Parowóz
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Parowóz – ruchomy czajnik. Podrasowana lokomotywa, napędzana parą, w lepszych przypadkach wzbogaconym uranem w warunkach domowych. Stworzony z myślą o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Chciano zastosować poduszki powietrzne i pasy, lecz rząd produkujący te maszyny (Polska) nie zgodził się na to. Fabryki znajdowały się w Chrzanowie i Poznaniu i pracowały pełną parą od roku 1919.
Dane techniczne
- Liczba miejsc: Maszynista + mechanik = 2 miejsca
- Prędkość maksymalna: średnio 80 km/h;
- Przyśpieszenie: do 100 km/h w pół godziny;
- Pojemność silnika: 150 hektolitrów.
- W jeden parowóz może się przemienić tylko jeden człowiek
Wyposażenie
Standardowe
- Żelazna rura do asekuracji podczas zderzenia;
- Schowek na wodę/uran;
- Maszynista;
- Paliwo dla maszynisty (spirytus)
- 1,5l Nałęczowianki do wytworzenia pary/100 ton uranu;
- Koła (?).
- Murzyn do rzucania węgla
Dodatkowe
- Reszta parowozu (1337 części);
- Wycieraczki;
- Pompę próżniową;
- 4x wagon;
- Zniżkę na stacji na wodę i uran;
- Wygodne fotele dla maszynisty obszyte skórą z morsa (po 2 dniach używania nie będzie się dało odróżnić od smaru);
- Łopatę;
- Komputer pokładowy;
- Zapałki;
- Darth Vadera – ochrona;
- Reaktor termojądrowy.
Ciekawostki
- Ogrzewanie nie było potrzebne, ponieważ 1/2 kabiny jest odsłonięta;
- Komin trzeba było przepychać ręcznie;
- Rzadko się psuł podczas karambolu, bardziej podczas spokojnej jazdy;
- Wielu ludzi zarzeka się, że było kiedyś parowozem. Podobno mają na to wpływ odcinki Mody na Suknię.
- Jestem parowozem.
Koniec produkcji
- Około roku 1960 zaprzestano produkcji, generalne to bez przyczyny.
- Brakowało wystarczająco odważnych maszynistów.
- Amerykanie ukradli Niemcom cały uran, a woda w Bałtyku jest za brudna nawet dla parowozów.
- Kiedy ludzie zaczęli zbyt często zamieniać się w parowozy, przerzucono się na pociągi, które nie były tak łatwe w transmutacji.