Pesa 218M: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa PanSosna; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Magwac.)
(→‎SA133: No jeżdżą u nas, jako mikol mogę potwierdzić.)
 
(Nie pokazano 8 wersji utworzonych przez 5 użytkowników)
Linia 11: Linia 11:


=== SA133 ===
=== SA133 ===
Ma trochę mocniejszy silnik od poprzednika, a busowy układ siedzeń powoduje, że jest wysyłany na najdłuższe możliwe trasy. Spotykany często w rejonie Zielonej Góry, Gorzowa, Poznania i innych wiosek w rejonie lubuskiego i wielkopolski.
Ma trochę mocniejszy silnik od poprzednika, a busowy układ siedzeń powoduje, że jest wysyłany na najdłuższe możliwe trasy. Spotykany często w rejonie Zielonej Góry, Gorzowa, Poznania i innych wiosek w rejonie lubuskiego, podlaskiego i Wielkopolski.


=== SA134 ===
=== SA134 ===
Pierwsze sztuki były najmocniejszymi wozami tej serii, choć znów wszystko rozwalał układ siedzeń z busika. Niestety, jak za ten model wziął się Mińsk, to mimo że wrócił wygodny układ wnętrza z Bonanzy, osłabł silnik i wykończenie (dlatego nazwano go wersją „dla ubogich”). No i jeszcze ta kanciasta sylwetka i wystające górne światło niczym lufa czołgu… Spotykany zwłaszcza na dolnym śląsku i w [[Województwo kujawsko-pomorskie|kuj-pomie]].
Pierwsze sztuki były najmocniejszymi wozami tej serii, choć znów wszystko rozwalał układ siedzeń z busika. Niestety, jak za ten model wziął się Mińsk, to mimo że wrócił wygodny układ wnętrza z Bonanzy, osłabł silnik i wykończenie (dlatego nazwano go wersją „dla ubogich”). No i jeszcze ta kanciasta sylwetka i wystające górne światło niczym lufa czołgu… Spotykany zwłaszcza na dolnym śląsku i w [[Województwo kujawsko-pomorskie|kuj-pomie]].

=== SA136 ===
Kolejna seria długich pesozłomów. Tym razem większość sprzedano [[Włochy|makaroniarzom]], chociaż część i tak trafiła do <del>Niemców</del> Pomorzan<ref>Zarówno Zachodnich jak i Gdańskich</ref>. Egzemplarze wysłane na Pomorze wyją niczym Junkersy aby przypominać mieszkańcom tych okolic rok 1939.


== Cechy charakterystyczne ==
== Cechy charakterystyczne ==
Linia 20: Linia 23:
* W każdym jest wiecznie zapchany kibel z zamkniętym obiegiem, w wersji premium wychodek się nie zamyka;
* W każdym jest wiecznie zapchany kibel z zamkniętym obiegiem, w wersji premium wychodek się nie zamyka;
* Można przewieźć rower, ale przejścia wtedy nie ma;
* Można przewieźć rower, ale przejścia wtedy nie ma;
* Każdy ma wyraźnie opisany młotek do wybijania szyby w razie wylecenia z torów, w starszych wersjach puste miejsce po nim jest opisane aż w czterech językach.
* Każdy ma wyraźnie opisany <del>młotek</del> miejsce po młotku do wybijania szyby w razie wylecenia z torów, w starszych wersjach puste miejsce po nim jest opisane aż w czterech językach.


{{Przypisy}}
{{Kolej}}
{{Kolej}}

[[Kategoria:Spalinowe zespoły trakcyjne]]
[[Kategoria:Spalinowe zespoły trakcyjne]]

Aktualna wersja na dzień 14:19, 26 lip 2021

Długi Pesozłom, a raczej jego prototyp
Najmocniejszy Pesozłom…
…i jego uboższa wersja

Pesa 218M – seria szynobusów szrotobusów które stanowią przedłużoną wersję krótkich pesozłomów.

Wersje[edytuj • edytuj kod]

SA131[edytuj • edytuj kod]

Protoplasta całej serii potworków – na trzy wózki miał tylko jeden napędowy, dlatego skończyło się na jednym szrocie śmigającym gdzieś w rejonie Chójnic, Gdyni i jakiejś wiochy na czubku półksiężycowatego półwyspu.

SA132[edytuj • edytuj kod]

Ta wersja ma wreszcie dwa wózki napędne i trochę mocniejsze silniki. Siedem sztuk miało mordy jak SA103, reszta jak pierwsze SA135. Wnętrze tej pierwszej serii było jednak lepiej urządzone – układ z Bonanzy, podczas gdy następne już miały siedzonka jak w busiku, coby był większy komfort jazdy. Występuje właściwie wszędzie, a najwięcej go w Wielkopolsce.

SA133[edytuj • edytuj kod]

Ma trochę mocniejszy silnik od poprzednika, a busowy układ siedzeń powoduje, że jest wysyłany na najdłuższe możliwe trasy. Spotykany często w rejonie Zielonej Góry, Gorzowa, Poznania i innych wiosek w rejonie lubuskiego, podlaskiego i Wielkopolski.

SA134[edytuj • edytuj kod]

Pierwsze sztuki były najmocniejszymi wozami tej serii, choć znów wszystko rozwalał układ siedzeń z busika. Niestety, jak za ten model wziął się Mińsk, to mimo że wrócił wygodny układ wnętrza z Bonanzy, osłabł silnik i wykończenie (dlatego nazwano go wersją „dla ubogich”). No i jeszcze ta kanciasta sylwetka i wystające górne światło niczym lufa czołgu… Spotykany zwłaszcza na dolnym śląsku i w kuj-pomie.

SA136[edytuj • edytuj kod]

Kolejna seria długich pesozłomów. Tym razem większość sprzedano makaroniarzom, chociaż część i tak trafiła do Niemców Pomorzan[1]. Egzemplarze wysłane na Pomorze wyją niczym Junkersy aby przypominać mieszkańcom tych okolic rok 1939.

Cechy charakterystyczne[edytuj • edytuj kod]

  • Każdy z nich jest dwuczłonem z trzema wózkami (w tym oprócz szrotowatego prototypu dwa wózki dają napęd);
  • W każdym jest wiecznie zapchany kibel z zamkniętym obiegiem, w wersji premium wychodek się nie zamyka;
  • Można przewieźć rower, ale przejścia wtedy nie ma;
  • Każdy ma wyraźnie opisany młotek miejsce po młotku do wybijania szyby w razie wylecenia z torów, w starszych wersjach puste miejsce po nim jest opisane aż w czterech językach.

Przypisy

  1. Zarówno Zachodnich jak i Gdańskich