Pesa Dart: Różnice pomiędzy wersjami
Znacznik: edytor źródłowy |
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 35: | Linia 35: | ||
Tak, Dart oprócz wyglądu to od Elf-a niczym nie odbiega oprócz 8 członów i mocy zwiększonej do 2,4 MW. Przyśpieszenie ma pożal się Boże i psuje się jeszcze gorzej, niż Elf. Z tego powodu PKP Intersrity żałują swoich zakupów, ale cóż zrobić gdy grube miliony już poszły a tabor już dostarczony. Została jeszcze kwestia gdzie będą utrzymywać to dziadostwo. Wybór padł na ZNTK Mińsk Mazowiecki. Specjalnie wybudowano halę do utrzymywania produktów PESOpodobnych na które poszły kolejne grube miliony. |
Tak, Dart oprócz wyglądu to od Elf-a niczym nie odbiega oprócz 8 członów i mocy zwiększonej do 2,4 MW. Przyśpieszenie ma pożal się Boże i psuje się jeszcze gorzej, niż Elf. Z tego powodu PKP Intersrity żałują swoich zakupów, ale cóż zrobić gdy grube miliony już poszły a tabor już dostarczony. Została jeszcze kwestia gdzie będą utrzymywać to dziadostwo. Wybór padł na ZNTK Mińsk Mazowiecki. Specjalnie wybudowano halę do utrzymywania produktów PESOpodobnych na które poszły kolejne grube miliony. |
||
{{ |
{{Kolej}} |
||
{{stub|mot}} |
{{stub|mot}} |
||
{{stub|tech}} |
{{stub|tech}} |
Wersja z 19:58, 2 maj 2017
PESA Dart (ED161) – „elektryczny zespół trakcyjny” wyprodukowany przez Pesę w celu zdetronizowania Pindolina, wierny rywal ED160. Polskim producentom tak się spodobały, że na przełomie lat 2014–2015 wyprodukowano aż 20 dla Intersriti Intercity. Darty są wyposażone w m.in. telewizorki umieszczone na suficie, klimatyzację, kamery, samozamykające się drzwi do przedziałów, coby udawać nowoczesne Pendolino, oraz idiotyczny, piskliwy głosik syntezatora zapowiadający stacje. Z tego powodu po podróży takim cackiem z Bielska-Białej do Białegostoku już w Małkinii można dostać mdłości, a w Szepietowie całkiem się porzać.
Co jest w środku?
Wagon 2 klasy:
- Dosyć wygodne niebieskie siedzenia;
- Stoliki ukryte w siedzeniach;
- Następujący układ siedzeń: siedzenia w układzie 2+2 pod drzwiami z 1 strony wagonu ze stoliczkiem rozkładanym (np. na laptopa lub innego tableta), reszta siedzeń ułożonych w układzie 2+0 jak w PKSie;
- Słynny telewizorek;
- Czerwony młoteczek do zbijania szyby w razie
chęci wydostania się na zewnątrzniebezpieczeństwa lub po prostu pooddychania świeżym powietrzem; - Szara wykładzina zaprojektowana specjalnie do czyszczenia waszych stóp;
- Półki dla osób z większym bagażem ręcznym.
Wagon 1 klasy:
- Czarna wykładzina w celu wycierania Twych Nadobnych Stóp;
- Siedzenia nieco wygodniejsze i ładniejsze z białą klapką od InterSriti 2+2 po 1 stronie oraz 1+1 po 2 z rozkładanymi/składanymi stolikami;
- Reszta: patrz punkt Wagon 2 klasy.
Wagon barowy:
- Siedzenia czerwone;
- Potrawy pospiesznie przygotowane z pierwszych lepszych materiałów, które wpadną w ręce (czasami nawet z tego, co już powinno być za pociągiem, a jednak siedzi w wygodnej ubikacji);
- Drewniane stoliki;
- Patrz punkt ostatni w dziale Wagon 1 klasy.
Na jakich trasach jeździ?
- Warszawa - Lublin
- Bielsko-Biała - Białystok
- Wrocław - Białystok
- Białystok - Warszawa...
Z jaką prędkością jeździ?
Maksymalna prędkość konstrukcyjna to 160 km/h, ale jak się dobrze rozpędzi, może przekroczyć 200 km/h (zależy od powierzchni i pewności siebie maszynisty, bo jak się tym przyśpieszy za bardzo, to... DEAD).
To je to samo co Elf
Tak, Dart oprócz wyglądu to od Elf-a niczym nie odbiega oprócz 8 członów i mocy zwiększonej do 2,4 MW. Przyśpieszenie ma pożal się Boże i psuje się jeszcze gorzej, niż Elf. Z tego powodu PKP Intersrity żałują swoich zakupów, ale cóż zrobić gdy grube miliony już poszły a tabor już dostarczony. Została jeszcze kwestia gdzie będą utrzymywać to dziadostwo. Wybór padł na ZNTK Mińsk Mazowiecki. Specjalnie wybudowano halę do utrzymywania produktów PESOpodobnych na które poszły kolejne grube miliony.
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny motoryzacji. Jeśli przejechałeś dziś kogoś – rozbuduj to hasło.
To jest tylko zalążek ahtykułu z dziedźyny technyky. Jeśly nie posiadasz żadnej wady wymowy – rozbuduj go.