EU11: Różnice pomiędzy wersjami
M |
|||
(Nie pokazano 12 wersji utworzonych przez 12 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik: |
[[Plik:E405 Trento.jpg|150px|thumb|Stoi na stacji lokomotywa…]] |
||
'''EU11''' (znana też jako E405) – [[lokomotywa]] zamówiona w 1996 roku we [[Wrocław|Wrocku]] przez [[Polskie Koleje Państwowe|PKP]], jako lepsza i szybsza od [[EP09]]. Niestety, gdy miało dojść do sfinalizowania transakcji okazało się, że jest za szybka na polskie tory. Brak wielkiej kierownicy zwanej nastawnikiem i fakt posiadania komputera pokładowego sprawiały, że żaden polski [[maszynista]] nie mógł jej obsłużyć. Wiązało się to z koniecznością importu maszynistów np. z [[Włochy|Włoch]] i koniecznością zaopatrzenia ich w [[makaron]] i lazanię. Byłoby to jednak zbyt dużym obciążeniem dla budżetu firmy. Wobec powyższego PKP wycofała się z zakupu, a Włosi, jako że posiadali odpowiednich maszynistów, odkupili rzeczone lokomotywy z pocałowaniem ręki, na niektórych zostawiając polskie oznaczenie. |
|||
Obecnie jako EU11 oznaczane są przez jednego z prywaciarzy (chyba CTL - Całkiem Tandetna Logistyka) poczechosłowackie złomy, natomiast Polacy ostatecznie kupili od zachodnich sąsiadów nowoczesny sprzęt - szpanują nim kargule pod oznaczeniem EU43. Oczywiście, jak to w Polsce bywa, lok w zamyśle do pociągów pasażerskich ciąga składy towarowe. |
|||
Oznaczenie ET11 naniesione były przez jednego z prywaciarzy [[Wódka|Transoda]] na dwie poczechosłowackie [[Skoda 79E|wielbłądy]], które po odbyciu w Polsce swego powróciły tam skąd przyszły. Natomiast Polacy ostatecznie wypożyczyli od zachodnich sąsiadów nowoczesny sprzęt – szpanowali dziewięcioma takimi Kargule pod oznaczeniem [[Siemens Eurosprinter|EU45]], który w ostateczności został zwrócony Niemcom z wyjątkiem jednej sztuki pozostającej własnością PKP Cargo, które wykupiło pojazd od producenta. |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
{{Kolej}} |
|||
[[Kategoria:Lokomotywy]] |
[[Kategoria:Lokomotywy]] |
Aktualna wersja na dzień 00:34, 9 kwi 2023
EU11 (znana też jako E405) – lokomotywa zamówiona w 1996 roku we Wrocku przez PKP, jako lepsza i szybsza od EP09. Niestety, gdy miało dojść do sfinalizowania transakcji okazało się, że jest za szybka na polskie tory. Brak wielkiej kierownicy zwanej nastawnikiem i fakt posiadania komputera pokładowego sprawiały, że żaden polski maszynista nie mógł jej obsłużyć. Wiązało się to z koniecznością importu maszynistów np. z Włoch i koniecznością zaopatrzenia ich w makaron i lazanię. Byłoby to jednak zbyt dużym obciążeniem dla budżetu firmy. Wobec powyższego PKP wycofała się z zakupu, a Włosi, jako że posiadali odpowiednich maszynistów, odkupili rzeczone lokomotywy z pocałowaniem ręki, na niektórych zostawiając polskie oznaczenie.
Oznaczenie ET11 naniesione były przez jednego z prywaciarzy Transoda na dwie poczechosłowackie wielbłądy, które po odbyciu w Polsce swego powróciły tam skąd przyszły. Natomiast Polacy ostatecznie wypożyczyli od zachodnich sąsiadów nowoczesny sprzęt – szpanowali dziewięcioma takimi Kargule pod oznaczeniem EU45, który w ostateczności został zwrócony Niemcom z wyjątkiem jednej sztuki pozostającej własnością PKP Cargo, które wykupiło pojazd od producenta.
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny transportu. Rozbuduj go – nie przejedziesz się na tym.