Tramwaje w Łodzi: Różnice pomiędzy wersjami
Metallhead (dyskusja • edycje) M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 83.5.77.180. Ofiarą rewertu jest 79.163.90.103.) |
(aktualizacja, oraz dodanie informacji oczywiście w formie wesołej.) |
||
Linia 31: | Linia 31: | ||
* '''16A''' - Linia z serii "nie wiadomo po co, nie wiadomo gdzie". Skrócona wersja szesnastki. Przecież można by zwiększyć częstotliwość 16, ale nie, MPK musi po swojemu. |
* '''16A''' - Linia z serii "nie wiadomo po co, nie wiadomo gdzie". Skrócona wersja szesnastki. Przecież można by zwiększyć częstotliwość 16, ale nie, MPK musi po swojemu. |
||
* '''43''' - Kursująca raz na godzinę linia łącząca Lutomiersk z Wiochą i Łodzią. Spotkasz na nie niemieckie zabytki historyczne |
* '''43''' - Kursująca raz na godzinę linia łącząca Lutomiersk z Wiochą i Łodzią. Spotkasz na nie między innymi niemieckie zabytki historyczne |
||
*'''46''' - Najdłuższa polska linia. Kursuje ze zdrowego lasu, do Ozorkowa położonego 30km na północ od Łodzi. Przecina super hiper mega 111 pasmową autostradę. Znana pod nazwą "strzała śmierci" z racji samootwierających się drzwi podczas jazdy. |
*'''46''' - Najdłuższa polska linia. Kursuje ze zdrowego lasu, do Ozorkowa położonego 30km na północ od Łodzi. Przecina super hiper mega 111 pasmową autostradę. Znana pod nazwą "strzała śmierci" z racji samootwierających się drzwi podczas jazdy. |
||
Linia 50: | Linia 50: | ||
* '''Konstal 805Na tzw. "bulwa"''' Modernizowane 105/805Na. Poza Łodzią, podbiły Gdańsk i Górnośląski Okręg Przemysłowy. Ich podróby jeżdżą też w [[Toruń | Toruniu]] |
* '''Konstal 805Na tzw. "bulwa"''' Modernizowane 105/805Na. Poza Łodzią, podbiły Gdańsk i Górnośląski Okręg Przemysłowy. Ich podróby jeżdżą też w [[Toruń | Toruniu]] |
||
* '''Szityrunnery''' - (fachowa nazwa: Bombardier Flexity Outlook "Cityrunner") niby nowe, ładne, ale stare. Kursują tylko i wyłącznie na |
* '''Szityrunnery''' - (fachowa nazwa: Bombardier Flexity Outlook "Cityrunner") niby nowe, ładne, ale stare. Kursują tylko i wyłącznie na 11 i 16A. Nie posiadają klimatyzacji (tak jak większość łódzkich tramwajów). |
||
* '''Pesy''' - (fachowa nazwa: 122N PESA) kursują wyłącznie na linii 11, strasznie awaryjne - a to się wywali, a to się drzwi zatną itp. Jako jedyne tramwaje w Łodzi są klimatyzowane. Są tak ciężkie, że nowe tory po roku są stare. Niewidomi rozpoznają Pesy po charakterystycznym zapachu wnętrza przypominającym ten z foteli dentystycznych lub izolatek szpitalnych. Z pięciu kasowników zamieszczonych w tramwaju, zwykle działa jeden. |
* '''Pesy''' - (fachowa nazwa: 122N PESA) kursują wyłącznie na linii 11, strasznie awaryjne - a to się wywali, a to się drzwi zatną itp. Jako jedyne tramwaje w Łodzi są klimatyzowane. Są tak ciężkie, że nowe tory po roku są stare. Niewidomi rozpoznają Pesy po charakterystycznym zapachu wnętrza przypominającym ten z foteli dentystycznych lub izolatek szpitalnych. Z pięciu kasowników zamieszczonych w tramwaju, zwykle działa jeden. |
||
* '''Düwag GT6''' - Potocznie zwane "Helmutami". Sprowadzone z Niemiec. Egzemplarze Tramwajów Podmiejskich mają już na karku po 50 lat. |
* '''Düwag GT6''' - Potocznie zwane "Helmutami". Sprowadzone z Niemiec. Egzemplarze Tramwajów Podmiejskich (obecnie MPK) mają już na karku po 50 lat. |
||
* '''Düwag GT8''' - Wyłącznie w MKT. Wersje wycofane z eksploatacji w Niemieckim Fryburgu, trafiły do Łodzi i są najdłuższymi tramwajami w Polsce. Stawiając je w pionie uzyskamy wysokość 12 kondygnacyjnego bloku. Są jeszcze wersje z częściową niską podłogą. Oficjalne oznaczenie to GT6, ze względu zielonego, kamuflującego ubarwienia nazywane są "żabami". |
* '''Düwag GT8''' - Wyłącznie w MKT do 1 kwietnia 2012, teraz w MPK. Wersje wycofane z eksploatacji w Niemieckim Fryburgu, trafiły do Łodzi i są najdłuższymi tramwajami w Polsce. Stawiając je w pionie uzyskamy wysokość 12 kondygnacyjnego bloku. Są jeszcze wersje z częściową niską podłogą. Oficjalne oznaczenie to GT6, ze względu zielonego, kamuflującego ubarwienia nazywane są "żabami". |
||
Międzygminna komunikacja tramwajowa (MKT)oraz Tramwaje Podmiejskie (TP)zostały zlikwidowane i teraz tabor i linie obsługuje superowskie MPK, które lubi psuć tabor i wypuszczać na linie 43 i 46 osiemsetzłomki, które lubią się wykolejać |
|||
== Pasażerowie == |
== Pasażerowie == |
Wersja z 21:43, 31 lip 2012
Weź Pan zmień ten kierunek, bo Pan na Kurczaki nie jedziesz.
- Wsiadający pasażer na placu Niepodległości do motorniczego linii 5.
Bileciki do kontroli!
- Odgłos regularnie budzący studentów jadących rano na zajęcia. Ewentualnie, masz zły dzień.
-Panie, czy ten tramwaj jedzie prosto???
-Nie, na boki!!!
- Najczęstsza odpowiedź, gdy chcesz się dowiedzieć w jakim kierunku jedzie tramwaj
-Panie, czy ten tramwaj jedzie w kierunku Ronda Inwalidów?
-Tak, kierunek jest dobry...(wsiadamy i słyszymy krzyk:)ALE ZWROT PRZECIWNY!
- Najczęstsza odpowiedź, gdy chcesz się dowiedzieć w jakim kierunku jedzie tramwaj
Te kasownik chyba nie chodzą?
A co kur.. mają chodzić ? Panie zobacz kur.. latają !
- Najczęstsza odpowiedź, gdy chcesz się dowiedzieć czemu kasowniki są wyłączone a do wagonu akurat wchodzą kanary
Tramwaje w Łodzi - jedna z najbardziej chaotycznych sieci tramwajowych Polski. Jest zbiorem 19 linii.
Linie Miejskie (Normalne)
- 1 - Najkrótsza linia w Łodzi i zarazem jedna z najbardziej zapchanych. Jej długość wynosi aż 6,5 km. Jedzie trzema ulicami!
- 2 - Jej trasa przebiega z ul. Szczecińskiej na Dąbrowę. Tak jak i większość linii obsługują ją dziesiątki osiemsetzłomek. Obecnie nieco pobłądziła bo betonowe koleiny w asfalcie na Limanowskiego przestały nadawać sie do jazdy (tory dawno temu odeszły w niebyt z powodu częstych remontów). Za dwa lata mają na tej linii jeździć tramwaje z ŁTR 2.
- 3 - Augustów <-> Wycieczkowa. Jedyna linia wycieczkowa. Po samotnej trasie ul. Warszawskiej dołącza do "wyremontowanej" trasy ŁTRu, wraz z koleżankami 2, 4, 5, 11, 16, 16A, 46, 46A. Pokonując całą trasę za jednym zamachem można umrzeć z nudów. Dość ciekawa, bo wywiezie cię na totalne zadupie, które wcale zadupiem nie jest.
- 4 - Dąbrowa <-> Helenówek. Ulubiona linia łódzkich emerytek, które ze swoimi zakupami zrobionymi na Rynku Bałuckim wędrują w daleki świat. Jedna z najbardziej skomplikowanych tras w mieście (oprócz 3). Jedzie przy sprzyjających wiatrach minimum godzinę po swojej trasie, przy niesprzyjających kolejne dwie stoi w korku na Kilińskiego.
- 5 - Szczecińska <-> Kurczaki. Sprytnie omija najważniejszą część centrum. Najbardziej zapchana linia po 8 i 11. 3/4 drogi stoi w korku. Tramwaj, którego najlepiej nie próbować ogarniać. Potrafi jednego dnia zahaczyć o Stoki, Widzew, Kurczaki, Wycieczkową, Szczecińską, Plac Wolności i każdą inną lokalizację w mieście. Skrzyżowanie Pomorska - Kilińskiego potrafi przejechać w 6 różnych sposobów. Pewnie mógłby dojechać do Hamburga, gdyby prowadziły tam tory. Strach tym jeździć. Z okazji zamknięcia ul. Limanowskiego zawieszona do zakończenia remontu czyli zapewne ad calendas greacas. Przybliżony termin rozpoczęcia remontu ul. Limanowskiego podaje wróżka Sybilla.
- 6 - Kurczaki <-> Strykowska. Linia "widmo". Nie uświadczysz jej przez pół dnia, jak się już pojawi to najczęściej kilka pod rząd, bo jak wiadomo tramwaje w Łodzi to istoty stadne.
- 7 - To samo co u powyższej szóstki. Tyle, że żeby dostać się z cmentarza na Ogrodowej bądź Manufaktury wypadałoby się przesiąść w 6 przy eŁTeeRze. Wozi powietrze, nawet w solówce. Najczęściej chwilowo kasowana.
- 8 - Dostaniesz się nią z Teofilowa do Dworca Kaliskiego lub Galerii Łódzkiej. Linia pokemonów i kiboli.
- 9 - "Z lasu na Widzew". Środek transportu niedzielnych pielgrzymek do łódzkiego ZOO, bądź lunaparku. Jeżeli już kursuje jest linią kiboli.
- 9A- Tu zamiast lasu z wiochy na Widzew, tramwaj Konstantynowa po usunięciu 43 bis i oczywiście kibioli.
- 12 - Kursuje między "krainą kolorowych bloków", przebijając się przez Śródmieście, kończąc trasę na odległych zakątkach Widzewa. Jeździły Cityrunnery. Teraz zdezelowane składy. Wpływa na absencję na zajęciach studentów Uniwersytetu Łódzkiego i Politechniki Łódzkiej zamieszkałych na studenckim osiedlu Lumumbowo poprzez swoje sporadyczne kursowanie. \Nie należy się także zbytnio dziwić gdy nagle, nie wiadomo skąd pojawi się na przystanku przy Piotrkowskiej, jadąc trasą 10.
- 13 - pechowa trzynastka jest jedną z najprostszych i najzwyklejszych linii. Spotyka na swej trasie m.in. 2,5,7,8,9 itp. Linia kiboli.
- 14 - Prawie 10, tyle, że skręca w Śmigłego - Rydza i mknie na Dąbrowę.
- 15 - Jest jedną z najszybszych linii ze względu na częste stanie na światłach, bądź przystankach szczególnie na ul. Pomorskiej.
- 15A - Jak AAA to niby krótszy wariant 15 a tu jest dłuższy. Linia mająca zastąpić 46A i 43 bis tylko zamiast zastąpienia tych linii kończy na Telefonicznej a nie na Stokach jak 43 bis i kursują na nieJ nowoczesne osiemset złomy.
Linie Nienormalne
- 10 - Z Retkinii na Widzew. W tej linii na odcinku Wyszyńskiego - Piotrkowska, prosimy krzyczeć wyłącznie WIDZEW ŁÓDŹ, natomiast na odcinku od Pietryny do Augustowskiej krańcówki ŁÓDZKI KLUB SPORTOWY. Linia bardzo często oblegana przez stada pokemonów, będących w trakcie podróży z Manufaktury do Galerii. Linia kiboli ŁKS i Widzewa.
- 11 - słynny ŁTR. Chociaż, że linia nie jest ani szybka, ani regionalna. Na jej trasie zamontowano wyświetlacze, które z założenia miały wyświetlać linie i kierunki nadjeżdżających tramwajów, zwykle nie pokazują tego co trzeba. W rubryce "Odjazd za:" najczęściej widnieje "Przepraszamy, opóźnienie". Tablice ciągle nie działają. Dlaczego? Bo tak.
- 16 - Miejsko-Podmiejska. Miejska, bo obsługiwana przez MPK, podmiejska bo opuszcza miasto, chyba najbardziej przeładowana w godzinach szczytu jak i wieczorami. Nie licz, że (u/w)siądziesz.
- 16A - Linia z serii "nie wiadomo po co, nie wiadomo gdzie". Skrócona wersja szesnastki. Przecież można by zwiększyć częstotliwość 16, ale nie, MPK musi po swojemu.
- 43 - Kursująca raz na godzinę linia łącząca Lutomiersk z Wiochą i Łodzią. Spotkasz na nie między innymi niemieckie zabytki historyczne
- 46 - Najdłuższa polska linia. Kursuje ze zdrowego lasu, do Ozorkowa położonego 30km na północ od Łodzi. Przecina super hiper mega 111 pasmową autostradę. Znana pod nazwą "strzała śmierci" z racji samootwierających się drzwi podczas jazdy.
- AWARIA/AWARIA PRZEPRASZAMY/POJAZD USZKODZONY Tramwaje tej linii regularnie kursują na trasie -> cała Łódź - zajezdnia tramwajowa Telefoniczna/Dąbrowskiego/Chocianowice. Niektóre z nich, dodatkowo, idąc w ślad hasła "palmy się do roboty" spiesząc do krańcówki, zapominają zabrać pasażerów, zostawiając w zamian swojski zapaszek spalo... spoconej gumy.
- L Typowa L-ka, tyle że na szynach. Prowadzona przez doświadczonego tramwajarza (motorniczego? maszyniste? pilota? biologa?) instruktuowanego przez niedoświadczonego (j.w.), zazwyczaj nieświadomych, że ich miła przejażdżka odbywająca się na podstawie "tato co robisz w pracy", zabiera jeden lub więcej tramwajów z taboru, uszczuplając jeszcze bardziej przepustowość tych 1% sprawnych pojazdów, wku#$^%#$&#$#!@#c potencjalnych pasażerów.
Linie planowane
- 666 - Druga linia ŁTRu łącząca Łódź z Warszawą przez Nowy Jork, Rio de Janeiro, Sydney, Tokio i Pekin, a nawet Sochaczew.
- 666A - Znając tendencje MPK, zapewne uruchomiony zostanie drugi wariant 666, tym razem na relacji Łódź - Poznań przez Rzym, Madryt, Nowy Jork i Londyn.
- 666C - Łódź - Czarnobyl. Linia kursuje przez Dolinę Śmierci, Alaskę, Syberię, Spitsbergen i co tam chcesz, byleby było zimnego jak w picu.
Tabor
99% taboru spędza 99% swojego czasu eksploatacji stojąc w halach napraw.
- Konstal 805Na - potocznie "osiemsetzłomki" itp. Najbardziej pospolite tramwaje w Łodzi. Kursują na każdej wyżej wymienionych linii oprócz 11, 43, 43Bis, 46, 46A.
- Konstal 805Na tzw. "bulwa" Modernizowane 105/805Na. Poza Łodzią, podbiły Gdańsk i Górnośląski Okręg Przemysłowy. Ich podróby jeżdżą też w Toruniu
- Szityrunnery - (fachowa nazwa: Bombardier Flexity Outlook "Cityrunner") niby nowe, ładne, ale stare. Kursują tylko i wyłącznie na 11 i 16A. Nie posiadają klimatyzacji (tak jak większość łódzkich tramwajów).
- Pesy - (fachowa nazwa: 122N PESA) kursują wyłącznie na linii 11, strasznie awaryjne - a to się wywali, a to się drzwi zatną itp. Jako jedyne tramwaje w Łodzi są klimatyzowane. Są tak ciężkie, że nowe tory po roku są stare. Niewidomi rozpoznają Pesy po charakterystycznym zapachu wnętrza przypominającym ten z foteli dentystycznych lub izolatek szpitalnych. Z pięciu kasowników zamieszczonych w tramwaju, zwykle działa jeden.
- Düwag GT6 - Potocznie zwane "Helmutami". Sprowadzone z Niemiec. Egzemplarze Tramwajów Podmiejskich (obecnie MPK) mają już na karku po 50 lat.
- Düwag GT8 - Wyłącznie w MKT do 1 kwietnia 2012, teraz w MPK. Wersje wycofane z eksploatacji w Niemieckim Fryburgu, trafiły do Łodzi i są najdłuższymi tramwajami w Polsce. Stawiając je w pionie uzyskamy wysokość 12 kondygnacyjnego bloku. Są jeszcze wersje z częściową niską podłogą. Oficjalne oznaczenie to GT6, ze względu zielonego, kamuflującego ubarwienia nazywane są "żabami".
Międzygminna komunikacja tramwajowa (MKT)oraz Tramwaje Podmiejskie (TP)zostały zlikwidowane i teraz tabor i linie obsługuje superowskie MPK, które lubi psuć tabor i wypuszczać na linie 43 i 46 osiemsetzłomki, które lubią się wykolejać
Pasażerowie
- Pokemony - Zwykle kursują z Manufkatury do Galerii lub w odwrotnej kolejności. Ich ulubioną zabawą jest kasowanie biletu aż do uzyskania efektu zablokowania kasownika i braku możliwości wyjęcia biletu (tzw. utknął-nie-chce-wyjść).
- Kanary - Jeżdżą gdzie się da, zwykle na trasie ŁTRu. Spotkać ich można również w każdy piątek w tramwaju nr. 12 wsiadając na Lumumbowie. Ich praca jest wszystkim znana, często zastępują zepsuty system informacji głosowej.
- Nieznajomy gadający pan - Dzięki swojej świetlistej wiedzy ogłasza pasażerom nazwę następnego przystanku. (Zwykle mówi o niewłaściwym przystanku). żebyś nie miał czystego sumienia jadąc na gapę, namolnie przypomina Ci o "obowiązku skasowania biletu"