Pesa Krakowiak: Różnice pomiędzy wersjami
(→Wady) |
M (+Szablon nawigacyjny) |
||
Linia 17: | Linia 17: | ||
*Wadliwie działająca informacja pasażerska |
*Wadliwie działająca informacja pasażerska |
||
*Latem gorąco jak w [[Konstal 105Na|stopiątce]]. |
*Latem gorąco jak w [[Konstal 105Na|stopiątce]]. |
||
{{Przypisy}} |
{{Przypisy}} |
||
{{Komunikacja miejska}} |
|||
[[Kategoria:Tramwaje]] |
[[Kategoria:Tramwaje]] |
Wersja z 10:40, 26 lis 2020
Krakowiaczek jeden miał awarii siedem
- wszystko jasne
Pesa 2014N ps „Krakowiak” – najbardziej awaryjny tramwaj w Krakowie i zarazem najdłuższy w Polsce. Jego pojawienie się w centrum oznacza dwie rzecz – tłok i zatrzymanie w ruchu lub paraliż połowy miasta. Zależy gdzie strzeli focha.
Budowa i wyposażenie
Jak każdy szanujący się tramwaj posiada pantograf, który raz na rok musi odłączyć się od tramwaju w celu zasięgnięcia rady u starszych kolegów z pracy. Robi to najczęściej w zajezdni. Posiada wózki w konfiguracji 2+1+0+2. Oznacza to, że Pierwszy i ostatni człon jest stabilny, a w trzecim rzuca jak kurier paczkami. Przez to tramwaj jest w stanie wykoleić się na prostym torze. Klimatyzacja działa w tym tramwaju dziwnie. Latem obniża temperaturę o 5 stopni mniej niż na zewnątrz, czyli przy 35 na polu w tramwaju działa ogrzewanie, dziwne czyż nie?
Zalety
- Podczas pobytu kanarów w tym wehikule jest spora szansa, że Cię nie skontrolują.[1]
- Możliwość ładowania telefonu
- Można przyrządzić tosty[2]