Fisiel: Różnice pomiędzy wersjami
Znacznik: przez API |
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 146.70.46.227; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Miszcz Joda.) Znacznik: rewert |
||
(Nie pokazano 18 wersji utworzonych przez 10 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
⚫ | |||
{{Youtube|zV2JJrT2rsE|Reklama sama w sobie|align=right|width=300|height=160}} |
|||
⚫ | |||
== Reklamówka == |
== Reklamówka == |
||
Fisiel doczekał się swojej reklamy w okolicach 2008 roku. Fisiel reklamował początkowo człowiekokrólik – urodzony [[Czarnobyl|26 kwietnia 1986 roku]] stwór, który oferował kisiel. Po wpadnięciu do mieszkania pokazanej rodziny wcinał marchewkę, robił oczy jak Jigsaw i gotował kisiel, rozciągając swoją twarz. Następnie stwór ubrany w frak maszerował wraz z rodziną, która szła za nim w ten sam sposób jak idą członkowie [[sekta|sekt]] do swojego guru. W kolejnym kadrze niby-królik podawał kisiel, który zajadała rodzina. W siedemnastej sekundzie człowiekokrólik przebrał się za [[Michael Jackson|Jacksona]] i odtańczył moonwalk, po czym zaproponował rodzinie kolejną porcję <del>kisielu</del> fisielu. |
Fisiel doczekał się swojej reklamy w okolicach [[2008|2008 roku]]. Fisiel reklamował początkowo [[Furry|człowiekokrólik]] – urodzony [[Czarnobyl|26 kwietnia 1986 roku]] stwór, który oferował kisiel. Po wpadnięciu do mieszkania pokazanej rodziny wcinał [[Marchewka|marchewkę]], robił oczy jak [[Piła (seria filmów)|Jigsaw]] i gotował kisiel, rozciągając swoją twarz. Następnie stwór ubrany w frak maszerował wraz z rodziną, która szła za nim w ten sam sposób jak idą członkowie [[sekta|sekt]] do swojego guru. W kolejnym kadrze niby-królik podawał kisiel, który zajadała rodzina. W siedemnastej sekundzie człowiekokrólik przebrał się za [[Michael Jackson|Jacksona]] i odtańczył moonwalk, po czym zaproponował rodzinie kolejną porcję <del>kisielu</del> fisielu. |
||
== Kontrowersje == |
== Kontrowersje == |
||
Szybko reklamówkę zdjęto z telewizji i przerobiono. Przyczyn było kilka: |
Szybko reklamówkę zdjęto z telewizji i przerobiono. Przyczyn było kilka: |
||
* '''Ryj królika''' – autor reklamówki uznał, że efekty komputerowe są za drogie i że należy wypożyczyć coś z magazynu horrorów, by ten aktor wyglądał jak królik. |
* '''Ryj królika''' – autor reklamówki uznał, że efekty komputerowe są za drogie i że należy wypożyczyć coś z magazynu horrorów, by ten aktor wyglądał jak królik. |
||
* '''Rodzinka''' – nakręcona do kisielu jak do marihuany. Ślepo podążała za |
* '''Rodzinka''' – nakręcona do kisielu jak do [[Marihuana|marihuany]]. Ślepo podążała za ich guru, czyli królikiem i domagała się swojej somy w postaci Fisiela. |
||
* '''Jackson''' – Jackson lubił dzieci, a dzieci nie lubiły Jacksona. W każdym razie Delecta nie pomyślała, że taniec moonwalka podczas kolejnej afery pedofilskiej u muzyka jest tak samo odpowiedzialne jak proszenie mafii o pożyczkę i olanie spłaty pieniędzy. |
* '''Jackson''' – Jackson [[Pedofil|lubił dzieci, a dzieci nie lubiły Jacksona]]. W każdym razie Delecta nie pomyślała, że taniec moonwalka podczas kolejnej afery pedofilskiej u muzyka jest tak samo odpowiedzialne jak proszenie mafii o pożyczkę i olanie spłaty pieniędzy. |
||
* '''[[Przekaz podprogowy]]''' – zanim stwór zaczął tańczyć moonwalka |
* '''[[Przekaz podprogowy]]''' – zanim stwór zaczął tańczyć moonwalka, za oknem można było zauważyć [[UFO|coś okrągłego i latającego]]. Według jednej z [[miejska legenda|miejskich legend]] twórca reklamy uznał, że kisiel Fisiel to dobry [[narkotyk|towar]] i pod wpływem fazy zobaczył coś takiego. Wystające uszy królika natomiast przypominały rogi. Wynika stąd, że twórca reklamówki to [[satanista]] i umieścił parę przekazów nawołujących do oddawania się [[szatan|Luckowi]] i wolnej miłości. |
||
Potem wycięto nieodpowiednie sceny i dano twarz królika wykonaną w Adobe Photoshop z 1998 roku. Co ciekawe firma odniosła sukces – z 4% firma zdobyła 32% rynku. Sukces przedsiębiorstwa wynika oczywiście z kontrowersyjnej reklamy – rodzice w celu poskromienia |
Potem wycięto nieodpowiednie sceny i dano twarz królika wykonaną w [[Adobe Photoshop]] z 1998 roku. Co ciekawe firma odniosła sukces – z 4% firma zdobyła 32% rynku. Sukces przedsiębiorstwa wynika oczywiście z kontrowersyjnej reklamy – rodzice w celu poskromienia niegrzecznych dzieci kupowali Fisiel kartonami i szczuli nimi swoje pociechy. |
||
== Zobacz też == |
|||
* [[budyń]] |
|||
* [[galaretka]] |
|||
{{Reklamy}} |
{{Reklamy}} |
Aktualna wersja na dzień 22:13, 21 lip 2024
Fisiel – marka kisielu Delecty dla dzieci, znana głównie z przebojowej reklamy, która szybko pojawiła się na antenie i jeszcze szybciej została ocenzurowana.
Reklamówka[edytuj • edytuj kod]
Fisiel doczekał się swojej reklamy w okolicach 2008 roku. Fisiel reklamował początkowo człowiekokrólik – urodzony 26 kwietnia 1986 roku stwór, który oferował kisiel. Po wpadnięciu do mieszkania pokazanej rodziny wcinał marchewkę, robił oczy jak Jigsaw i gotował kisiel, rozciągając swoją twarz. Następnie stwór ubrany w frak maszerował wraz z rodziną, która szła za nim w ten sam sposób jak idą członkowie sekt do swojego guru. W kolejnym kadrze niby-królik podawał kisiel, który zajadała rodzina. W siedemnastej sekundzie człowiekokrólik przebrał się za Jacksona i odtańczył moonwalk, po czym zaproponował rodzinie kolejną porcję kisielu fisielu.
Kontrowersje[edytuj • edytuj kod]
Szybko reklamówkę zdjęto z telewizji i przerobiono. Przyczyn było kilka:
- Ryj królika – autor reklamówki uznał, że efekty komputerowe są za drogie i że należy wypożyczyć coś z magazynu horrorów, by ten aktor wyglądał jak królik.
- Rodzinka – nakręcona do kisielu jak do marihuany. Ślepo podążała za ich guru, czyli królikiem i domagała się swojej somy w postaci Fisiela.
- Jackson – Jackson lubił dzieci, a dzieci nie lubiły Jacksona. W każdym razie Delecta nie pomyślała, że taniec moonwalka podczas kolejnej afery pedofilskiej u muzyka jest tak samo odpowiedzialne jak proszenie mafii o pożyczkę i olanie spłaty pieniędzy.
- Przekaz podprogowy – zanim stwór zaczął tańczyć moonwalka, za oknem można było zauważyć coś okrągłego i latającego. Według jednej z miejskich legend twórca reklamy uznał, że kisiel Fisiel to dobry towar i pod wpływem fazy zobaczył coś takiego. Wystające uszy królika natomiast przypominały rogi. Wynika stąd, że twórca reklamówki to satanista i umieścił parę przekazów nawołujących do oddawania się Luckowi i wolnej miłości.
Potem wycięto nieodpowiednie sceny i dano twarz królika wykonaną w Adobe Photoshop z 1998 roku. Co ciekawe firma odniosła sukces – z 4% firma zdobyła 32% rynku. Sukces przedsiębiorstwa wynika oczywiście z kontrowersyjnej reklamy – rodzice w celu poskromienia niegrzecznych dzieci kupowali Fisiel kartonami i szczuli nimi swoje pociechy.