Ikarus 280

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 00:53, 17 lis 2009 autorstwa 87.250.167.45 (dyskusja) (Anulowano wersję użytkownika Misiek95)

Ikarus 280 to autobus produkowany przez fabrykę Ikarus w miejscowości Buda Városának Egyesítésével Pest. Produkowany był w wieku XX, dokładniej w latach '80 i '90.

Budowa zewnętrzna i wewnętrzna

Plik:Wnetrzeikarus.PNG
Przesłodkie wnętrze autobusu Ikarus 280

Z zewnątrz Ikarus 280 to prostopadłościan[1] o boku bocznym w postaci prostokąta, boku tylnym w postaci prostokąta (istnieje jednak hipoteza mówiąca, że ten prostokąt jest kwadratem, ale wymiary autobusu zna tylko jego projektant, który zginął w 2002 roku pod kołami swojego dzieła) i boku górnym w postaci prostokąta. Wewnątrz ikarus to śliczny, nowoczesny autobus, jedynym zastrzeżeniem jest jego zapach, coś pomiędzy spalinami, benzyną, gównem a paloną gumą. Jak podaje poznańskie MPK, „specyficzny dla tej konstrukcji jest dźwięk zamykania i otwierania drzwi oraz hałas szyb pojazdu powstający podczas pokonywania nierówności na drodze. Jest to ciekawy system utrzymywania pasażerów w gotowości (wiadomo często IKARUSEM podróżuje się rano jadąc do pracy i wówczas po to aby pasażer był przez cały dzień naładowany pozytywną energią przez szyby emitowany zostaje specyficzny dźwięk o zmiennym natężeniu i ciśnieniu uniemożliwiający zaśnięcie przed pracą(szkołą) nawet po ciężkiej imprezie poprzedniego dnia. W kabinie kierowcy również zastosowano szereg innowacji takich jak np. podręczny ATLAS rodem z siłowni w postaci drązka po prawej stronie kierowcy (przy okazji służący do zmiany biegów). Drążek oprócz utrzymywania prawidłowej kondycji fizyczniej kierowcy służy do rozwijania u niego inwencji twórczej (każdy bieg wchodzi trochę inaczej - troszkę jak w toto lotku) oraz dodatkowo przy egzemplarzach o większym przebiegu uruchamia się funkcja ćwiczeń kręgosłupa (biegu trzeba szukać tak bardzo po prawej stronie iż kierowca wykonuje dziennie około 2453 skłony.) Przy okazji jest tu nawiązanie do symulatorów i dżojstików komputerowych - zainstalowany zaawansowany system force feedback powodujący jakże realistyczne drgania podczas zmiany biegów. Ciekawym godnym uwagi rozwiązaniem dbającym o bezpieczeństwo pasażerów i kierowcy jest system profilaktycznego budzenia kierowcy. Podczas skrętu pod odpowiednim kątem wydobywa się specjalny przeszywający dźwięk ocierających się opon o nadkola który uniemożliwia kierowcy zaśniecie (przez około 4do 6ciu dni) oraz masuje każdą cząsteczke ciała jego oraz pasażerów. ”[2].

Eksploatacja

Autobus eksploatowany jest tylko na Węgrzech i w Polsce, co sprawia, że jesteśmy 2 państwem pod względem ilości tych cudownych wozów. W Polsce są one używane tylko w połowie miast, gdzie znajduje się komunikacja miejska.

Przypisy