Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie: Różnice pomiędzy wersjami
(tak lepiej) |
(Anulowano wersję użytkownika Szymon2008) Znacznik: anulowanie |
||
(Nie pokazano 18 wersji utworzonych przez 12 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie''' – [[Szczecin|szczecińska]] instytucja mająca na celu organizowanie ruchu wszystkiego, co się porusza się po drogach publicznych, od [[ślimak]]ów, dżdżownic i innych [[robaki|robaków]] zaczynając, a na konwojach wojskowych bądź prezydenckich kończąc. |
|||
{{Cytat|Kontrola została przeprowadzona prawidłowo.|Rzecznik '''ZDiTM''' komentujący pobicie niesfornego pasażera}} |
|||
'''Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie''' – [[Szczecin|szczecińska]] instytucja mająca na celu utrudnianie życia wszystkiemu, co się porusza się po drogach publicznych, od [[ślimak]]ów, dżdżownic i innych [[robak]]ów zaczynając, na konwojach wojskowych bądź prezydenckich kończąc. [[urzędnik|Urzędnicy]] tam pracujący nie przepadają za sytuacją, kiedy [[tramwaj]] lub [[autobus]] jest średnio zaludniony, zdecydowanie chętniej oglądają pojazdy, w których [[pasażer]]owie ściskają się ze sobą serdecznie bądź te, które wożą powietrze. Toteż jak ZDiTM widzi, że autobusem, który może pomieścić 180 osób, przemieszcza się średnio 70, to częstotliwość linii, którą on obsługuje, należy znacznie zwiększyć, bądź – co częściej – zmniejszyć. |
|||
==Działalność== |
== Działalność == |
||
[[Plik:Najczęściej kursującalinia.jpg|250px|thumb|Często kursujące autobusy to podstawa]] |
|||
[[Plik:Tablica_Wiosenna.jpg|250px|thumb|Informacja pasażerska też nie zawodzi]] |
|||
ZDiTM od zawsze kultywuje zasadę ''czas to pieniądz'', toteż robi wszystko, aby [[komunikacja miejska]] przyjeżdżała zawsze zgodnie z [[rozkład jazdy|rozkładem jazdy]]. Do fachowych kroków ZDiTM-u należą: |
ZDiTM od zawsze kultywuje zasadę ''czas to pieniądz'', toteż robi wszystko, aby [[komunikacja miejska]] przyjeżdżała zawsze zgodnie z [[rozkład jazdy|rozkładem jazdy]]. Do fachowych kroków ZDiTM-u należą: |
||
* Odbieranie premii kierowcom, którzy spóźnili się ze swoim kursem, bo [[radiowóz]] Nadzoru Ruchu zajechał im drogę. |
* Odbieranie premii kierowcom, którzy spóźnili się ze swoim kursem, bo [[radiowóz]] Nadzoru Ruchu zajechał im drogę. |
||
* Organizowanie kursów nocnych linii dziennych, gdyż w nocy nie ma korków, a to zwiększa punktualność autobusów. |
* Organizowanie kursów nocnych linii dziennych, gdyż w nocy nie ma korków, a to zwiększa punktualność autobusów. Stosowane głównie w dniach organizacji imprez miejskich. |
||
* Regularne usuwanie dziur w drogach, |
* Regularne usuwanie dziur w drogach, czasem w godzinach szczytu. |
||
* Likwidacja miejsc parkingowych celem likwidacji korków. |
* Likwidacja miejsc parkingowych celem likwidacji korków. |
||
==Kontrolerzy biletów== |
== Kontrolerzy biletów == |
||
Na usługach ZDiTM pracują zawsze bardzo mili [[ |
Na usługach ZDiTM pracują zawsze bardzo mili [[kontroler biletów|kontrolerzy biletowi]], przez co pasażer podczas kontroli czuje się jak w siódmym niebie. Zazwyczaj po usłyszeniu magicznej formułki ''Bileciki do kontroli!'' każdy pasażer poczuwa się, jakby takowego nie posiadał. Kontrolerzy biletowi są sympatyczni dla wszystkich pasażerów, zwłaszcza dla [[dresiarz]]y, [[skinhead|skinów]] i [[kibol]]i. Do jedynej grupy nielubianej przez kontrolerów należą [[student|studenci]] i emeryci, a ostatnimi czasy także [[NonNews:W Szczecinie spisują badających potoki|osoby liczące potoki pasażerskie]]. W uzasadnionych przypadkach kontrolerzy mogą odstąpić od wypisania mandatów i zastosować [[wpierdol|alternatywne środki]]. |
||
==Zasługi== |
== Zasługi == |
||
ZDiTM posiada na swoim koncie wiele zasług dla infrastruktury drogowej w Szczecinie. Swoim postępowaniem zbliża ją do standardów krajów zachodnioeuropejskich, ponieważ: |
ZDiTM posiada na swoim koncie wiele zasług dla infrastruktury drogowej w Szczecinie. Swoim postępowaniem zbliża ją do standardów krajów zachodnioeuropejskich, ponieważ: |
||
* drogi wyglądają jak ser [[Szwajcaria|szwajcarski]]; |
* drogi wyglądają jak ser [[Szwajcaria|szwajcarski]]; |
||
Linia 19: | Linia 20: | ||
* chodniki przypominają [[Szwecja|szwedzki]] stół. |
* chodniki przypominają [[Szwecja|szwedzki]] stół. |
||
== Zobacz też == |
|||
* [[Komunikacja Miejska Szczecin|KOMIS]] |
|||
* [[Karny kutas]] |
|||
* [[Szczecin]] |
|||
* [[Autobusy w Szczecinie]] |
|||
* [[Tramwaje w Szczecinie]] |
|||
{{Komunikacja Szczecin}} |
|||
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Szczecinie]] |
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Szczecinie]] |
Aktualna wersja na dzień 22:40, 26 lip 2023
Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie – szczecińska instytucja mająca na celu organizowanie ruchu wszystkiego, co się porusza się po drogach publicznych, od ślimaków, dżdżownic i innych robaków zaczynając, a na konwojach wojskowych bądź prezydenckich kończąc.
Działalność[edytuj • edytuj kod]
ZDiTM od zawsze kultywuje zasadę czas to pieniądz, toteż robi wszystko, aby komunikacja miejska przyjeżdżała zawsze zgodnie z rozkładem jazdy. Do fachowych kroków ZDiTM-u należą:
- Odbieranie premii kierowcom, którzy spóźnili się ze swoim kursem, bo radiowóz Nadzoru Ruchu zajechał im drogę.
- Organizowanie kursów nocnych linii dziennych, gdyż w nocy nie ma korków, a to zwiększa punktualność autobusów. Stosowane głównie w dniach organizacji imprez miejskich.
- Regularne usuwanie dziur w drogach, czasem w godzinach szczytu.
- Likwidacja miejsc parkingowych celem likwidacji korków.
Kontrolerzy biletów[edytuj • edytuj kod]
Na usługach ZDiTM pracują zawsze bardzo mili kontrolerzy biletowi, przez co pasażer podczas kontroli czuje się jak w siódmym niebie. Zazwyczaj po usłyszeniu magicznej formułki Bileciki do kontroli! każdy pasażer poczuwa się, jakby takowego nie posiadał. Kontrolerzy biletowi są sympatyczni dla wszystkich pasażerów, zwłaszcza dla dresiarzy, skinów i kiboli. Do jedynej grupy nielubianej przez kontrolerów należą studenci i emeryci, a ostatnimi czasy także osoby liczące potoki pasażerskie. W uzasadnionych przypadkach kontrolerzy mogą odstąpić od wypisania mandatów i zastosować alternatywne środki.
Zasługi[edytuj • edytuj kod]
ZDiTM posiada na swoim koncie wiele zasług dla infrastruktury drogowej w Szczecinie. Swoim postępowaniem zbliża ją do standardów krajów zachodnioeuropejskich, ponieważ:
- drogi wyglądają jak ser szwajcarski;
- rozpływają się w upale jak belgijska czekolada;
- nierówności w chodnikach są dopracowane z niemiecką precyzją;
- chodniki przypominają szwedzki stół.