Łódzki Tramwaj Regionalny: Różnice pomiędzy wersjami
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (→Tabor: to jest w ciul nieaktualne i te tramicusy to faktycznie są już trochę zużyte, ale potem to się...) |
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa Hubfor81; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Ostrzyciel nożyczek.) Znacznik: rewert |
||
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Old Tram in Tomsk.jpg|thumb|200px|A oto seria nowoczesnych tramwajów dla |
[[Plik:Old Tram in Tomsk.jpg|thumb|200px|A oto seria nowoczesnych tramwajów dla ŁTR-u…]] |
||
'''Łódzki Tramwaj Regionalny''' – jak na stan obecny, najwolniejsza linia w Łodzi. Obsługiwana |
'''Łódzki Tramwaj Regionalny''' – jak na stan obecny, najwolniejsza linia w Łodzi. Obsługiwana przez tandetne, niskopodłogowe [[Pesa Tramicus|Pesy 122N]] i nieco mniej tandetne Cityrunnery. |
||
== Historia == |
== Historia == |
||
Było sobie MPK, była sobie linia 11 ze Zgierza do Pabianic i była 11A z Chocianowic do Helenówka. Ktoś podczas kąpieli krzyknął Eureka i wpadł na pomysł rozwalenia całej trasy i wybudowania extra szybkiego czegoś co jeździ po torach i ma przystanek co 10 metrów. Przez ponad rok w Łodzi było gorzej niż w Strefie Gazy. Łodzianie zamiast w tramwajach tłukli się w |
Było sobie [[MPK Łódź|MPK]], była sobie linia 11 ze Zgierza do Pabianic i była 11A z Chocianowic do Helenówka. Ktoś podczas kąpieli krzyknął ''Eureka!'' i wpadł na pomysł rozwalenia całej trasy i wybudowania extra szybkiego czegoś, co jeździ po torach i ma przystanek co 10 metrów. Przez ponad rok w Łodzi było gorzej niż w Strefie Gazy. Łodzianie zamiast w tramwajach tłukli się w ''Z-etkach'', które przez niebotyczne korki jeździły jak chciały i gdzie chciały ciągle zmieniając trasy. Łodzianie po kilku tygodniach zaczęli się nie tylko gubić, ale i wkurzać. Po długim okresie budowa wreszcie się zakończyła (udręka pasażerów również) i wszyscy byli happy. No, w sumie to nie do końca… |
||
== |
== Jak to wyszło == |
||
⚫ | |||
Trasa przebiega praktycznie tak jak każda podmiejska – ze wsi na wieś. Planowo trasa miała przebiegać ze Zgierza do Pabianic, no ale MPK już nie mogło wytrzymać i trzymać tych [[Pesa|Pes]] na zajezdni Telefonicznej. Ostatecznie trasa przebiega z Łodzi – Helenówek (jeden przystanek przed Zgierzem) do Łodzi- C.H. IKEA (osiem przystanków przed Pabianicami) i nie zanosi się na zmiany. |
|||
Miało być pięknie, miało być szybko, miało jeździć z dalekich [[Pabianice|Pabianic]] aż po egzotyczny [[Zgierz]], a wyszło jak zwykle. Trasa kończy się i zaczyna w Łodzi, a plany jej przedłużenia przepadły gdzieś na amen. Tramwaje snują się po szynach jakby bardzo nie chciały, zatrzymując się co parę metrów i stercząc bez sensu na skrzyżowaniach, bo jakiś [[debil]] wymyślił, że przystanki za skrzyżowaniem to świetny pomysł. W nielicznych przypadkach, gdzie zrobiono przystanki przed skrzyżowaniem, to mieści się tam góra jeden tramwaj naraz, co jest bardzo racjonalnym i rozsądnym posunięciem, biorąc pod uwagę fakt, że na centralnym odcinku ŁTR-em jedzie sześć linii tramwajowych. |
|||
== Tabor == |
|||
⚫ | |||
Aktualnie, przez pomyłkę MPK zamówiło wagony w Bydgoskiej Pesie. Jednak niebawem na Łódzkich ulicach ma się pojawić nowa seria nowoczesnych tramwajów. |
|||
== Przyszłość == |
== Przyszłość == |
||
Niebawem mają powstać dwie kolejne linie |
Niebawem mają powstać dwie kolejne linie ŁTR-u: |
||
* '''666''' – '''[[Łódź]]''' – [[Nowy Jork]] – [[Rio de Janeiro]] – [[Sydney]] – [[Tokio]] – [[Pekin]] – '''[[Warszawa]]''' |
* '''666''' – '''[[Łódź]]''' – [[Nowy Jork]] – [[Rio de Janeiro]] – [[Sydney]] – [[Tokio]] – [[Pekin]] – '''[[Warszawa]]''' |
||
* '''666A''' – '''[[Łódź]]''' – [[Rzym]] – [[Madryt]] – [[Nowy Jork]] – [[Londyn]] – '''[[Poznań]]''' |
* '''666A''' – '''[[Łódź]]''' – [[Rzym]] – [[Madryt]] – [[Nowy Jork]] – [[Londyn]] – '''[[Poznań]]''' |
||
Te dwie linie będą obsługiwać już nowe dostawy tramwajów dla |
Te dwie linie będą obsługiwać już nowe dostawy tramwajów dla ŁTR-u. |
||
== Zobacz też == |
== Zobacz też == |
||
* [[ |
* [[tramwaje w Łodzi]] |
||
* [[ |
* [[Piotrkowska Centrum]] |
||
* [[ |
* [[Łódzka Kolej Aglomeracyjna]] |
||
{{stub|trans}} |
|||
{{Komunikacja Łódź}} |
{{Komunikacja Łódź}} |
||
[[Kategoria:Infrastruktura komunikacji miejskiej]] |
[[Kategoria:Infrastruktura komunikacji miejskiej]] |
Aktualna wersja na dzień 10:58, 13 lut 2022
Łódzki Tramwaj Regionalny – jak na stan obecny, najwolniejsza linia w Łodzi. Obsługiwana przez tandetne, niskopodłogowe Pesy 122N i nieco mniej tandetne Cityrunnery.
Historia[edytuj • edytuj kod]
Było sobie MPK, była sobie linia 11 ze Zgierza do Pabianic i była 11A z Chocianowic do Helenówka. Ktoś podczas kąpieli krzyknął Eureka! i wpadł na pomysł rozwalenia całej trasy i wybudowania extra szybkiego czegoś, co jeździ po torach i ma przystanek co 10 metrów. Przez ponad rok w Łodzi było gorzej niż w Strefie Gazy. Łodzianie zamiast w tramwajach tłukli się w Z-etkach, które przez niebotyczne korki jeździły jak chciały i gdzie chciały ciągle zmieniając trasy. Łodzianie po kilku tygodniach zaczęli się nie tylko gubić, ale i wkurzać. Po długim okresie budowa wreszcie się zakończyła (udręka pasażerów również) i wszyscy byli happy. No, w sumie to nie do końca…
Jak to wyszło[edytuj • edytuj kod]
Miało być pięknie, miało być szybko, miało jeździć z dalekich Pabianic aż po egzotyczny Zgierz, a wyszło jak zwykle. Trasa kończy się i zaczyna w Łodzi, a plany jej przedłużenia przepadły gdzieś na amen. Tramwaje snują się po szynach jakby bardzo nie chciały, zatrzymując się co parę metrów i stercząc bez sensu na skrzyżowaniach, bo jakiś debil wymyślił, że przystanki za skrzyżowaniem to świetny pomysł. W nielicznych przypadkach, gdzie zrobiono przystanki przed skrzyżowaniem, to mieści się tam góra jeden tramwaj naraz, co jest bardzo racjonalnym i rozsądnym posunięciem, biorąc pod uwagę fakt, że na centralnym odcinku ŁTR-em jedzie sześć linii tramwajowych.
Przyszłość[edytuj • edytuj kod]
Niebawem mają powstać dwie kolejne linie ŁTR-u:
- 666 – Łódź – Nowy Jork – Rio de Janeiro – Sydney – Tokio – Pekin – Warszawa
- 666A – Łódź – Rzym – Madryt – Nowy Jork – Londyn – Poznań
Te dwie linie będą obsługiwać już nowe dostawy tramwajów dla ŁTR-u.