Fisiel: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 9: Linia 9:
* '''Ryj królika''' – autor reklamówki uznał, że efekty komputerowe są za drogie i że należy wypożyczyć coś z magazynu horrorów, by ten aktor wyglądał jak królik.
* '''Ryj królika''' – autor reklamówki uznał, że efekty komputerowe są za drogie i że należy wypożyczyć coś z magazynu horrorów, by ten aktor wyglądał jak królik.
* '''Rodzinka''' – nakręcona do kisielu jak do marihuany. Ślepo podążała za rodziną i domagała się swojej somy w postaci Fisiela.
* '''Rodzinka''' – nakręcona do kisielu jak do marihuany. Ślepo podążała za rodziną i domagała się swojej somy w postaci Fisiela.
* '''Jackson''' – Jackson lubił dzieci, a dzieci nie lubiły Jacksona. W każdym razie Delecta nie pomyślała, że taniec moonwalka podczas kolejnej afery pedofilskiej u muzyka jest tak samo odpowiedzialne jak proszenie mafii o pożyczkę i olanie spłaty pieniędzy. Dodatkowo wystające uszy przypominały rogi. Nie trzeba przypominać, że twórca reklamówki to [[satanista]] i umieścił parę przekazów nawołujących do oddawania się [[szatan|Luckowi]] i [[pedofil|wolnej miłości]].
* '''Jackson''' – Jackson lubił dzieci, a dzieci nie lubiły Jacksona. W każdym razie Delecta nie pomyślała, że taniec moonwalka podczas kolejnej afery pedofilskiej u muzyka jest tak samo odpowiedzialne jak proszenie mafii o pożyczkę i olanie spłaty pieniędzy. Dodatkowo wystające uszy przypominały rogi.
* '''[[Przekaz podprogowy]]''' – zanim stwór zaczął tańczyć moonwalka to za oknem można było zauważyć coś okrągłego i latającego. Według jednej z [[miejska legenda|miejskich legend]] twórca reklamy uznał, że kisiel Fisiel to dobry [[narkotyk|towar]] i pod wpływem fazy zobaczył coś takiego.
* '''[[Przekaz podprogowy]]''' – zanim stwór zaczął tańczyć moonwalka to za oknem można było zauważyć coś okrągłego i latającego. Według jednej z [[miejska legenda|miejskich legend]] twórca reklamy uznał, że kisiel Fisiel to dobry [[narkotyk|towar]] i pod wpływem fazy zobaczył coś takiego.


Linia 15: Linia 15:


{{Reklamy}}
{{Reklamy}}

[[Kategoria:Kreacje reklamowe]]
[[Kategoria:Kreacje reklamowe]]
[[Kategoria:Kreskówki]]
[[Kategoria:Kreskówki]]

Wersja z 14:28, 11 lis 2018

Plik:Fisiel Zakazana Reklama
Reklama sama w sobie

Fisiel – marka kisielu Delecty dla dzieci, znana głównie z przebojowej reklamy, która szybko pojawiła się na antenie i jeszcze szybciej znikła w pierwotnej wersji.

Reklamówka

Fisiel doczekał się swojej reklamy w okolicach 2008 roku. Fisiel reklamował początkowo człowiekokrólik – stwór, który oferował kisiel. Po wpadnięciu do mieszkania pokazanej rodziny wcinał marchewkę, robił oczy jak Jigsaw i gotował kisiel, rozciągając swoją twarz. Następnie stwór ubrany w frak maszerował wraz z rodziną, która szła za nim w ten sam sposób jak idą członkowie sekt do swojego guru. W kolejnym kadrze niby-królik podawał kisiel, który zajadała rodzina. W siedemnastej sekundzie człowiekokrólik przebrał się za Jacksona i odtańczył moonwalk, po czym zaproponował rodzinie kolejną porcję kisielu fisielu.

Kontrowersje

Szybko reklamówkę zdjęto z telewizji i przerobiono. Przyczyn było kilka:

  • Ryj królika – autor reklamówki uznał, że efekty komputerowe są za drogie i że należy wypożyczyć coś z magazynu horrorów, by ten aktor wyglądał jak królik.
  • Rodzinka – nakręcona do kisielu jak do marihuany. Ślepo podążała za rodziną i domagała się swojej somy w postaci Fisiela.
  • Jackson – Jackson lubił dzieci, a dzieci nie lubiły Jacksona. W każdym razie Delecta nie pomyślała, że taniec moonwalka podczas kolejnej afery pedofilskiej u muzyka jest tak samo odpowiedzialne jak proszenie mafii o pożyczkę i olanie spłaty pieniędzy. Dodatkowo wystające uszy przypominały rogi.
  • Przekaz podprogowy – zanim stwór zaczął tańczyć moonwalka to za oknem można było zauważyć coś okrągłego i latającego. Według jednej z miejskich legend twórca reklamy uznał, że kisiel Fisiel to dobry towar i pod wpływem fazy zobaczył coś takiego.

Potem wycięto nieodpowiednie sceny i dano twarz królika wykonaną w Adobe Photoshop z 1998 roku. Co ciekawe firma odniosła sukces – z 4% firma zdobyła 32% rynku. Sukces przedsiębiorstwa wynika oczywiście z kontrowersyjnej reklamy – rodzice w celu poskromienia złych dzieci kupowały kartonami Fisiel i szczuły nimi dzieci.