Ikarus 280: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 2: | Linia 2: | ||
== Budowa zewnętrzna i wewnętrzna == |
== Budowa zewnętrzna i wewnętrzna == |
||
[[Grafika:wnetrzeikarus.PNG|thumb|right|200px|Przesłodkie wnętrze autobusu [[Ikarus 280]]]] |
[[Grafika:wnetrzeikarus.PNG|thumb|right|200px|Przesłodkie wnętrze autobusu [[Ikarus 280]]]] |
||
Z zewnątrz Ikarus 280 to prostopadłościan<ref>Nie licząc niewielkich uchybień</ref> o boku bocznym w postaci prostokąta, boku tylnym w postaci prostokąta (istnieje jednak hipoteza mówiąca, że ten prostokąt jest kwadratem, ale wymiary autobusu zna tylko jego projektant, który zginął w [[2002]] roku pod gąsiennicami swojego dzieła) i boku górnym w postaci prostokąta. Wewnątrz ikarus to śliczny, nowoczesny autobus, jedynym zastrzeżeniem jest jego zapach, coś pomiędzy spalinami, benzyną, gównem a paloną gumą. |
Z zewnątrz Ikarus 280 to prostopadłościan<ref>Nie licząc niewielkich uchybień</ref> o boku bocznym w postaci prostokąta, boku tylnym w postaci prostokąta (istnieje jednak hipoteza mówiąca, że ten prostokąt jest kwadratem, ale wymiary autobusu zna tylko jego projektant, który zginął w [[2002]] roku pod gąsiennicami swojego dzieła) i boku górnym w postaci prostokąta. Wewnątrz ikarus to śliczny, nowoczesny autobus, jedynym zastrzeżeniem jest jego zapach, coś pomiędzy spalinami, benzyną, gównem a paloną gumą. Jak podaje poznańskie MPK, "specyficzny dla tej konstrukcji jest dźwięk zamykania i otwierania drzwi oraz hałas szyb pojazdu powstający podczas pokonywania nierówności na drodze."<ref>http://www.mpk.poznan.pl/o-mpk/tabor-autobusowy/36-ikarus</ref> |
||
== Eksploatacja == |
== Eksploatacja == |
||
Autobus eksploatowany jest tylko na [[Węgry|Węgrzech]] i w [[Polska|Polsce]], co sprawia, że jesteśmy 2 państwem pod względem ilości tych cudownych wozów. W Polsce są one używane tylko w połowie [[Miasto|miast]], gdzie znajduje się [[Komunikacja miejska|komunikacja miejska]]. |
Autobus eksploatowany jest tylko na [[Węgry|Węgrzech]] i w [[Polska|Polsce]], co sprawia, że jesteśmy 2 państwem pod względem ilości tych cudownych wozów. W Polsce są one używane tylko w połowie [[Miasto|miast]], gdzie znajduje się [[Komunikacja miejska|komunikacja miejska]]. |
Wersja z 03:31, 11 wrz 2009
Ikarus 280 to autobus produkowany przez fabrykę Ikarus w miejscowości Buda Városának Egyesítésével Pest. Produkowany był w wieku XX, dokładniej w latach '80 i '90.
Budowa zewnętrzna i wewnętrzna
Z zewnątrz Ikarus 280 to prostopadłościan[1] o boku bocznym w postaci prostokąta, boku tylnym w postaci prostokąta (istnieje jednak hipoteza mówiąca, że ten prostokąt jest kwadratem, ale wymiary autobusu zna tylko jego projektant, który zginął w 2002 roku pod gąsiennicami swojego dzieła) i boku górnym w postaci prostokąta. Wewnątrz ikarus to śliczny, nowoczesny autobus, jedynym zastrzeżeniem jest jego zapach, coś pomiędzy spalinami, benzyną, gównem a paloną gumą. Jak podaje poznańskie MPK, "specyficzny dla tej konstrukcji jest dźwięk zamykania i otwierania drzwi oraz hałas szyb pojazdu powstający podczas pokonywania nierówności na drodze."[2]
Eksploatacja
Autobus eksploatowany jest tylko na Węgrzech i w Polsce, co sprawia, że jesteśmy 2 państwem pod względem ilości tych cudownych wozów. W Polsce są one używane tylko w połowie miast, gdzie znajduje się komunikacja miejska.
Przypisy
- ↑ Nie licząc niewielkich uchybień
- ↑ http://www.mpk.poznan.pl/o-mpk/tabor-autobusowy/36-ikarus