób "uspokajania" "podejrzanych" uważa zabicie tychże.
- Za wyciągnięcie gaśnicy czy sprayu na komisariacie policji dostajesz "Two star wanted level"
- Strażacy gaszą wszystkie pożary podjeżdżając Firetruckiem i polewając je wodą.
- Medycy leczą każdego klękając obok niego i robiąc mu masaż serca.