Trolejbus: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika Lukaszb942, powód: nic niewnosząca edycja)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 73 wersji utworzonych przez 53 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[grafika:Trolejbus.jpg|thumb|right|200px|Troll ej bus]]
[[Plik:Trollejbusy.jpg|thumb|200px|Tak wyglądają trolljebusy]]
'''Trolejbus''' – w zasadzie [[tramwaj]], który bardzo chciał być [[autobus]]em. Składa się z kontenera, opon i ustrojstwa do pobierania prądu. Zazwyczaj kursuje jako największa atrakcja turystyczna w danym mieście. Wszystko z przypadku, bo miasta nie było stać na budowę szyn lub Bóg był zbyt nierozsądny, robiąc miasto pagórkowatym.
'''Trolejbus''' (właśc. ''troll ej bus'', co w języku norweskich pigmejów oznacza ''[[Twoja Stara|Twoją Starą]]'') – pojazd kołowo-elektryczno-niewiadomoco, ponury żart historii, okrutna mutacja na temat [[autobus]]u.
Połączenie trolla i (auto)busa, dające w rezultacie mieszankę ohydną i powodującą [[wymioty]], skurcze mięśni pośladkowych i gwałtowną utratę [[melanina|melaniny]].


== Wygląd ==
== Zasilanie ==
Trolejbusy są zasilane prądem zazwyczaj ze starych elektrowni cieplnych.
Z wyglądu trolejbus jest niepodobny zupełnie do niczego. Wyróżniającą cechą są wielkie [[ucho|uszy]] trolla (jednego z elementów troll ej busu), które odbierają z przewodów trakcyjnych prąd elektryczny, a oporność tych uszu jest całkowitym zaprzeczeniem prawa Ohma i wynosi pomnożony przez 4 pierwiastek kwadratowy potęgi liczby 7,687, której wykładnikiem jest wielkość stopy żony [[szofer|kierowcy]] (oznaczana jako S).
Prąd ten jest bardzo zmienny w zależność od pracowników elektrowni:
* '''600 V''' – masowe wyrzucanie pracowników z pracy za pijaństwo;
* '''1500 V''' – pracownicy przeszli na strajk głodowy;
* '''3000 V''' – w elektrowni wybuchł strajk generalny;
* '''15000 V''' – pracownicy dostali podwyżki.
Linie trakcyjne, do których przyczepiony jest [[pantograf]], często się zrywają, gdy siadają na nich ptaki, aby załatwić się na dach trolejbusa. Wypadnięcie pantografów z trakcji określane jest mianem wypałowania lub pałowania.


== Popularne nazwy trolejbusów ==
== Historia ==
* Prądojeb;
Pierwszy trolejbus został zbudowany w [[1429]] roku przez [[Joanna d'Arc|Joannę d'Arc]]. Legenda mówi, że Joanna miała sen, w którym ujrzała tę koszmarę – ''wklęsły bebzon, straszne nogi i krogulcze miał paznokcie (nie tipsy!)''. Wraz ze słynnym florenckim konstruktorem, malarzem i sprzedawcą ściereczek [[Vileda]] – [[Leonardo di Caprio|Leonardo di Caprio]], podjęła się skonstruowania tej bestyjalnej maszyny. Zajęło im to 3 dni i 3 noce oraz [[4 wesela i pogrzeb]], a kosztowało 12 jenów holenderskich (po średnim kursie – 1 JH = 0,44 funta indyjskiego). Pierwszym odważnym pasażerem był [[Pan Witek|Pan Mietek z Atlantydy]] – dzielny kowboj, który wraz ze swą gitarą mężnie przejechał
* Elektrojeb;
z [[Górczyn (Poznań)|Górczyn]]a na [[Junikowo]] (pierwsza trasa trolejbusu, utworzona wraz z pojazdem). Dziś wszystkie 8 linii trolejbusu prosperuje wspaniale i cieszy się wielkim zainteresowaniem turystów z [[Japonia|Japonii]].
* Trajtek;
* Mikser;
* Ekologiczna rakieta;
* Trolljebus.
* Trollbus

== Tradycyjny wygląd trolejbusa ==
* Powyrywane grzejniki;
* Poprzebijane opony;
* Podarte lub spalone siedzenia;
* Powybijane szyby;
* Podrapany lakier na karoserii;
* Dach pełen ptasich odchodów;
* Śmierdzący i niemyjący się kierowca i pasażerowie.

{{słownik}}
{{Komunikacja miejska}}


[[Kategoria:Komunikacja miejska]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska]]
[[Kategoria:Transport]]

Aktualna wersja na dzień 16:50, 4 wrz 2021

Tak wyglądają trolljebusy

Trolejbus – w zasadzie tramwaj, który bardzo chciał być autobusem. Składa się z kontenera, opon i ustrojstwa do pobierania prądu. Zazwyczaj kursuje jako największa atrakcja turystyczna w danym mieście. Wszystko z przypadku, bo miasta nie było stać na budowę szyn lub Bóg był zbyt nierozsądny, robiąc miasto pagórkowatym.

Zasilanie[edytuj • edytuj kod]

Trolejbusy są zasilane prądem zazwyczaj ze starych elektrowni cieplnych. Prąd ten jest bardzo zmienny w zależność od pracowników elektrowni:

  • 600 V – masowe wyrzucanie pracowników z pracy za pijaństwo;
  • 1500 V – pracownicy przeszli na strajk głodowy;
  • 3000 V – w elektrowni wybuchł strajk generalny;
  • 15000 V – pracownicy dostali podwyżki.

Linie trakcyjne, do których przyczepiony jest pantograf, często się zrywają, gdy siadają na nich ptaki, aby załatwić się na dach trolejbusa. Wypadnięcie pantografów z trakcji określane jest mianem wypałowania lub pałowania.

Popularne nazwy trolejbusów[edytuj • edytuj kod]

  • Prądojeb;
  • Elektrojeb;
  • Trajtek;
  • Mikser;
  • Ekologiczna rakieta;
  • Trolljebus.
  • Trollbus

Tradycyjny wygląd trolejbusa[edytuj • edytuj kod]

  • Powyrywane grzejniki;
  • Poprzebijane opony;
  • Podarte lub spalone siedzenia;
  • Powybijane szyby;
  • Podrapany lakier na karoserii;
  • Dach pełen ptasich odchodów;
  • Śmierdzący i niemyjący się kierowca i pasażerowie.


Słownik
Zobacz w słowniku:
trolejbus