Pesa 218M: Różnice pomiędzy wersjami
Pociongowy (dyskusja • edycje) (→SA133: No jeżdżą u nas, jako mikol mogę potwierdzić.) |
|||
(Nie pokazano 8 wersji utworzonych przez 5 użytkowników) | |||
Linia 11: | Linia 11: | ||
=== SA133 === |
=== SA133 === |
||
Ma trochę mocniejszy silnik od poprzednika, a busowy układ siedzeń powoduje, że jest wysyłany na najdłuższe możliwe trasy. Spotykany często w rejonie Zielonej Góry, Gorzowa, Poznania i innych wiosek w rejonie lubuskiego i |
Ma trochę mocniejszy silnik od poprzednika, a busowy układ siedzeń powoduje, że jest wysyłany na najdłuższe możliwe trasy. Spotykany często w rejonie Zielonej Góry, Gorzowa, Poznania i innych wiosek w rejonie lubuskiego, podlaskiego i Wielkopolski. |
||
=== SA134 === |
=== SA134 === |
||
Pierwsze sztuki były najmocniejszymi wozami tej serii, choć znów wszystko rozwalał układ siedzeń z busika. Niestety, jak za ten model wziął się Mińsk, to mimo że wrócił wygodny układ wnętrza z Bonanzy, osłabł silnik i wykończenie (dlatego nazwano go wersją „dla ubogich”). No i jeszcze ta kanciasta sylwetka i wystające górne światło niczym lufa czołgu… Spotykany zwłaszcza na dolnym śląsku i w [[Województwo kujawsko-pomorskie|kuj-pomie]]. |
Pierwsze sztuki były najmocniejszymi wozami tej serii, choć znów wszystko rozwalał układ siedzeń z busika. Niestety, jak za ten model wziął się Mińsk, to mimo że wrócił wygodny układ wnętrza z Bonanzy, osłabł silnik i wykończenie (dlatego nazwano go wersją „dla ubogich”). No i jeszcze ta kanciasta sylwetka i wystające górne światło niczym lufa czołgu… Spotykany zwłaszcza na dolnym śląsku i w [[Województwo kujawsko-pomorskie|kuj-pomie]]. |
||
=== SA136 === |
|||
Kolejna seria długich pesozłomów. Tym razem większość sprzedano [[Włochy|makaroniarzom]], chociaż część i tak trafiła do <del>Niemców</del> Pomorzan<ref>Zarówno Zachodnich jak i Gdańskich</ref>. Egzemplarze wysłane na Pomorze wyją niczym Junkersy aby przypominać mieszkańcom tych okolic rok 1939. |
|||
== Cechy charakterystyczne == |
== Cechy charakterystyczne == |
||
Linia 20: | Linia 23: | ||
* W każdym jest wiecznie zapchany kibel z zamkniętym obiegiem, w wersji premium wychodek się nie zamyka; |
* W każdym jest wiecznie zapchany kibel z zamkniętym obiegiem, w wersji premium wychodek się nie zamyka; |
||
* Można przewieźć rower, ale przejścia wtedy nie ma; |
* Można przewieźć rower, ale przejścia wtedy nie ma; |
||
* Każdy ma wyraźnie opisany młotek do wybijania szyby w razie wylecenia z torów, w starszych wersjach puste miejsce po nim jest opisane aż w czterech językach. |
* Każdy ma wyraźnie opisany <del>młotek</del> miejsce po młotku do wybijania szyby w razie wylecenia z torów, w starszych wersjach puste miejsce po nim jest opisane aż w czterech językach. |
||
{{Przypisy}} |
|||
{{Kolej}} |
{{Kolej}} |
||
[[Kategoria:Spalinowe zespoły trakcyjne]] |
[[Kategoria:Spalinowe zespoły trakcyjne]] |
Aktualna wersja na dzień 14:19, 26 lip 2021
Pesa 218M – seria szynobusów szrotobusów które stanowią przedłużoną wersję krótkich pesozłomów.
Wersje[edytuj • edytuj kod]
SA131[edytuj • edytuj kod]
Protoplasta całej serii potworków – na trzy wózki miał tylko jeden napędowy, dlatego skończyło się na jednym szrocie śmigającym gdzieś w rejonie Chójnic, Gdyni i jakiejś wiochy na czubku półksiężycowatego półwyspu.
SA132[edytuj • edytuj kod]
Ta wersja ma wreszcie dwa wózki napędne i trochę mocniejsze silniki. Siedem sztuk miało mordy jak SA103, reszta jak pierwsze SA135. Wnętrze tej pierwszej serii było jednak lepiej urządzone – układ z Bonanzy, podczas gdy następne już miały siedzonka jak w busiku, coby był większy komfort jazdy. Występuje właściwie wszędzie, a najwięcej go w Wielkopolsce.
SA133[edytuj • edytuj kod]
Ma trochę mocniejszy silnik od poprzednika, a busowy układ siedzeń powoduje, że jest wysyłany na najdłuższe możliwe trasy. Spotykany często w rejonie Zielonej Góry, Gorzowa, Poznania i innych wiosek w rejonie lubuskiego, podlaskiego i Wielkopolski.
SA134[edytuj • edytuj kod]
Pierwsze sztuki były najmocniejszymi wozami tej serii, choć znów wszystko rozwalał układ siedzeń z busika. Niestety, jak za ten model wziął się Mińsk, to mimo że wrócił wygodny układ wnętrza z Bonanzy, osłabł silnik i wykończenie (dlatego nazwano go wersją „dla ubogich”). No i jeszcze ta kanciasta sylwetka i wystające górne światło niczym lufa czołgu… Spotykany zwłaszcza na dolnym śląsku i w kuj-pomie.
SA136[edytuj • edytuj kod]
Kolejna seria długich pesozłomów. Tym razem większość sprzedano makaroniarzom, chociaż część i tak trafiła do Niemców Pomorzan[1]. Egzemplarze wysłane na Pomorze wyją niczym Junkersy aby przypominać mieszkańcom tych okolic rok 1939.
Cechy charakterystyczne[edytuj • edytuj kod]
- Każdy z nich jest dwuczłonem z trzema wózkami (w tym oprócz szrotowatego prototypu dwa wózki dają napęd);
- W każdym jest wiecznie zapchany kibel z zamkniętym obiegiem, w wersji premium wychodek się nie zamyka;
- Można przewieźć rower, ale przejścia wtedy nie ma;
- Każdy ma wyraźnie opisany
młotekmiejsce po młotku do wybijania szyby w razie wylecenia z torów, w starszych wersjach puste miejsce po nim jest opisane aż w czterech językach.
Przypisy
- ↑ Zarówno Zachodnich jak i Gdańskich