Parowóz: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Ilustracja) |
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) (myju) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Ol49-111-2006.jpg|thumb|200px|Masz jakiś problem?]] |
[[Plik:Ol49-111-2006.jpg|thumb|200px|Masz jakiś problem?]] |
||
⚫ | '''Parowóz''' – ruchomy czajnik. Podrasowana [[lokomotywa]], napędzana [[woda|parą]], w lepszych przypadkach wzbogaconym [[uran]]em w warunkach domowych. Stworzony z myślą o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Polskie fabryki parowozów znajdujące się w [[Chrzanów|Chrzanowie]] i [[Poznań|Poznaniu]] pracowały pełną parą od roku 1919. |
||
[[Plik:P101003xx6.JPG|thumb|200px|Koło parowozu]] |
|||
⚫ | '''Parowóz''' – ruchomy czajnik. Podrasowana [[lokomotywa]], napędzana [[woda|parą]], w lepszych przypadkach wzbogaconym [[uran]]em w warunkach domowych. Stworzony z myślą o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. |
||
== Dane techniczne == |
== Dane techniczne == |
||
* Liczba miejsc: [[ |
* Liczba miejsc: [[maszynista]] + [[mechanik]] = 2 miejsca; |
||
* Prędkość maksymalna: średnio 80 km/h; |
* [[Prędkość]] maksymalna: średnio 80 km/h; |
||
* |
* [[Przyspieszenie]]: do 100 km/h w pół godziny; |
||
* Pojemność [[silnik]]a: 150 hektolitrów. |
* Pojemność [[silnik]]a: 150 hektolitrów. |
||
* W jeden parowóz może się przemienić tylko jeden człowiek |
|||
== Wyposażenie == |
|||
=== Standardowe === |
|||
* Żelazna rura do asekuracji podczas zderzenia; |
|||
* Schowek na wodę/uran; |
|||
* Maszynista; |
|||
* Paliwo dla maszynisty (spirytus) |
|||
* 1,5l Nałęczowianki do wytworzenia pary/100 ton uranu; |
|||
* Koła (?). |
|||
* Murzyn do rzucania węgla |
|||
=== Dodatkowe === |
|||
* Reszta parowozu (1337 części); |
|||
* [[Wycieraczki]]; |
|||
* [[Pompa próżniowa|Pompę próżniową]]; |
|||
* 4x [[wagon]]; |
|||
* Zniżkę na stacji na wodę i uran; |
|||
* Wygodne fotele dla maszynisty obszyte skórą z morsa (po 2 dniach używania nie będzie się dało odróżnić od smaru); |
|||
* [[Łopata|Łopatę]]; |
|||
* [[Komputer osobisty|Komputer]] pokładowy; |
|||
* [[Zapałki]]; |
|||
* [[Darth Vader]]a – ochrona; |
|||
* [[Reaktor termojądrowy]]. |
|||
== Ciekawostki == |
|||
* Ogrzewanie nie było potrzebne, ponieważ 1/2 kabiny jest odsłonięta; |
|||
* [[Komin]] trzeba było przepychać ręcznie; |
|||
* Rzadko się psuł podczas karambolu, bardziej podczas spokojnej jazdy; |
|||
* Wielu ludzi zarzeka się, że było kiedyś parowozem. Podobno mają na to wpływ odcinki Mody na Suknię. |
|||
* Jestem parowozem. |
|||
== Koniec produkcji == |
|||
* Około roku 1960 zaprzestano produkcji, generalne to bez przyczyny. |
|||
* Brakowało wystarczająco odważnych maszynistów. |
|||
* [[Stany Zjednoczone Ameryki|Amerykanie]] ukradli [[Niemcy|Niemcom]] cały uran, a woda w Bałtyku jest za brudna nawet dla parowozów. |
|||
* Kiedy ludzie zaczęli zbyt często zamieniać się w parowozy, przerzucono się na pociągi, które nie były tak łatwe w transmutacji. |
|||
{{Kolej}} |
{{Kolej}} |
Wersja z 08:00, 25 paź 2019
Parowóz – ruchomy czajnik. Podrasowana lokomotywa, napędzana parą, w lepszych przypadkach wzbogaconym uranem w warunkach domowych. Stworzony z myślą o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Polskie fabryki parowozów znajdujące się w Chrzanowie i Poznaniu pracowały pełną parą od roku 1919.
Dane techniczne
- Liczba miejsc: maszynista + mechanik = 2 miejsca;
- Prędkość maksymalna: średnio 80 km/h;
- Przyspieszenie: do 100 km/h w pół godziny;
- Pojemność silnika: 150 hektolitrów.