Trolejbus: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika Lukaszb942, powód: nic niewnosząca edycja) Znacznik: rewert |
|||
(Nie pokazano 76 wersji utworzonych przez 55 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Trollejbusy.jpg|thumb|200px|Tak wyglądają trolljebusy]] |
|||
'''Trolejbus''' (właść. troll ej bus, co w języku norweskich pigmejów oznacza "[[Twoja Stara]]") - pojazd kołowo-elektryczno-niewiadomoco, ponury żart historii, okrutna mutacja na temat [[autobus|autobusu]]. |
|||
'''Trolejbus''' – w zasadzie [[tramwaj]], który bardzo chciał być [[autobus]]em. Składa się z kontenera, opon i ustrojstwa do pobierania prądu. Zazwyczaj kursuje jako największa atrakcja turystyczna w danym mieście. Wszystko z przypadku, bo miasta nie było stać na budowę szyn lub Bóg był zbyt nierozsądny, robiąc miasto pagórkowatym. |
|||
Połączenie trolla i (auto)busa dające w rezultacie mieszanke ochydną i powodującą [[wymioty|wymioty]], skurcze mięśni pośladkowych i gwałtowną utratę melaniny. |
|||
== Zasilanie == |
|||
Trolejbusy są zasilane prądem zazwyczaj ze starych elektrowni cieplnych. |
|||
Prąd ten jest bardzo zmienny w zależność od pracowników elektrowni: |
|||
* '''600 V''' – masowe wyrzucanie pracowników z pracy za pijaństwo; |
|||
* '''1500 V''' – pracownicy przeszli na strajk głodowy; |
|||
* '''3000 V''' – w elektrowni wybuchł strajk generalny; |
|||
* '''15000 V''' – pracownicy dostali podwyżki. |
|||
Linie trakcyjne, do których przyczepiony jest [[pantograf]], często się zrywają, gdy siadają na nich ptaki, aby załatwić się na dach trolejbusa. Wypadnięcie pantografów z trakcji określane jest mianem wypałowania lub pałowania. |
|||
== Popularne nazwy trolejbusów == |
|||
* Prądojeb; |
|||
* Elektrojeb; |
|||
* Trajtek; |
|||
* Mikser; |
|||
* Ekologiczna rakieta; |
|||
* Trolljebus. |
|||
* Trollbus |
|||
== Tradycyjny wygląd trolejbusa == |
|||
[[grafika:Trolejbus.jpg|thumb|right|Troll ej bus]] |
|||
* Powyrywane grzejniki; |
|||
== Wygląd == |
|||
* Poprzebijane opony; |
|||
Z wyglądu trolejbus jest niepodony zupełnie do niczego. Wyróżniającą cechą są wielkie [[ucho|uszy]] trolla (jednego z elementów |
|||
* Podarte lub spalone siedzenia; |
|||
troll ej busu), które odbierają z przewodów trakcyjnych prąd elektryczny, a oporność tych uszu jest całkowitym zaprzeczeniem prawa Ohma i wynosi pomnożony przez 4 pierwiastek kwadratowy potęgi liczby 7,687, której wykładnikiem jest wielkość stopy żony kierowcy (oznaczana jako S). |
|||
* Powybijane szyby; |
|||
* Podrapany lakier na karoserii; |
|||
* Dach pełen ptasich odchodów; |
|||
* Śmierdzący i niemyjący się kierowca i pasażerowie. |
|||
{{słownik}} |
|||
{{Komunikacja miejska}} |
|||
[[Kategoria:Komunikacja miejska]] |
|||
[[Kategoria:Transport]] |
|||
== Historia == |
|||
Pierwszy trolejbus został zbudowany w 1227 roku przez [[Paris Hilton|Paris Hilton]]. Legenda mówi, że Paris |
|||
miała sen, w którym ujrzała tę koszmarę - "wklęsły bebzon, straszne nogi i krogulcze miał paznokcie (nie tipsy!)". |
|||
Wraz ze słynnym florenckim konstruktorem, malarzem i sprzedawcą ściereczek Vileda - [[Leonardo di Caprio|Leonardo di Caprio]] podjęła się skonstruowania tej bestyjalnej maszyny. Zajęło im to 3 dni i 3 noce oraz 4 wesela i pogrzeb, a kosztowało 12 jenów holenderskich (po średnim kursie - 1 JH = 0,44 funta indyjskiego). Pierwszym odważnym pasażerem |
|||
był [[Pan Mietek z Atlantydy|Pan Mietek z Atlantydy]] - dzielny kowboj, który wraz ze swą gitarą mężnie przejechał |
|||
z Górczyna na Junikowo (pierwsza trasa trolejbusu, utworzona wraz z pojazdem). Dziś wszystkie 8 linii trolejbusu prosperuje wspaniale i cieszy sie wielkim zainteresowaniem turystów z [[Japonii|Japonii]] |
Aktualna wersja na dzień 16:50, 4 wrz 2021
Trolejbus – w zasadzie tramwaj, który bardzo chciał być autobusem. Składa się z kontenera, opon i ustrojstwa do pobierania prądu. Zazwyczaj kursuje jako największa atrakcja turystyczna w danym mieście. Wszystko z przypadku, bo miasta nie było stać na budowę szyn lub Bóg był zbyt nierozsądny, robiąc miasto pagórkowatym.
Zasilanie[edytuj • edytuj kod]
Trolejbusy są zasilane prądem zazwyczaj ze starych elektrowni cieplnych. Prąd ten jest bardzo zmienny w zależność od pracowników elektrowni:
- 600 V – masowe wyrzucanie pracowników z pracy za pijaństwo;
- 1500 V – pracownicy przeszli na strajk głodowy;
- 3000 V – w elektrowni wybuchł strajk generalny;
- 15000 V – pracownicy dostali podwyżki.
Linie trakcyjne, do których przyczepiony jest pantograf, często się zrywają, gdy siadają na nich ptaki, aby załatwić się na dach trolejbusa. Wypadnięcie pantografów z trakcji określane jest mianem wypałowania lub pałowania.
Popularne nazwy trolejbusów[edytuj • edytuj kod]
- Prądojeb;
- Elektrojeb;
- Trajtek;
- Mikser;
- Ekologiczna rakieta;
- Trolljebus.
- Trollbus
Tradycyjny wygląd trolejbusa[edytuj • edytuj kod]
- Powyrywane grzejniki;
- Poprzebijane opony;
- Podarte lub spalone siedzenia;
- Powybijane szyby;
- Podrapany lakier na karoserii;
- Dach pełen ptasich odchodów;
- Śmierdzący i niemyjący się kierowca i pasażerowie.