SM31: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znaczniki: edytor wizualny zrewertowane
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika 91.239.152.148, powód: to popraw jak wiesz lepiej)
Znacznik: rewert
Linia 3: Linia 3:


== Historia ==
== Historia ==
Po wyprodukowaniu [[SM42]] w [[PKP]] zorientowali się, że na górkach rozrządowych pierdzirura nie radzi sobie jak należy. Winą obarczono niezbyt mocne silniki, dlatego postanowiono zbudować coś mocniejszego. Niestety, od [[Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich|jednych]] i [[Czechosłowacja|drugich]] towarzyszy nie było szans skołować mocniejszych silników, zaś od [[Stany Zjednoczone Ameryki|trzecich]] nie było wolno (w sumie racja, bo Pewexy i Baltony nie zbierały dość nielegalnych dolarów), więc wstawiono ten sam co do [[SM42|stonki]], tyle że z większym doładowaniem. Efekt był taki, że tej szafy prawie nie widać na manewrach, bo tu lepiej sprawdzają się silniki wolnossące (dla twórcy tego wyrobu artykułopodobnego: A8c22 to silnik 8-cyl widlasty z turbiną stosowany w SM42, A8c22w to ten sam, ale z większym doładowaniem i intercoolerem stosowany w SM31. Nie ma w kolei silników wolnossących po za SM30 i SM03 i SM04). Za to znacznie częściej widać je z pociągami na haku w ruchu liniowym. Niestety, trzyosiowe wózki spowodowały, że te lokomotywy nie wjadą w każde miejsce. (A SM48 to już się nie tyczy?!? BZDURA!!! NIE CZYTAJCIE TEGO!!!!)
Po wyprodukowaniu [[SM42]] w [[PKP]] zorientowali się, że na górkach rozrządowych pierdzirura nie radzi sobie jak należy. Winą obarczono niezbyt mocne silniki, dlatego postanowiono zbudować coś mocniejszego. Niestety, od [[Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich|jednych]] i [[Czechosłowacja|drugich]] towarzyszy nie było szans skołować mocniejszych silników, zaś od [[Stany Zjednoczone Ameryki|trzecich]] nie było wolno (w sumie racja, bo Pewexy i Baltony nie zbierały dość nielegalnych dolarów), więc wstawiono ten sam co do [[SM42|stonki]], tyle że z doładowaniem. Efekt był taki, że tej szafy prawie nie widać na manewrach, bo tu lepiej sprawdzają się silniki wolnossące. Za to znacznie częściej widać je z pociągami na haku w ruchu liniowym. Niestety, trzyosiowe wózki spowodowały, że te lokomotywy nie wjadą w każde miejsce.


== Cechy charakterystyczne ==
== Cechy charakterystyczne ==
Lokomotywa ta ma silnik taki sam jak stonka, tyle że z turbodoładowaniem. Miało to pomagać w manewrach na górkach rozrządowych, ale turbodziura powodowała, że ta spalinówka ledwo przetaczała jeden wagon wypełniony do połowy... Lepiej (ale niewiele) spisywało się toto na lekkich pociągach. (jedna wielka bzdura!!!! NIE CZYTAJCIE TEGO!!!!)
Lokomotywa ta ma silnik taki sam jak stonka, tyle że z turbodoładowaniem. Miało to pomagać w manewrach na górkach rozrządowych, ale turbodziura powodowała, że ta spalinówka ledwo przetaczała jeden wagon wypełniony do połowy... Lepiej (ale niewiele) spisywało się toto na lekkich pociągach.


Maszynista ze względu na większą niż w stonce kabinę i obrotowe fotele, skoliozy nie dostanie. Co najwyżej kręćka, gdy zepsuty będzie oczekiwał na odholowanie do warsztatu po awarii turbosprężarki. Parkinson jednak nadal mu grozi.
Maszynista ze względu na większą niż w stonce kabinę i obrotowe fotele, skoliozy nie dostanie. Co najwyżej kręćka, gdy zepsuty będzie oczekiwał na odholowanie do warsztatu po awarii turbosprężarki. Parkinson jednak nadal mu grozi.

Wersja z 19:29, 21 maj 2022

Plik:Sm31-126.jpg
Żeby było wiadomo, o czym mowa

SM31lokomotywa wyrób lokomotywopodobny, który miał być stonką na sterydach. Fablok natłukł tego coś koło 200 sztuk, z czego zdecydowana większość jeździ dla PKP. Reszta nie chciała tego chłamu, bo to taka ani manewrówka, ani lokomotywa liniowa... Ze względu na odciosany od siekiery kształt przyjęła ksywę „szafa” albo „trumna”[1].

Historia

Po wyprodukowaniu SM42 w PKP zorientowali się, że na górkach rozrządowych pierdzirura nie radzi sobie jak należy. Winą obarczono niezbyt mocne silniki, dlatego postanowiono zbudować coś mocniejszego. Niestety, od jednych i drugich towarzyszy nie było szans skołować mocniejszych silników, zaś od trzecich nie było wolno (w sumie racja, bo Pewexy i Baltony nie zbierały dość nielegalnych dolarów), więc wstawiono ten sam co do stonki, tyle że z doładowaniem. Efekt był taki, że tej szafy prawie nie widać na manewrach, bo tu lepiej sprawdzają się silniki wolnossące. Za to znacznie częściej widać je z pociągami na haku w ruchu liniowym. Niestety, trzyosiowe wózki spowodowały, że te lokomotywy nie wjadą w każde miejsce.

Cechy charakterystyczne

Lokomotywa ta ma silnik taki sam jak stonka, tyle że z turbodoładowaniem. Miało to pomagać w manewrach na górkach rozrządowych, ale turbodziura powodowała, że ta spalinówka ledwo przetaczała jeden wagon wypełniony do połowy... Lepiej (ale niewiele) spisywało się toto na lekkich pociągach.

Maszynista ze względu na większą niż w stonce kabinę i obrotowe fotele, skoliozy nie dostanie. Co najwyżej kręćka, gdy zepsuty będzie oczekiwał na odholowanie do warsztatu po awarii turbosprężarki. Parkinson jednak nadal mu grozi.

Konstruktorzy stwierdzili, że sterowanie wielokrotne ze względu na większą moc niż SM42 jest niepotrzebne, zatem go nie zrobili. Efekt jest taki, że spalinowóz mimo wydawania kłębów dymu nie jest w stanie pojedynczo uciągnąć nawet połowy tego co sama stonka.

Występowanie

Oprócz Popsuj Każdy Pociąg ten chłam jeździ też u prywaciarzy, u każdego jednak wykorzystywany niezgodnie z przeznaczeniem. Za każdym razem to lokomotywa liniowa, a nie manewrowa.

Przypisy

  1. No cóż, niewiele lepsza niż w stonce widoczność szlaku powoduje, że lokomotywa staje się trumną…