Parowóz: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M |
M (Częściowe anulowanie) |
||
(Nie pokazano 12 wersji utworzonych przez 8 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[ |
[[Plik:Ol49-111-2006.jpg|thumb|200px|Masz jakiś problem?]] |
||
'''Parowóz''' – ruchomy czajnik. Podrasowana [[lokomotywa]], napędzana [[woda|parą]], w lepszych przypadkach |
'''Parowóz''' – ruchomy czajnik. Podrasowana [[lokomotywa]], napędzana [[woda|parą]], w lepszych przypadkach [[uran]]em wzbogaconym w warunkach domowych. Stworzony z [[Myśl|myślą]] o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Polskie fabryki parowozów znajdujące się w [[Chrzanów|Chrzanowie]] i [[Poznań|Poznaniu]] pracowały pełną parą od roku 1919. |
||
== |
== Zalety == |
||
* Najnowsza klimatyzacja o dwóch prędkościach nawiewu (Aby włączyć pierwszy, otwórz okno, aby włączyć drugi, wystaw [[Głowa|makówkę]] przez okno); |
|||
⚫ | |||
* Mała awaryjność<ref>Nie posiada jednak gwarancji na wersjach opalanych mazutem</ref>; |
|||
⚫ | |||
* Fabrycznie wbudowane turbo - jeśli dasz wystarczająco dużo [[Węgiel|węgla]] do pieca to słychać wybuch z przodu, co oznacza iż przekroczyliśmy prędkość dźwięku<ref>Ponoć to wybuch kotła z powodu zbyt dużego ciśnienia, ale ja tam nie wierzę.</ref>; |
|||
⚫ | |||
* W każdej chwili gotowy, aby ściągnąć ze szlaku wykraczoną [[Pesa|Pesę]]; |
|||
⚫ | |||
* Rzadko można stwierdzić przypadki dewastacji okolicznych obiektów przez [[Sebiks|Seby]] (działa odciągająco na nie); |
|||
* W jeden parowóz może się przemienić tylko jeden człowiek |
|||
* Brak wibracji (w przeciwieństwie do [[Lokomotywa|lokomotyw]] spalinowych); |
|||
* Jak jest zimno, to możesz jedną rękę podgrzać na kotle. |
|||
== |
== Wady == |
||
* Nie wystarczy mu jedno [[paliwo]], musi jeszcze mieć [[Woda|wodę]]; |
|||
=== Standardowe === |
|||
* Potrzebuje więcej smarów i olejów niż [[kobieta]] gdy się "odmładza"; |
|||
* Jak coś się już zepsuje, to trudno to naprawić; |
|||
* Odpalanie tego, wbrew założeniom, trwa wieki; |
|||
* Czyszczenie kotłów '''parowozów''' to chyba największa udręka na [[Kolej|kolei]]; |
|||
* Podczas podgrzewania ręki na kotle łatwo przedobrzyć; |
|||
* Jak jest zimno, to ręka będąca dalej od kotła cierpnie i osiąga temperatury niższe niż na ciemnej stronie Słońca. |
|||
== Dane techniczne == |
|||
* Żelazna rura do asekuracji podczas zderzenia; |
|||
⚫ | |||
* Schowek na wodę/uran; |
|||
⚫ | |||
* Maszynista; |
|||
⚫ | |||
* Paliwo dla maszynisty (spirytus) |
|||
⚫ | |||
* 1,5l Nałęczowianki do wytworzenia pary/100 ton uranu; |
|||
* Koła (?). |
|||
* Murzyn do rzucania węgla |
|||
=== Dodatkowe === |
|||
* Reszta parowozu (1337 części); |
|||
* [[Wycieraczki]]; |
|||
* [[Pompa próżniowa|Pompę próżniową]]; |
|||
* 4x [[wagon]]; |
|||
* Zniżkę na stacji na wodę i uran; |
|||
* Wygodne fotele dla maszynisty obszyte skórą z morsa (po 2 dniach używania nie będzie się dało odróżnić od smaru); |
|||
* [[Łopata|Łopatę]]; |
|||
* [[Komputer osobisty|Komputer]] pokładowy; |
|||
* [[Zapałki]]; |
|||
* [[Darth Vader]]a – ochrona; |
|||
* [[Reaktor termojądrowy]]. |
|||
== Ciekawostki == |
|||
* Ogrzewanie nie było potrzebne, ponieważ 1/2 kabiny jest odsłonięta; |
|||
* [[Komin]] trzeba było przepychać ręcznie; |
|||
* Rzadko się psuł podczas karambolu, bardziej podczas spokojnej jazdy; |
|||
* Wielu ludzi zarzeka się, że było kiedyś parowozem. Podobno mają na to wpływ odcinki Mody na Suknię. |
|||
* Byłem kiedyś parowozem. |
|||
== Koniec produkcji == |
|||
{{Kolej}} |
|||
* Około roku 1960 zaprzestano produkcji, generalne to bez przyczyny. |
|||
* Brakowało wystarczająco odważnych maszynistów. |
|||
* [[Stany Zjednoczone Ameryki|Amerykanie]] ukradli [[Niemcy|Niemcom]] cały uran, a woda w Bałtyku jest za brudna nawet dla parowozów. |
|||
* Kiedy ludzie zaczęli zbyt często zamieniać się w parowozy, przerzucono się na pociągi, które nie były tak łatwe w transmutacji. |
|||
⚫ | |||
{{Ciężarówki}} |
|||
⚫ |
Aktualna wersja na dzień 22:44, 16 lip 2022
Parowóz – ruchomy czajnik. Podrasowana lokomotywa, napędzana parą, w lepszych przypadkach uranem wzbogaconym w warunkach domowych. Stworzony z myślą o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Polskie fabryki parowozów znajdujące się w Chrzanowie i Poznaniu pracowały pełną parą od roku 1919.
Zalety[edytuj • edytuj kod]
- Najnowsza klimatyzacja o dwóch prędkościach nawiewu (Aby włączyć pierwszy, otwórz okno, aby włączyć drugi, wystaw makówkę przez okno);
- Mała awaryjność[1];
- Fabrycznie wbudowane turbo - jeśli dasz wystarczająco dużo węgla do pieca to słychać wybuch z przodu, co oznacza iż przekroczyliśmy prędkość dźwięku[2];
- W każdej chwili gotowy, aby ściągnąć ze szlaku wykraczoną Pesę;
- Rzadko można stwierdzić przypadki dewastacji okolicznych obiektów przez Seby (działa odciągająco na nie);
- Brak wibracji (w przeciwieństwie do lokomotyw spalinowych);
- Jak jest zimno, to możesz jedną rękę podgrzać na kotle.
Wady[edytuj • edytuj kod]
- Nie wystarczy mu jedno paliwo, musi jeszcze mieć wodę;
- Potrzebuje więcej smarów i olejów niż kobieta gdy się "odmładza";
- Jak coś się już zepsuje, to trudno to naprawić;
- Odpalanie tego, wbrew założeniom, trwa wieki;
- Czyszczenie kotłów parowozów to chyba największa udręka na kolei;
- Podczas podgrzewania ręki na kotle łatwo przedobrzyć;
- Jak jest zimno, to ręka będąca dalej od kotła cierpnie i osiąga temperatury niższe niż na ciemnej stronie Słońca.
Dane techniczne[edytuj • edytuj kod]
- Liczba miejsc: maszynista + mechanik = 2 miejsca;
- Prędkość maksymalna: średnio 80 km/h;[3]
- Przyspieszenie: do 100 km/h w pół godziny;
- Pojemność
silnikakotła: 150 hektolitrów.