Pesa Gama: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
M
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:WK15 SU160-005 Ełk (1) Lichen99 (cropped).jpg|thumb|250px|Gama w barwach PKP Intercity, chwilę przed rozkraczeniem]]
[[Plik:Pesa Gama 111Db at Rzeszów Główny Train Station.jpg|thumb|250px|Bardzo rzadkie zdjęcie spalinowej Gamy w ruchu; lokomotywa wykraczyła się kwadrans później]]
[[Plik:111Eb-001,_Przekazanie_KM_push-pulli_Pesy,_2016-01-13.jpg|thumb|250px|Elektryczna Gama [[Koleje Mazowieckie|KolMazu]]]]
[[Plik:111Eb-001,_Przekazanie_KM_push-pulli_Pesy,_2016-01-13.jpg|thumb|250px|Elektryczna Gama [[Koleje Mazowieckie|KolMazu]]]]
'''Pesa Gama''' – seria [[Lokomotywa|lokomotyw]] elektrycznych i spalinowych, produkowanych przez, a jakże, [[Pesa|Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne]]. Kandydat naszych czasów do zdetronizowania wszelkich [[EU07|siódemek]], [[EP09|epok]] i [[SU45|suk]], zażarty konkurent [[Newag Dragon|Dragonów]] i [[Newag Griffin|Griffinów]].
'''Pesa Gama''' – seria [[Lokomotywa|lokomotyw]] elektrycznych i spalinowych, produkowanych przez, a jakże, [[Pesa|Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne]]. Kandydat naszych czasów do zdetronizowania wszelkich [[EU07|siódemek]], [[EP09|epok]] i [[SU45|suk]], zażarty konkurent [[Newag Dragon|Dragonów]] i [[Newag Griffin|Griffinów]].
Linia 6: Linia 6:
Kiedy Pesa przekształciła się z zakładów napraw taboru w fabrykę nowych pociągów, pewna mądra głowa spostrzegła, że w Polsce od kilkunastu lat nie produkuje się żadnych nowych lokomotyw, a te, które jeżdżą, znajdują się między drugą a piątą śmiercią techniczną. Gdy Pesa zdążyła wyrobić sobie „renomę” u kolejarzy, a politycy ochrzcili ją Narodową Fabryką Wszystkiego, Co Po Szynach Jeździć Będzie™, bydgoska szopa dostała grant na stworzenie lokomotywy tak wspaniałej, że ludzie będą klaskać na peronach, a [[Miłośnik kolei|mikole]] będą piać z zachwytu, gdy tylko ją ujrzą na szlaku.
Kiedy Pesa przekształciła się z zakładów napraw taboru w fabrykę nowych pociągów, pewna mądra głowa spostrzegła, że w Polsce od kilkunastu lat nie produkuje się żadnych nowych lokomotyw, a te, które jeżdżą, znajdują się między drugą a piątą śmiercią techniczną. Gdy Pesa zdążyła wyrobić sobie „renomę” u kolejarzy, a politycy ochrzcili ją Narodową Fabryką Wszystkiego, Co Po Szynach Jeździć Będzie™, bydgoska szopa dostała grant na stworzenie lokomotywy tak wspaniałej, że ludzie będą klaskać na peronach, a [[Miłośnik kolei|mikole]] będą piać z zachwytu, gdy tylko ją ujrzą na szlaku.


Jak to w Pesie bywa, nawet wyszło, choć nie tak, jak sobie wszyscy życzyli. Gamy [[PKP Intercity|Narodowego Przewoźnika]] isotnie wywołują emocje u pasażerów, głównie złość, frustrację, niemoc i wszelkie inne kurwice. Powód? Większość Gam albo już się zepsuła, albo za moment to zrobią, dzięki czemu na niektórych połączeniach częściej kursuje autobus zastępczy niż pociąg, a jeśli na szopie w Rzeszowie znaleziono sprawną Gamę, najdalej za godzinę się zepsuje, skazując pasażerów na powrót do domu przez siedem godzin zamiast trzech.

[[Plik:Pesa Gama 111Db at Rzeszów Główny Train Station.jpg|thumb|250px|Bardzo rzadkie zdjęcie Gamy w ruchu; lokomotywa wykraczyła się kwadrans później]]
== Charakterystyka ==
== Charakterystyka ==
Jak to w Pesie bywa, nawet wyszło, choć nie tak, jak sobie wszyscy życzyli. Gamy [[PKP Intercity|Narodowego Przewoźnika]] istotnie wywołują emocje u pasażerów, głównie złość, frustrację, niemoc i wszelkie inne kurwice. Powód? Większość Gam albo już się zepsuła, albo za moment to zrobią, dzięki czemu na niektórych połączeniach częściej kursuje autobus zastępczy niż pociąg, a jeśli na szopie w Rzeszowie znaleziono sprawną Gamę, najdalej za godzinę się zepsuje, skazując pasażerów na powrót do domu przez siedem godzin zamiast trzech.
Kolejną charakterystyczną cechą Gamy jest [[Fiat Multipla|podejrzanie znajomy]] dziób<ref>A może to jednak od [[Pesa Link|Linka]]? Nie wiadomo…</ref>. Poza tym jest niewiele dłuższa od siódemki. Występuje ona w wariancie elektrycznym i spalinowym, choć producent zarzeka się, że jeśli będzie trzeba, to wersję elektryczno-spalinową też złoży. Biorąc pod uwagę awaryjność spalinówek, przewoźnicy mogą być jednak spokojni – taka hybryda po złożeniu nie byłaby w stanie opuścić bocznicy producenta o własnych siłach.

Kolejną charakterystyczną cechą Gamy jest [[Fiat Multipla|podejrzanie znajomy]] przód<ref>Może z Multipli, a może jednak od [[Pesa Link|Linka]]? Nie wiadomo…</ref>. Poza tym z wyglądu nieszczególnie się wyróżnia, jest niewiele dłuższa od siódemki. Występuje w wariancie elektrycznym i spalinowym, choć producent zarzeka się, że jeśli będzie trzeba, to wersję elektryczno-spalinową też złoży. Biorąc pod uwagę awaryjność spalinówek, przewoźnicy mogą być jednak spokojni – taka hybryda po złożeniu nie byłaby w stanie opuścić bocznicy producenta o własnych siłach.


== Kto się tym wozi? ==
== Kto się tym wozi? ==
* [[PKP Intercity]] – dziesięć sztuk SU160, z czego około dwie sprawne. Przewoźnik nie widzi problemu, bo taniej skołować autobusy zastępcze, producent jest zadowolony, bo nikt nie zgłasza problemów, a pasażerowie dostają kurwicy diametralnej.
* [[PKP Intercity]] – dziesięć sztuk SU160, z czego około dwie sprawne. Przewoźnik nie widzi problemu, bo taniej skołować autobusy zastępcze, producent jest zadowolony, bo nikt nie zgłasza problemów, tylko pasażerowie dostają kurwicy diametralnej.
* [[Koleje Mazowieckie|KolMaz]] – dwie sztuki 111Eb dołączone do dwudziestu dwóch piętrusów, również od Pesy. Specjalnie pomyślane do pracy w systemie ''pchaj-ciągnij''<ref>Takie prawie [[EN57|EZT]], tyle że wagon sterowniczy jest z jednej strony, a z drugiej podpinasz lokomotywę</ref>. Spotkać je można w [[Radom]]iu i [[Skierniewice|Skierniewicach]].
* [[Koleje Mazowieckie|KolMaz]] – dwie sztuki 111Eb dołączone do dwudziestu dwóch piętrusów, również od Pesy. Specjalnie pomyślane do pracy w systemie ''pchaj-ciągnij''<ref>Takie trochę [[EN57|EZT]], tyle że wagon sterowniczy jest z jednej strony, a z drugiej podpinasz lokomotywę</ref>. Zazwyczaj ciągną pociągi do [[Radom]]ia i [[Skierniewice|Skierniewic]].
* Prywaciarze – wyłącznie elektryczne, głównie wożą kontenery z Karsznic albo kwas siarkowy do [[Lubin]]a.
* Prywaciarze – wyłącznie elektryczne, głównie wożą kontenery z Karsznic albo kwas siarkowy do [[Lubin]]a.



Wersja z 22:08, 13 wrz 2018

Bardzo rzadkie zdjęcie spalinowej Gamy w ruchu; lokomotywa wykraczyła się kwadrans później
Elektryczna Gama KolMazu

Pesa Gama – seria lokomotyw elektrycznych i spalinowych, produkowanych przez, a jakże, Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne. Kandydat naszych czasów do zdetronizowania wszelkich siódemek, epok i suk, zażarty konkurent Dragonów i Griffinów.

Historia

Kiedy Pesa przekształciła się z zakładów napraw taboru w fabrykę nowych pociągów, pewna mądra głowa spostrzegła, że w Polsce od kilkunastu lat nie produkuje się żadnych nowych lokomotyw, a te, które jeżdżą, znajdują się między drugą a piątą śmiercią techniczną. Gdy Pesa zdążyła wyrobić sobie „renomę” u kolejarzy, a politycy ochrzcili ją Narodową Fabryką Wszystkiego, Co Po Szynach Jeździć Będzie™, bydgoska szopa dostała grant na stworzenie lokomotywy tak wspaniałej, że ludzie będą klaskać na peronach, a mikole będą piać z zachwytu, gdy tylko ją ujrzą na szlaku.

Charakterystyka

Jak to w Pesie bywa, nawet wyszło, choć nie tak, jak sobie wszyscy życzyli. Gamy Narodowego Przewoźnika istotnie wywołują emocje u pasażerów, głównie złość, frustrację, niemoc i wszelkie inne kurwice. Powód? Większość Gam albo już się zepsuła, albo za moment to zrobią, dzięki czemu na niektórych połączeniach częściej kursuje autobus zastępczy niż pociąg, a jeśli na szopie w Rzeszowie znaleziono sprawną Gamę, najdalej za godzinę się zepsuje, skazując pasażerów na powrót do domu przez siedem godzin zamiast trzech.

Kolejną charakterystyczną cechą Gamy jest podejrzanie znajomy przód[1]. Poza tym z wyglądu nieszczególnie się wyróżnia, jest niewiele dłuższa od siódemki. Występuje w wariancie elektrycznym i spalinowym, choć producent zarzeka się, że jeśli będzie trzeba, to wersję elektryczno-spalinową też złoży. Biorąc pod uwagę awaryjność spalinówek, przewoźnicy mogą być jednak spokojni – taka hybryda po złożeniu nie byłaby w stanie opuścić bocznicy producenta o własnych siłach.

Kto się tym wozi?

  • PKP Intercity – dziesięć sztuk SU160, z czego około dwie sprawne. Przewoźnik nie widzi problemu, bo taniej skołować autobusy zastępcze, producent jest zadowolony, bo nikt nie zgłasza problemów, tylko pasażerowie dostają kurwicy diametralnej.
  • KolMaz – dwie sztuki 111Eb dołączone do dwudziestu dwóch piętrusów, również od Pesy. Specjalnie pomyślane do pracy w systemie pchaj-ciągnij[2]. Zazwyczaj ciągną pociągi do Radomia i Skierniewic.
  • Prywaciarze – wyłącznie elektryczne, głównie wożą kontenery z Karsznic albo kwas siarkowy do Lubina.

Przypisy

  1. Może z Multipli, a może jednak od Linka? Nie wiadomo…
  2. Takie trochę EZT, tyle że wagon sterowniczy jest z jednej strony, a z drugiej podpinasz lokomotywę