Łódzki Tramwaj Regionalny: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (→‎Tabor: to jest w ciul nieaktualne i te tramicusy to faktycznie są już trochę zużyte, ale potem to się...)
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa Hubfor81; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Ostrzyciel nożyczek.)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Old Tram in Tomsk.jpg|thumb|200px|A oto seria nowoczesnych tramwajów dla ŁTRu...]]
[[Plik:Old Tram in Tomsk.jpg|thumb|200px|A oto seria nowoczesnych tramwajów dla ŁTR-u…]]
'''Łódzki Tramwaj Regionalny''' – jak na stan obecny, najwolniejsza linia w Łodzi. Obsługiwana prze tandetne, niskopodłogowe Pesy 122N.
'''Łódzki Tramwaj Regionalny''' – jak na stan obecny, najwolniejsza linia w Łodzi. Obsługiwana przez tandetne, niskopodłogowe [[Pesa Tramicus|Pesy 122N]] i nieco mniej tandetne Cityrunnery.


== Historia ==
== Historia ==
Było sobie MPK, była sobie linia 11 ze Zgierza do Pabianic i była 11A z Chocianowic do Helenówka. Ktoś podczas kąpieli krzyknął Eureka i wpadł na pomysł rozwalenia całej trasy i wybudowania extra szybkiego czegoś co jeździ po torach i ma przystanek co 10 metrów. Przez ponad rok w Łodzi było gorzej niż w Strefie Gazy. Łodzianie zamiast w tramwajach tłukli się w „Z-etkach”, które przez niebotyczne korki jeździły jak chciały i gdzie chciały ciągle zmieniając trasy. Łodzianie po kilku tygodniach zaczęli sie nie tylko gubić ale i wkurzać. Po długim okresie w końcu budowa się zakończyła (udręka pasażerów również) i wszyscy byli happy. No w sumie to nie do końca bo i tak to szybkie coś wcale nie jest szybkie.
Było sobie [[MPK Łódź|MPK]], była sobie linia 11 ze Zgierza do Pabianic i była 11A z Chocianowic do Helenówka. Ktoś podczas kąpieli krzyknął ''Eureka!'' i wpadł na pomysł rozwalenia całej trasy i wybudowania extra szybkiego czegoś, co jeździ po torach i ma przystanek co 10 metrów. Przez ponad rok w Łodzi było gorzej niż w Strefie Gazy. Łodzianie zamiast w tramwajach tłukli się w ''Z-etkach'', które przez niebotyczne korki jeździły jak chciały i gdzie chciały ciągle zmieniając trasy. Łodzianie po kilku tygodniach zaczęli się nie tylko gubić, ale i wkurzać. Po długim okresie budowa wreszcie się zakończyła (udręka pasażerów również) i wszyscy byli happy. No, w sumie to nie do końca…


== Trasa ==
== Jak to wyszło ==
[[Plik:Lodz pesa 122n.jpg|thumb|200px|Stary, wysłużony tramwaj obsługujący ŁTR]]
Trasa przebiega praktycznie tak jak każda podmiejska – ze wsi na wieś. Planowo trasa miała przebiegać ze Zgierza do Pabianic, no ale MPK już nie mogło wytrzymać i trzymać tych [[Pesa|Pes]] na zajezdni Telefonicznej. Ostatecznie trasa przebiega z Łodzi – Helenówek (jeden przystanek przed Zgierzem) do Łodzi- C.H. IKEA (osiem przystanków przed Pabianicami) i nie zanosi się na zmiany.
Miało być pięknie, miało być szybko, miało jeździć z dalekich [[Pabianice|Pabianic]] aż po egzotyczny [[Zgierz]], a wyszło jak zwykle. Trasa kończy się i zaczyna w Łodzi, a plany jej przedłużenia przepadły gdzieś na amen. Tramwaje snują się po szynach jakby bardzo nie chciały, zatrzymując się co parę metrów i stercząc bez sensu na skrzyżowaniach, bo jakiś [[debil]] wymyślił, że przystanki za skrzyżowaniem to świetny pomysł. W nielicznych przypadkach, gdzie zrobiono przystanki przed skrzyżowaniem, to mieści się tam góra jeden tramwaj naraz, co jest bardzo racjonalnym i rozsądnym posunięciem, biorąc pod uwagę fakt, że na centralnym odcinku ŁTR-em jedzie sześć linii tramwajowych.

== Tabor ==
[[Plik:Lodz pesa 122n.jpg|thumb|200px|Stary, wysłużony tramwaj obsługujący ŁTR.]]
Aktualnie, przez pomyłkę MPK zamówiło wagony w Bydgoskiej Pesie. Jednak niebawem na Łódzkich ulicach ma się pojawić nowa seria nowoczesnych tramwajów.


== Przyszłość ==
== Przyszłość ==
Niebawem mają powstać dwie kolejne linie ŁTRu:
Niebawem mają powstać dwie kolejne linie ŁTR-u:
* '''666''' – '''[[Łódź]]''' – [[Nowy Jork]] – [[Rio de Janeiro]] – [[Sydney]] – [[Tokio]] – [[Pekin]] – '''[[Warszawa]]'''
* '''666''' – '''[[Łódź]]''' – [[Nowy Jork]] – [[Rio de Janeiro]] – [[Sydney]] – [[Tokio]] – [[Pekin]] – '''[[Warszawa]]'''
* '''666A''' – '''[[Łódź]]''' – [[Rzym]] – [[Madryt]] – [[Nowy Jork]] – [[Londyn]] – '''[[Poznań]]'''
* '''666A''' – '''[[Łódź]]''' – [[Rzym]] – [[Madryt]] – [[Nowy Jork]] – [[Londyn]] – '''[[Poznań]]'''


Te dwie linie będą obsługiwać już nowe dostawy tramwajów dla ŁTRu.
Te dwie linie będą obsługiwać już nowe dostawy tramwajów dla ŁTR-u.


== Zobacz też ==
== Zobacz też ==
* [[Tramwaje w Łodzi]]
* [[tramwaje w Łodzi]]
* [[Tramwaj]]
* [[Piotrkowska Centrum]]
* [[MPK Łódź]]
* [[Łódzka Kolej Aglomeracyjna]]


{{stub|trans}}
{{Komunikacja Łódź}}
{{Komunikacja Łódź}}
[[Kategoria:Infrastruktura komunikacji miejskiej]]
[[Kategoria:Infrastruktura komunikacji miejskiej]]

Aktualna wersja na dzień 10:58, 13 lut 2022

A oto seria nowoczesnych tramwajów dla ŁTR-u…

Łódzki Tramwaj Regionalny – jak na stan obecny, najwolniejsza linia w Łodzi. Obsługiwana przez tandetne, niskopodłogowe Pesy 122N i nieco mniej tandetne Cityrunnery.

Historia[edytuj • edytuj kod]

Było sobie MPK, była sobie linia 11 ze Zgierza do Pabianic i była 11A z Chocianowic do Helenówka. Ktoś podczas kąpieli krzyknął Eureka! i wpadł na pomysł rozwalenia całej trasy i wybudowania extra szybkiego czegoś, co jeździ po torach i ma przystanek co 10 metrów. Przez ponad rok w Łodzi było gorzej niż w Strefie Gazy. Łodzianie zamiast w tramwajach tłukli się w Z-etkach, które przez niebotyczne korki jeździły jak chciały i gdzie chciały ciągle zmieniając trasy. Łodzianie po kilku tygodniach zaczęli się nie tylko gubić, ale i wkurzać. Po długim okresie budowa wreszcie się zakończyła (udręka pasażerów również) i wszyscy byli happy. No, w sumie to nie do końca…

Jak to wyszło[edytuj • edytuj kod]

Stary, wysłużony tramwaj obsługujący ŁTR

Miało być pięknie, miało być szybko, miało jeździć z dalekich Pabianic aż po egzotyczny Zgierz, a wyszło jak zwykle. Trasa kończy się i zaczyna w Łodzi, a plany jej przedłużenia przepadły gdzieś na amen. Tramwaje snują się po szynach jakby bardzo nie chciały, zatrzymując się co parę metrów i stercząc bez sensu na skrzyżowaniach, bo jakiś debil wymyślił, że przystanki za skrzyżowaniem to świetny pomysł. W nielicznych przypadkach, gdzie zrobiono przystanki przed skrzyżowaniem, to mieści się tam góra jeden tramwaj naraz, co jest bardzo racjonalnym i rozsądnym posunięciem, biorąc pod uwagę fakt, że na centralnym odcinku ŁTR-em jedzie sześć linii tramwajowych.

Przyszłość[edytuj • edytuj kod]

Niebawem mają powstać dwie kolejne linie ŁTR-u:

Te dwie linie będą obsługiwać już nowe dostawy tramwajów dla ŁTR-u.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]