Pesa 218M: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(korekta zdjęcia)
M (Poprawki same się robią…)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Trasa Gdynia-Kościerzyna - 003.JPG|thumb|200px|Długi Pesozłom, a raczej jego prototyp]]
[[Plik:Trasa Gdynia-Kościerzyna - 003.JPG|thumb|200px|Długi Pesozłom, a raczej jego prototyp]]
[[Plik:SA132 Brzeg.jpg|thumb|200px|Wersja poprawiona]]
[[Plik:SA132 Brzeg.jpg|thumb|200px|Wersja poprawiona]]
[[Plik:Kwieciszowice PKP (SA134-003 to Zary).jpg|thumb|200px|Najmocniejszy Pesozłom...]]
[[Plik:Kwieciszowice PKP (SA134-003 to Zary).jpg|thumb|200px|Najmocniejszy Pesozłom…]]
[[Plik:DworzecKłodzkoGlSzynobus.JPG|thumb|200px|...i jego uboższa wersja]]
[[Plik:DworzecKłodzkoGlSzynobus.JPG|thumb|200px|…i jego uboższa wersja]]


'''Pesa 218M''' - seria <del>szynobusów</del> szrotobusów które stanowią przedłużoną wersję [[Pesa 214M|krótkich pesozłomów]].
'''Pesa 218M''' seria <del>szynobusów</del> szrotobusów które stanowią przedłużoną wersję [[Pesa 214M|krótkich pesozłomów]].


== Wersje ==
== Wersje ==

=== SA131 ===
=== SA131 ===
Protoplasta całej serii potworków na trzy wózki miał tylko jeden napędowy, dlatego skończyło się na jednym szrocie śmigającym gdzieś w rejonie [[Chojnice|Chójnic]], [[Gdynia|Gdyni]] i [[Hel|jakiejś wiochy na czubku półksiężycowatego półwyspu]].

Protoplasta całej serii potworków - na trzy wózki miał tylko jeden napędowy, dlatego skończyło się na jednym szrocie śmigającym gdzieś w rejonie [[Chojnice|Chójnic]], [[Gdynia|Gdyni]] i [[Hel|jakiejś wiochy na czubku półksiężycowatego półwyspu]].


=== SA132 ===
=== SA132 ===
Ta wersja ma wreszcie dwa wózki napędne i trochę mocniejsze silniki. Siedem sztuk miało mordy jak SA103, reszta jak pierwsze SA135. Wnętrze tej pierwszej serii było jednak lepiej urządzone układ z Bonanzy, podczas gdy następne już miały siedzonka jak w busiku, coby był większy komfort jazdy. Występuje właściwie wszędzie, a najwięcej go w Wielkopolsce.

Ta wersja ma wreszcie dwa wózki napędne i trochę mocniejsze silniki. Siedem sztuk miało mordy jak SA103, reszta jak pierwsze SA135. Wnętrze tej pierwszej serii było jednak lepiej urządzone - układ z Bonanzy, podczas gdy następne już miały siedzonka jak w busiku, coby był większy komfort jazdy. Występuje właściwie wszędzie, a najwięcej go w wielkopolsce.


=== SA133 ===
=== SA133 ===

Ma trochę mocniejszy silnik od poprzednika, a busowy układ siedzeń powoduje, że jest wysyłany na najdłuższe możliwe trasy. Spotykany często w rejonie Zielonej Góry, Gorzowa, Poznania i innych wiosek w rejonie lubuskiego i wielkopolski.
Ma trochę mocniejszy silnik od poprzednika, a busowy układ siedzeń powoduje, że jest wysyłany na najdłuższe możliwe trasy. Spotykany często w rejonie Zielonej Góry, Gorzowa, Poznania i innych wiosek w rejonie lubuskiego i wielkopolski.


=== SA134 ===
=== SA134 ===
Pierwsze sztuki były najmocniejszymi wozami tej serii, choć znów wszystko rozwalał układ siedzeń z busika. Niestety, jak za ten model wziął się Mińsk, to mimo że wrócił wygodny układ wnętrza z Bonanzy, osłabł silnik i wykończenie (dlatego nazwano go wersją „dla ubogich”). No i jeszcze ta kanciasta sylwetka i wystające górne światło niczym lufa czołgu… Spotykany zwłaszcza na dolnym śląsku i w [[Województwo kujawsko-pomorskie|kuj-pomie]].

Pierwsze sztuki były najmocniejszymi wozami tej serii, choć znów wszystko rozwalał układ siedzeń z busika. Niestety, jak za ten model wziął się Mińsk, to mimo że wrócił wygodny układ wnętrza z Bonanzy, osłabł silnik i wykończenie (dlatego nazwano go wersją "dla ubogich"). No i jeszcze ta kanciasta sylwetka i wystające górne światło niczym lufa czołgu... Spotykany zwłaszcza na dolnym śląsku i w [[Województwo kujawsko-pomorskie|kuj-pomie]].


== Cechy charakterystyczne ==
== Cechy charakterystyczne ==
* Każdy z nich jest dwuczłonem z trzema wózkami (w tym oprócz szrotowatego prototypu dwa wózki dają napęd);

* W każdym jest wiecznie zapchany kibel z zamkniętym obiegiem, w wersji premium wychodek się nie zamyka;
- Każdy z nich jest dwuczłonem z trzema wózkami (w tym oprócz szrotowatego prototypu dwa wózki dają napęd)
* Można przewieźć rower, ale przejścia wtedy nie ma;

* Każdy ma wyraźnie opisany młotek do wybijania szyby w razie wylecenia z torów, w starszych wersjach puste miejsce po nim jest opisane aż w czterech językach.
- W każdym jest wiecznie zapchany kibel z zamkniętym obiegiem, w wersji premium wychodek się nie zamyka

- Można przewieźć rower, ale przejścia wtedy nie ma

- Każdy ma wyraźnie opisany młotek do wybijania szyby w razie wylecenia z torów, w starszych wersjach puste miejsce po nim jest opisane aż w czterech językach


{{Kolej}}
{{Kolej}}

Wersja z 22:06, 20 sty 2018

Długi Pesozłom, a raczej jego prototyp
Wersja poprawiona
Najmocniejszy Pesozłom…
…i jego uboższa wersja

Pesa 218M – seria szynobusów szrotobusów które stanowią przedłużoną wersję krótkich pesozłomów.

Wersje

SA131

Protoplasta całej serii potworków – na trzy wózki miał tylko jeden napędowy, dlatego skończyło się na jednym szrocie śmigającym gdzieś w rejonie Chójnic, Gdyni i jakiejś wiochy na czubku półksiężycowatego półwyspu.

SA132

Ta wersja ma wreszcie dwa wózki napędne i trochę mocniejsze silniki. Siedem sztuk miało mordy jak SA103, reszta jak pierwsze SA135. Wnętrze tej pierwszej serii było jednak lepiej urządzone – układ z Bonanzy, podczas gdy następne już miały siedzonka jak w busiku, coby był większy komfort jazdy. Występuje właściwie wszędzie, a najwięcej go w Wielkopolsce.

SA133

Ma trochę mocniejszy silnik od poprzednika, a busowy układ siedzeń powoduje, że jest wysyłany na najdłuższe możliwe trasy. Spotykany często w rejonie Zielonej Góry, Gorzowa, Poznania i innych wiosek w rejonie lubuskiego i wielkopolski.

SA134

Pierwsze sztuki były najmocniejszymi wozami tej serii, choć znów wszystko rozwalał układ siedzeń z busika. Niestety, jak za ten model wziął się Mińsk, to mimo że wrócił wygodny układ wnętrza z Bonanzy, osłabł silnik i wykończenie (dlatego nazwano go wersją „dla ubogich”). No i jeszcze ta kanciasta sylwetka i wystające górne światło niczym lufa czołgu… Spotykany zwłaszcza na dolnym śląsku i w kuj-pomie.

Cechy charakterystyczne

  • Każdy z nich jest dwuczłonem z trzema wózkami (w tym oprócz szrotowatego prototypu dwa wózki dają napęd);
  • W każdym jest wiecznie zapchany kibel z zamkniętym obiegiem, w wersji premium wychodek się nie zamyka;
  • Można przewieźć rower, ale przejścia wtedy nie ma;
  • Każdy ma wyraźnie opisany młotek do wybijania szyby w razie wylecenia z torów, w starszych wersjach puste miejsce po nim jest opisane aż w czterech językach.