Trolejbus: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika Lukaszb942, powód: nic niewnosząca edycja) Znacznik: rewert |
|||
(Nie pokazano 67 wersji utworzonych przez 50 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Trollejbusy.jpg|thumb|200px|Tak wyglądają trolljebusy]] |
|||
'''Trolejbus''' |
'''Trolejbus''' – w zasadzie [[tramwaj]], który bardzo chciał być [[autobus]]em. Składa się z kontenera, opon i ustrojstwa do pobierania prądu. Zazwyczaj kursuje jako największa atrakcja turystyczna w danym mieście. Wszystko z przypadku, bo miasta nie było stać na budowę szyn lub Bóg był zbyt nierozsądny, robiąc miasto pagórkowatym. |
||
Trolejbusy zostały stworzone w celu jeszcze większego uprzykrzenia podróży, przez co są wyposażone w takie systemu jak zrzucacz prądopobieraka czy opcjonalnie kopanie pasażerów prądem. |
|||
== Zasilanie == |
|||
Trolejbusy są zasilane prądem zazwyczaj ze starych elektrowni cieplnych. |
|||
Prąd ten jest bardzo zmienny w zależność od pracowników elektrowni: |
|||
* '''600 V''' – masowe wyrzucanie pracowników z pracy za pijaństwo; |
|||
* '''1500 V''' – pracownicy przeszli na strajk głodowy; |
|||
* '''3000 V''' – w elektrowni wybuchł strajk generalny; |
|||
* '''15000 V''' – pracownicy dostali podwyżki. |
|||
Linie trakcyjne, do których przyczepiony jest [[pantograf]], często się zrywają, gdy siadają na nich ptaki, aby załatwić się na dach trolejbusa. Wypadnięcie pantografów z trakcji określane jest mianem wypałowania lub pałowania. |
|||
== Popularne nazwy trolejbusów == |
|||
* Prądojeb; |
|||
* Elektrojeb; |
|||
* Trajtek; |
|||
* Mikser; |
|||
* Ekologiczna rakieta; |
|||
* Trolljebus. |
|||
* Trollbus |
|||
== Tradycyjny wygląd trolejbusa == |
|||
* Powyrywane grzejniki; |
|||
* Poprzebijane opony; |
|||
* Podarte lub spalone siedzenia; |
|||
* Powybijane szyby; |
|||
* Podrapany lakier na karoserii; |
|||
* Dach pełen ptasich odchodów; |
|||
* Śmierdzący i niemyjący się kierowca i pasażerowie. |
|||
{{słownik}} |
|||
{{Komunikacja miejska}} |
|||
[[Kategoria:Komunikacja miejska]] |
[[Kategoria:Komunikacja miejska]] |
||
[[Kategoria:Transport]] |
[[Kategoria:Transport]] |
||
{{stubtech}} |
Aktualna wersja na dzień 16:50, 4 wrz 2021
Trolejbus – w zasadzie tramwaj, który bardzo chciał być autobusem. Składa się z kontenera, opon i ustrojstwa do pobierania prądu. Zazwyczaj kursuje jako największa atrakcja turystyczna w danym mieście. Wszystko z przypadku, bo miasta nie było stać na budowę szyn lub Bóg był zbyt nierozsądny, robiąc miasto pagórkowatym.
Zasilanie[edytuj • edytuj kod]
Trolejbusy są zasilane prądem zazwyczaj ze starych elektrowni cieplnych. Prąd ten jest bardzo zmienny w zależność od pracowników elektrowni:
- 600 V – masowe wyrzucanie pracowników z pracy za pijaństwo;
- 1500 V – pracownicy przeszli na strajk głodowy;
- 3000 V – w elektrowni wybuchł strajk generalny;
- 15000 V – pracownicy dostali podwyżki.
Linie trakcyjne, do których przyczepiony jest pantograf, często się zrywają, gdy siadają na nich ptaki, aby załatwić się na dach trolejbusa. Wypadnięcie pantografów z trakcji określane jest mianem wypałowania lub pałowania.
Popularne nazwy trolejbusów[edytuj • edytuj kod]
- Prądojeb;
- Elektrojeb;
- Trajtek;
- Mikser;
- Ekologiczna rakieta;
- Trolljebus.
- Trollbus
Tradycyjny wygląd trolejbusa[edytuj • edytuj kod]
- Powyrywane grzejniki;
- Poprzebijane opony;
- Podarte lub spalone siedzenia;
- Powybijane szyby;
- Podrapany lakier na karoserii;
- Dach pełen ptasich odchodów;
- Śmierdzący i niemyjący się kierowca i pasażerowie.