Tramwaje w Bydgoszczy: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M Znacznik: edytor źródłowy |
Dronerczyk (dyskusja • edycje) M |
||
(Nie pokazano 24 wersji utworzonych przez 15 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Zderzenie tramwaju z samolotem.jpg|thumb|250px|Przeciętny dzień dla bydgoskich tramwajów]] |
|||
''' |
'''Tramwaje w [[Bydgoszcz]]y''' – masło maślane, są banalne, konieczne, ale wciąż brakuje podstawowych. Jeśli tramwaj dociera do pętli pełny, to znaczy, że linia jest za krótka, gdy natomiast dojeżdża z powietrzem, to znaczy, że trzeba likwidować linie autobusowe. Linii jest w tym momencie 11 (wliczając oczywiście zabytki – czyli wakacyjne szaleństwo gromady bachorów z Babiej Wsi). Niektórzy twierdzą, że linii jest więcej – niestety to tylko brygady zjeżdżające ze szczytu „do zajezdni”, lecz prawie nikt nie wie gdzie ona tak naprawdę jest… |
||
== Zwykłe == |
== Zwykłe == |
||
* '''1''' – zawoziła |
* '''1''' – zawoziła bachory z Fordonu do Myślęcinka, ale roczna przerwa przekierowała ją na gorszą trasę, która przydaje się tylko babcią autobusowym. Jeżdżą z Wilczaka na Gdańską tylko po to, by narzekać na wiosnę/lato/jesień/zimę/złą pogodę/dobrą pogodę/Putina/Wikipedię (niepotrzebne skreślić). |
||
* '''2''' – linia na dość okrężnej trasie, |
* '''2''' – linia jeździła na dość okrężnej trasie, dopóki nie wybudowano podstawowego odcinka linii tramwajowej na Kujawskiej. Z Wyżyn często wiezie powietrze, bo babcie wolą 79, ponieważ podjeżdża bliżej rynku przy Kaczyńskiego. Od Zielonych Arkad zaczyna się napełnienie i jedziemy przez Rondo Jagiellonów – tu następuje wymiana społeczeństwa i średnia wieku w tramwaju wzrasta. Teraz już jak „jedynka” na Gdańską i do Myślęcinka. Czasami pojedzie na tej linii [[PESA|PESA – Pseudotramwaj Elektryczny Szczególnie Awaryjny]]. |
||
[[Plik:Moderus Beta MF 22 AC BD line 3 Wilczak.jpg|thumb|200px|Trójka w drodze na Wilczak]] |
|||
* '''3''' – kiedyś linia dosyć prosta – przemierzała miasto w szerz z Wyścigowej na Wilczak, teraz jest konkurencją dla linii 83 i 84 kradnąc im pasażerów do Dworca PKP, tzn. taki był zamiar lecz ostatnie napełnienie wysiada przy Garbarach, potem do Dworca jadzie powietrze (pewnie na TLK do Gdyni, aby poczuć morski klimat). |
|||
* '''3''' – co trzeci tramwaj to PESA, więc Bydgoszczanie kochają tę linię jak małpa banany. Niestety banany przynajmniej są smaczne, a jak poliżesz tramwaj to twój język będzie czarniejszy niż [[Gówno|to co dzisiaj robiłeś]]. Wnioskując… lepiej jeździć w bananie niż tramwaju. |
|||
* '''4''' – linia dosyć kontrowersyjna |
* '''4''' – linia dosyć kontrowersyjna – pasażerowie nadal się upierają, że składy powinny być na innych liniach, a nie na „czwórce”. Drugi wagon wozi powietrze, ewentualnie meneli. Ogólnie łączy Glinki z Bielawami – choć społeczeństwo woli na tej relacji autobus linii 68. |
||
* '''5''' – kiedyś jeździła gdzieś tam po kniejach, teraz powróciła na nowej trasie z Glinek przez Babią Wieś do Dworca PKP. Nikt nie może wciąż zrozumieć jak to się dzieje, że ruszając z Dworca – jest pusta, ruszając z Glinek – także pusta, w połowie trasy na Babiej Wsi – pełna… nie, nie, wciąż pusta, ale… przy Tesco i przy węźle tramwajowym – jakim jest Rondo Jagiellonów – jest pełno, dlatego pasażerowie chcą żeby składy z "czwórki" dać na „piątkię”, bo się ludzie nie mieszczą. |
|||
* '''5''' – linia zmieniająca trasy częściej niż kursuje, co ma zarówno [[Społeczeństwo|przeciwników]], jak i [[Nikt|zwolenników]]. Dowozi ludzkość do Fordonu, tak jak prawie połowa linii tramwajowych i nikt nie zważa na to, że te wszystkie linie się pokrywają; najprościej rzecz ujmując – 500 milionów poszło w… |
|||
* '''6''' – co tu dużo mówić, jeździ pod sam PUP i o dziwo nie jeżdżą do niego bezrobotni z baraków w Łęgnowie, tylko dość porządni ludzie z miasta – Łęgnowo chyba woli siedzieć w swoich czterech ścianach i pracować… tfu! siedzieć przed telewizorem (o ile pożyczyli od sąsiadów na prąd). Poza tym odwiedza patolę na Babiej Wsi i jeździe od ronda XXX lecia z „czwórką” na Bielawy. |
* '''6''' – co tu dużo mówić, jeździ pod sam PUP i o dziwo nie jeżdżą do niego bezrobotni z baraków w Łęgnowie, tylko dość porządni ludzie z miasta – Łęgnowo chyba woli siedzieć w swoich czterech ścianach i pracować… tfu! siedzieć przed telewizorem (o ile pożyczyli od sąsiadów na prąd). Poza tym odwiedza patolę na Babiej Wsi i jeździe od ronda XXX lecia z „czwórką” na Bielawy. |
||
* '''7''' – najczęściej zawieszana linia tramwajowa – szanse, że przyjedzie linia autobusowa ''za tramwaj 7'' są zdecydowanie większe niż szanse na przyjazd tramwajowej siódemki. Lubiana przez… nikogo, bo: patologii na trasie nie ma, żulom do spożywczaków nie pasuje, częściej na tej samej trasie kursują inne linie, a niczego ciekawego po drodze nie ma. |
|||
* '''7''' – najkrótsza linia w Bydgoszczy – łączy Wyścigową z Kapuściskami. Linia dosyć oblegana na całej trasie, ale to tylko dlatego, że rynek i przychodnia jest przystanek przed pętlą. |
|||
* '''8''' – ludzkość narzekała, że dojechać nigdzie nie może, więc zmieniono trasę o '''aż dwa przystanki''' i wszyscy zadowoleni. Zamiast na Wilczak jedzie do Dworca, skąd można uciec PKP do Berlina lub linią 80 na lotnisko. Rada osiedla Kapuściska dziwi się drastycznym spadkiem ludności. |
|||
* '''8''' – wspomaga „jedynkę” na Wilczaku, następnie jak każda linia jedzie koło PKS-ów i dalej pokrywa się już z „siódemką” aż do Kapuścisk. |
|||
* '''9''' – utworzona w 2021 roku, niektóre wagony wożą babcie z Dworca na Glinki, inne są puste. Społeczeństwo woli autobus 79. |
|||
* '''10''' – od dawna 10-tka była linią zabytkową, a nie każdy jest na bieżąco ze zmianami i to chyba jedyny przypadek na świecie, gdzie ludzie nie cieszą się z podjeżdżającej na przystanek nowej PESY, bo oczekiwali 125(47362873)-letniego tramwaju. Kolejny do Fordonu (to już się nudne robi!), kolejny przez Jagiellońską (to już się nudne robi!) i kolejny na Las Gdański (to już się nudne robi!) |
|||
* '''11''' – linia tymczasowo zawieszona przez rozbudowę torowiska na Perłowej, ma potem powrócić. Przed usunięciem był to tramwaj-widmo, często woził tylko trzy babcie/patologię. Chociaż ostatnio jeździ z Fordonu na Bielawy (tak jak większość z nich). |
|||
== Sezonowe == |
== Sezonowe == |
||
⚫ | |||
* '''10''' – uruchamiana w każde święta, jednak zaczynając dopiero od majówki kończąc na Dniu bez Samochodu we wrześniu. Za każdym razem jeździ na innej trasie, choć najbardziej cieszy patolę z Babiej Wsi – jeżdżą cały dzień w kółko. Jak co roku jeździ w kwietniu, w czasie przyjazdu pociągu „Ko-Piernik”. |
|||
⚫ | |||
* '''S''' – tak samo jak „H”, tyle, że dowozi kibiców na stadion Zawiszy w trakcie meczów, czasami zamiast „S” jeździ „2Bis”. |
* '''S''' – tak samo jak „H”, tyle, że dowozi kibiców na stadion Zawiszy w trakcie meczów, czasami zamiast „S” jeździ „2Bis”. |
||
{{Komunikacja miejska}} |
|||
== Nocne == |
|||
[[Kategoria:Sieci tramwajowe]] |
|||
Niestety takowych nie posiadamy. |
|||
[[Kategoria:Infrastruktura komunikacji miejskiej]] |
|||
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Bydgoszczy]] |
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Bydgoszczy]] |
||
[[Kategoria:Bydgoszcz]] |
[[Kategoria:Bydgoszcz]] |
Aktualna wersja na dzień 08:23, 27 paź 2024
Tramwaje w Bydgoszczy – masło maślane, są banalne, konieczne, ale wciąż brakuje podstawowych. Jeśli tramwaj dociera do pętli pełny, to znaczy, że linia jest za krótka, gdy natomiast dojeżdża z powietrzem, to znaczy, że trzeba likwidować linie autobusowe. Linii jest w tym momencie 11 (wliczając oczywiście zabytki – czyli wakacyjne szaleństwo gromady bachorów z Babiej Wsi). Niektórzy twierdzą, że linii jest więcej – niestety to tylko brygady zjeżdżające ze szczytu „do zajezdni”, lecz prawie nikt nie wie gdzie ona tak naprawdę jest…
Zwykłe[edytuj • edytuj kod]
- 1 – zawoziła bachory z Fordonu do Myślęcinka, ale roczna przerwa przekierowała ją na gorszą trasę, która przydaje się tylko babcią autobusowym. Jeżdżą z Wilczaka na Gdańską tylko po to, by narzekać na wiosnę/lato/jesień/zimę/złą pogodę/dobrą pogodę/Putina/Wikipedię (niepotrzebne skreślić).
- 2 – linia jeździła na dość okrężnej trasie, dopóki nie wybudowano podstawowego odcinka linii tramwajowej na Kujawskiej. Z Wyżyn często wiezie powietrze, bo babcie wolą 79, ponieważ podjeżdża bliżej rynku przy Kaczyńskiego. Od Zielonych Arkad zaczyna się napełnienie i jedziemy przez Rondo Jagiellonów – tu następuje wymiana społeczeństwa i średnia wieku w tramwaju wzrasta. Teraz już jak „jedynka” na Gdańską i do Myślęcinka. Czasami pojedzie na tej linii PESA – Pseudotramwaj Elektryczny Szczególnie Awaryjny.
- 3 – co trzeci tramwaj to PESA, więc Bydgoszczanie kochają tę linię jak małpa banany. Niestety banany przynajmniej są smaczne, a jak poliżesz tramwaj to twój język będzie czarniejszy niż to co dzisiaj robiłeś. Wnioskując… lepiej jeździć w bananie niż tramwaju.
- 4 – linia dosyć kontrowersyjna – pasażerowie nadal się upierają, że składy powinny być na innych liniach, a nie na „czwórce”. Drugi wagon wozi powietrze, ewentualnie meneli. Ogólnie łączy Glinki z Bielawami – choć społeczeństwo woli na tej relacji autobus linii 68.
- 5 – linia zmieniająca trasy częściej niż kursuje, co ma zarówno przeciwników, jak i zwolenników. Dowozi ludzkość do Fordonu, tak jak prawie połowa linii tramwajowych i nikt nie zważa na to, że te wszystkie linie się pokrywają; najprościej rzecz ujmując – 500 milionów poszło w…
- 6 – co tu dużo mówić, jeździ pod sam PUP i o dziwo nie jeżdżą do niego bezrobotni z baraków w Łęgnowie, tylko dość porządni ludzie z miasta – Łęgnowo chyba woli siedzieć w swoich czterech ścianach i pracować… tfu! siedzieć przed telewizorem (o ile pożyczyli od sąsiadów na prąd). Poza tym odwiedza patolę na Babiej Wsi i jeździe od ronda XXX lecia z „czwórką” na Bielawy.
- 7 – najczęściej zawieszana linia tramwajowa – szanse, że przyjedzie linia autobusowa za tramwaj 7 są zdecydowanie większe niż szanse na przyjazd tramwajowej siódemki. Lubiana przez… nikogo, bo: patologii na trasie nie ma, żulom do spożywczaków nie pasuje, częściej na tej samej trasie kursują inne linie, a niczego ciekawego po drodze nie ma.
- 8 – ludzkość narzekała, że dojechać nigdzie nie może, więc zmieniono trasę o aż dwa przystanki i wszyscy zadowoleni. Zamiast na Wilczak jedzie do Dworca, skąd można uciec PKP do Berlina lub linią 80 na lotnisko. Rada osiedla Kapuściska dziwi się drastycznym spadkiem ludności.
- 9 – utworzona w 2021 roku, niektóre wagony wożą babcie z Dworca na Glinki, inne są puste. Społeczeństwo woli autobus 79.
- 10 – od dawna 10-tka była linią zabytkową, a nie każdy jest na bieżąco ze zmianami i to chyba jedyny przypadek na świecie, gdzie ludzie nie cieszą się z podjeżdżającej na przystanek nowej PESY, bo oczekiwali 125(47362873)-letniego tramwaju. Kolejny do Fordonu (to już się nudne robi!), kolejny przez Jagiellońską (to już się nudne robi!) i kolejny na Las Gdański (to już się nudne robi!)
- 11 – linia tymczasowo zawieszona przez rozbudowę torowiska na Perłowej, ma potem powrócić. Przed usunięciem był to tramwaj-widmo, często woził tylko trzy babcie/patologię. Chociaż ostatnio jeździ z Fordonu na Bielawy (tak jak większość z nich).
Sezonowe[edytuj • edytuj kod]
- H – jeździ w trakcie meczów na Hali Łuczniczka łącząc ją z Dworcem PKP.
- S – tak samo jak „H”, tyle, że dowozi kibiców na stadion Zawiszy w trakcie meczów, czasami zamiast „S” jeździ „2Bis”.