Parowóz: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) (myju) |
M (jęz.) Znacznik: edytor wizualny |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Ol49-111-2006.jpg|thumb|200px|Masz jakiś problem?]] |
[[Plik:Ol49-111-2006.jpg|thumb|200px|Masz jakiś problem?]] |
||
'''Parowóz''' – ruchomy czajnik. Podrasowana [[lokomotywa]], napędzana [[woda|parą]], w lepszych przypadkach |
'''Parowóz''' – ruchomy czajnik. Podrasowana [[lokomotywa]], napędzana [[woda|parą]], w lepszych przypadkach [[uran]]em wzbogaconym w warunkach domowych. Stworzony z myślą o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Polskie fabryki parowozów znajdujące się w [[Chrzanów|Chrzanowie]] i [[Poznań|Poznaniu]] pracowały pełną parą od roku 1919. |
||
== Dane techniczne == |
== Dane techniczne == |
Wersja z 12:44, 9 maj 2021
Parowóz – ruchomy czajnik. Podrasowana lokomotywa, napędzana parą, w lepszych przypadkach uranem wzbogaconym w warunkach domowych. Stworzony z myślą o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Polskie fabryki parowozów znajdujące się w Chrzanowie i Poznaniu pracowały pełną parą od roku 1919.
Dane techniczne
- Liczba miejsc: maszynista + mechanik = 2 miejsca;
- Prędkość maksymalna: średnio 80 km/h;
- Przyspieszenie: do 100 km/h w pół godziny;
- Pojemność silnika: 150 hektolitrów.