MAZ 203: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znaczniki: mobilna mobilna www
Znacznik: edytor wizualny
 
(Nie pokazano 14 wersji utworzonych przez 8 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{integruj z|MAZ}}
{{popr|Przejrzeć ostatnie edycje, usunąć co nieśmieszne}}
[[Plik:KZK_GOP_92_Pawelec.jpg|thumb|300px|Асцярожна, MA3 203 ідзе! Uwaga, MA3 203 nadjeżdża!]]
'''MAZ 203''' – autobus [[Białoruś|białoruskiej]] produkcji, zwany przez [[Miłośnik komunikacji miejskiej|eMKaeM-ów]] MA3 203. Dość nowoczesny, choć produkowany aż od 2006 r., czyli prawie 15 lat! Został najgorszym [[autobus]]em roku 2011 i od tego czasu nikt go nie potrafi zrzucić z tronu. Jest długi na 12 [[Metr|podstawowych jednostek metrycznych]].
'''MAZ 203''' – 12-[[Metr|metrowy]] wyrób [[autobus]]opodobny [[Białoruś|zza Wschodu]]. Dość nowoczesny, choć produkowany aż 15 lat! Został najgorszym autobusem roku 2011 i od tego czasu wszyscy mdleją na jego widok.


== Od zewnątrz ==
== Od zewnątrz ==
[[Plik:KZK_GOP_92_Pawelec.jpg|thumb|300px|Асцярожна, MA3 203 ідзе! Uwaga, MA3 203 nadjeżdża!]]
[[Plik:MAZ 203 - interior.jpg|thumb|Prawda, że piękne?]]
Od zewnątrz wygląda bardzo przyzwoicie. Z przodu MAZ - BN<ref> BN to oznaczenie 12-metrowców</ref> szpanuje światłami układającymi się w miejsce siedzące w autobusie (wraz z podporą). Z tyłu - światła w formie trzech kropek, tworzących krzywą linię oraz klapa silnika, która w połowie przypadków jest otwarta w czasie jazdy. Kołpaki w MAZakrze znajdziesz tylko od święta<ref>Jak ich nie zgubi albo jak zamontują</ref>. Ponadto szpanerski znaczek [[MAZ]]a na przodzie i stylowy napis „MAZ 203” z tyłu, występujący w modelach młodszych niż 2016 r., świadczący o <del>wysokiej</del> niskiej jakości wyprodukowanego autobusu. Z boku, w zależności od modelu 203-ki, dwie lub trzy pary drzwi trzaskających niczym drzwi w [[Konstal 105Na|stopiątce]] lub otwierających się wolniej niż tempo marszu [[Żółw|żółwia]]. Co ważne i ciekawe: podczas zatrzymywania się na przystanku i otwieraniu drzwi, komputer pokładowy informuje o numerze linii oraz przystanku docelowym<ref>Montują to w prawie każdym autobusie, nawet z 2008 r.</ref>. Super!
Od zewnątrz wygląda bardzo przyzwoicie. Z przodu krótki MAZak szpanuje światłami układającymi się w zarys miejsca siedzącego w autobusie (wraz z podporą). Z tyłu światła w formie trzech kropek, tworzących krzywą linię oraz klapa silnika, która w połowie przypadków jest otwarta w czasie jazdy. Kołpaki w MAZakrze znajdziesz tylko przez pierwsze 5000 km przebiegu. Z boku, w zależności od modelu 203-ki, dwie lub trzy pary drzwi trzaskających jak syberyjskie mrozy.


== W środku ==
== W środku ==
Podłoga niska, ale i tak ciężko wsiąść, ponieważ autobus bardzo często nie „klęka”<ref>Bo kierowcy nie chce się wcisnąć odpowiedniego przycisku</ref>. Ma bardzo niewygodne, plastikowe siedzenia, fabrycznie obite pomarańczowym tapicerą w szarobure esy-floresy, najczęściej wymienianą na niebieską w kropki, kreski i inne takie. Silnik pracuje jak w tartaku, więc jazda zaraz za silnikiem może być tragiczna w skutkach. W najlepszym wypadku będziesz czuł przez jakieś 3,5 godziny od opuszczenia MAZ-akry. Wydaje się, że to ''cud, miód i orzeszki'', ale nie dajcie się zwieść pozorom! Zatem gdy czekacie na [[Autobus|autobus]] i zobaczycie 203-kę, to lepiej poczekajcie na inny.
Podłoga jest niska, więc należy szykować się na szturm przez [[Rodzaje babć autobusowych|babcie autobusowe]]. Ma bardzo niewygodne, plastikowe siedzenia, fabrycznie obite pomarańczową tapicerą w szaro-brązowe esy-floresy, najczęściej wymienianą na niebieską w kropki, kreski i inne takie. Silnik pracuje jak w tartaku i wyje niczym [[wilk]] do księżyca, więc gdy czekasz na przystanku i jeszcze nie widzisz autobusu, ale już go słyszysz, to jedzie po ciebie MAZ 203. Lepiej poczekaj więc na następny.

== Cyfrowy mózg ==
203-ka, co było już wspomniane, wyposażona jest w [[komputer osobisty|cyfrowy mózg]], który połączony jest z <del>monitorem</del> tablicą zamontowaną zaraz za pierwszymi drzwiami autobusu. Teoretycznie wyświetla ona numer linii wraz z kierunkiem, <del>listę przystanków</del> następny przystanek oraz godzinę wraz z datą<ref>Zależy od tego, u kogo jest ten MAZ - inny przewoźnik, inna tablica</ref>, w praktyce jednak tablica zacina się na jednej z trzech opcji. Znany jest również fakt, że autobus osobiście informuje pasażerów, na jakim przystanku się znajduje, kiedy go opuszcza, zdarza się jednak, że zapowiedź jest spóźniona albo przyspieszona np. wysiadając na przystanku „Nowy Bytom Centrum”, MAZ-owy BN-ek jest już duszą na przystanku „Biskupice Zamkowa”


== Występowanie ==
== Występowanie ==
Ponieważ nikt o zdrowych zmysłach nie skusił się na to cudo białoruskiej techniki, zobaczyć je można w [[Lublin]]ie, który zakłada kijki na autobusy i udaje, że ma tramwaje, oraz [[GOP]] i [[Kielce]], w których komunikacja miejska jest żartem mniej śmiesznym nawet od tego artykułu.
Oto trzy główne miejsca występowania 12-metrowego MA3-a:
# '''[[Górnośląski Okręg Przemysłowy|GOP]]''' - z powodu taniości to właśnie tam znajdziemy istne skupisko tego arcydzieła. Najwięcej MAZów 203 ma przedsiębiorstwo „Pawelec Biechów”, którego cechą charakterystyczną są <del>kierowcy zza wschodniej granicy</del> białe kwadraty z numerem bocznym autobusu, i które gnieździ się [[Bytom|na Karbiu]]. Łącznie Pawełec ma aż 48 sztuk tego cuda (same trzydrzwiówki) choć niegdyś było tego jeszcze więcej<ref>Ale dziwnym trafem Pawelcowe 203-ki mają tendencje do samospalenia się w trakcie jazdy liniowej</ref>. Poza tym znajdziemy je u większości [[Górnośląski Okręg Przemysłowy|GOP-owskich]] prywaciarzy.
# '''[[Kielce]]''' - populacja 203-ek w Kielcach systematycznie spada (odświeżanie taboru), co nie znaczy, że jest to gatunek wymarły w tym mieście. Spotkamy tam 11 tychże autobbusów, wszystkie żółto-czerwone. Ciekawostką może być fakt, że ex-kieleckie MAZaki 203 można spotkać w... [[Górnośląski Okręg Przemysłowy|GOP-ie]]! A konkretnie u Pawelca, który chyba kocha MA3-y.
# '''[[Lublin]]''' - miasto znane z [[Trolejbus|trolejbusów]] posiada <del>tylko</del> aż trzy sztuki 12-metrowych MAZ-aków, jednak jest ewenementem na skalę ogólnopolską, ponieważ z całej [[Polska|polskiej]] sieci trolejbusowej tylko w Lublinie jeździ '''''MAZ 203 w wersji trolejbusowej!'''''


{{Przypisy}}
{{Komunikacja miejska}}
{{Komunikacja miejska}}

[[Kategoria:Autobusy]]
[[Kategoria:Autobusy]]

Aktualna wersja na dzień 09:42, 23 gru 2022

Асцярожна, MA3 203 ідзе! Uwaga, MA3 203 nadjeżdża!

MAZ 203 – 12-metrowy wyrób autobusopodobny zza Wschodu. Dość nowoczesny, choć produkowany aż 15 lat! Został najgorszym autobusem roku 2011 i od tego czasu wszyscy mdleją na jego widok.

Od zewnątrz[edytuj • edytuj kod]

Prawda, że piękne?

Od zewnątrz wygląda bardzo przyzwoicie. Z przodu krótki MAZak szpanuje światłami układającymi się w zarys miejsca siedzącego w autobusie (wraz z podporą). Z tyłu – światła w formie trzech kropek, tworzących krzywą linię oraz klapa silnika, która w połowie przypadków jest otwarta w czasie jazdy. Kołpaki w MAZakrze znajdziesz tylko przez pierwsze 5000 km przebiegu. Z boku, w zależności od modelu 203-ki, dwie lub trzy pary drzwi trzaskających jak syberyjskie mrozy.

W środku[edytuj • edytuj kod]

Podłoga jest niska, więc należy szykować się na szturm przez babcie autobusowe. Ma bardzo niewygodne, plastikowe siedzenia, fabrycznie obite pomarańczową tapicerą w szaro-brązowe esy-floresy, najczęściej wymienianą na niebieską w kropki, kreski i inne takie. Silnik pracuje jak w tartaku i wyje niczym wilk do księżyca, więc gdy czekasz na przystanku i jeszcze nie widzisz autobusu, ale już go słyszysz, to jedzie po ciebie MAZ 203. Lepiej poczekaj więc na następny.

Występowanie[edytuj • edytuj kod]

Ponieważ nikt o zdrowych zmysłach nie skusił się na to cudo białoruskiej techniki, zobaczyć je można w Lublinie, który zakłada kijki na autobusy i udaje, że ma tramwaje, oraz GOP i Kielce, w których komunikacja miejska jest żartem mniej śmiesznym nawet od tego artykułu.