Wrocław Główny: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Wrocław Główny''' – dworzec kolejowy we [[Wrocław]]iu, o mniejszym stopniu skomplikowania niż [[ |
'''Wrocław Główny''' – dworzec kolejowy we [[Wrocław]]iu, o mniejszym stopniu skomplikowania niż [[Poznań Główny|Poznań Główny]], lecz większym niż [[Garbce]]. Posiada 6 peronów, ponumerowanych wbrew tzw. normie poznańskiej od 1 do 6, przy czym ruch pociągów odbywa się tylko na peronach 1-6, szósty obecnie czeka na lepsze czasy. Według powtarzanych tu i ówdzie legend nawigacja po dworcu wrocławskim jest nieznacznie prostsze niż po poznańskim. |
||
== Historia == |
== Historia == |
Wersja z 21:20, 29 lip 2018
Wrocław Główny – dworzec kolejowy we Wrocławiu, o mniejszym stopniu skomplikowania niż Poznań Główny, lecz większym niż Garbce. Posiada 6 peronów, ponumerowanych wbrew tzw. normie poznańskiej od 1 do 6, przy czym ruch pociągów odbywa się tylko na peronach 1-6, szósty obecnie czeka na lepsze czasy. Według powtarzanych tu i ówdzie legend nawigacja po dworcu wrocławskim jest nieznacznie prostsze niż po poznańskim.
Historia
W czasach historycznych na wrocławskim dworcu sprzedawano piwo a nieoficjalnie i inne napoje. Podczas zakończonego w r. 2012 remontu przemalowano fasadę dworca z koloru sraczkowatego na pomarańczowy, co wzbudziło liczne protesty m. in. Pomarańczowej Alternatywy. W XX wieku działało kino Dworcowe, które było do tego stopnia niepopularne, że na pocz. XXI wieku zmieniono je na kino porno w nadziei, że pasażerowie będą się mniej skarżyć na opóźnienia pociągów. statecznie z kina zrezygnowano, powodem był fakt, iż naprzeciwko wejścia do kina znajduje się posterunek policji dworcowej, co nie wpływało odpowiednio na morale pracujących tam policjantów.
Infrastruktura
- schody ruchome – zbudowane w najmniej dogodnym miejscu dla pasażerów
- kiosk z knyszą – drugie najpopularniejsze miejsce po kasach biletowych
- automaty biletowe – najpopularniejsze miejsce hazardu pasażerów, ostatnio zanotowano wzrost wygranych biletów.
- Dworzec Nocny – zbudowana za drogie pieniądze dobudówka od strony ul. Suchej mająca obsługiwać pasażerów w porach nocnych. Jako że pociągi w tych porach przez stację praktycznie nie kursują, Dworzec Nocny zasilił i tak długa listę obiektów bezużytecznych.