Ikarus 280: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 6: Linia 6:


<ref>http://www.mpk.poznan.pl/o-mpk/tabor-autobusowy/36-ikarus</ref>.
<ref>http://www.mpk.poznan.pl/o-mpk/tabor-autobusowy/36-ikarus</ref>.
[[Plik:[[Plik:Przyklad.jpg]]


== Eksploatacja ==
== Eksploatacja ==

Wersja z 22:41, 18 gru 2009

Ikarus 280 to autobus produkowany przez fabrykę Ikarus w miejscowości Buda Városának Egyesítésével Pest. Produkowany był w wieku XX, dokładniej w latach '80 i '90.

Budowa zewnętrzna i wewnętrzna

Plik:Wnetrzeikarus.PNG
Przesłodkie wnętrze autobusu Ikarus 280

Z zewnątrz Ikarus 280 to prostopadłościan[1] o boku bocznym w postaci prostokąta, boku tylnym w postaci prostokąta (istnieje jednak hipoteza mówiąca, że ten prostokąt jest kwadratem, ale wymiary autobusu zna tylko jego projektant, który zginął w 2002 roku pod kołami swojego dzieła) i boku górnym w postaci prostokąta. Wewnątrz ikarus to śliczny, nowoczesny autobus, jedynym zastrzeżeniem jest jego zapach, coś pomiędzy spalinami, benzyną, gównem a paloną gumą. Jak podaje poznańskie MPK, „specyficzny dla tej konstrukcji jest dźwięk zamykania i otwierania drzwi oraz hałas szyb pojazdu powstający podczas pokonywania nierówności na drodze” Niestety Dużo osób Nie Potrafi odróżnić wnętrza Ikarusa od Citaro Przez Co Pozostaje Tylko Współczuć.Najlepiej mając zerową wiedze było by nie wypowiadać się na temat który wydaje się być obcy, ale nie stety niektórzy uważają że stary dobry Ikarus Który zasłużył sobie na miano Najlepszego Autobusu eksploatowanego w polskich miastach , zostaje nie doceniony , a co za tym idzie miasta kupują beznajdziejne autobusy beznadziejnych marek między innymi (volvo) itp. które jeżdzą przez dwa lata i wymagają kompetnych remontów bo nie nadają sie na nasze drogi.Nie ukrywajmy że Ikarusy się nie sprawują , bo tak wcale nie jest i zastanówmy się czy wolimy jeździć w ciepłych i cichych autobusach które mogą w każdym momencie stanąć , Czy wolimy dojechać szybko tylko troche w mniej komfortowych warunkach (zazwyczaj średnia podróż autobusem komunikacji miejskien trwa 20-30 minut) , myśle że kazdy wytrzyma troche gorszy komfort.

[2]. [[Plik:Plik:Przyklad.jpg

Eksploatacja

Autobus eksploatowany jest tylko na Węgrzech i w Polsce, co sprawia, że jesteśmy 2 państwem pod względem ilości tych cudownych wozów. W Polsce są one używane tylko w połowie miast, gdzie znajduje się komunikacja miejska. Na Węgrzech jest wycofywany i obecnie znajduje się najczęściej tylko w muzeum, więc może i jesteśmy pierwsi!!

Przypisy