Reklama: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy
M (Zabezpieczył „Reklama”: prewencyjnie ([edytowanie=Dozwolone tylko dla użytkowników automatycznie zatwierdzonych] (wygasa 21:42, 13 lis 2024 (UTC)) [przenoszenie=Dozwolone tylko dla użytkowników automatycznie zatwierdzonych] (wygasa 21:42, 13 lis 2024 (UTC))))
 
(Nie pokazano 44 wersji utworzonych przez 32 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Rzanet Kaleta.jpg|thumb|190px|Dla wyjątkowych kobiet, takich jak [[Ty]]...]]
[[Plik:Rzanet Kaleta.jpg|thumb|250px|Dla wyjątkowych kobiet, takich jak [[Ty]]]]
[[Plik:A teraz krupnik.jpg|thumb|250px|Przykład trafionej reklamy społecznej]]
{{cytat|Kup dwa [[majonez]]y Dziadunia, a zapłacisz jak za trzy!|Standardowa '''reklama'''}}
{{cytat|Kup dwa [[majonez]]y Dziadunia, a zapłacisz jak za trzy!|Standardowa '''reklama'''}}
{{cytat|Nowy Clin z alkoholem. Spróbuj!|'''Reklama''' [[alkohol|płynu do mycia okien]]}}
{{cytat|Nowy Clin z alkoholem. Spróbuj!|'''Reklama''' [[alkohol|płynu do mycia okien]]}}
{{cytat|Kup teraz, a nie pożałujesz, (kup później, a pożałujesz)!|Tekst z [[TV Market]]u}}
{{cytat|Kup teraz, a nie pożałujesz, (kup później, a pożałujesz)!|Tekst z [[TV Market]]u}}


{{t}} jedna z legalnych metod [[pranie mózgu|prania mózgu]]. Bardzo droga, ale też i bardzo skuteczna. Mózg przeciętnego [[Polak]]a jest prany około 30 razy [[dzień|dziennie]], a atakowany – uwzględniając wszystkie znaki firmowe, reklamy [[radio|radiowe]] i podsłuchane [[rozmowa|rozmowy]] – ok. 2000 razy. Masz za dużo [[pieniądze|pieniędzy]]? Oglądaj [[telesklep]] i kup pierwszy lepszy cudowny przedmiot! Użyjesz go tylko raz w [[życie|życiu]] albo wcale, ale co tam! Reklama to również jedyne miejsce, gdzie można dziewczynę wyrwać na parówki lub „Monte”, a słodziki i cukier zarywają do pomarańczy.
'''Reklama''' – jedna z legalnych metod [[pranie mózgu|prania mózgu]]. Bardzo droga, ale też i bardzo skuteczna. Mózg przeciętnego [[Polak]]a jest prany około 30 razy [[dzień|dziennie]], a atakowany – uwzględniając wszystkie znaki firmowe, reklamy [[radio]]we i podsłuchane [[rozmowa|rozmowy]] – ok. 2000 razy. Masz za dużo [[pieniądze|pieniędzy]]? Oglądaj [[telesklep]] i kup pierwszy lepszy cudowny przedmiot! Użyjesz go tylko raz w [[życie|życiu]] albo wcale, ale co tam! Reklama to również jedyne miejsce, gdzie można dziewczynę wyrwać na parówki lub „Monte”, a słodziki i cukier zarywają do [[Pomarańcza|pomarańczy]].


== Inna definicja ==
== Inna definicja ==
[[Plik:Jeju1.jpg|thumb|250px|Grunt to dobra nazwa]]
{{t}} według tej definicji jest to połączenie teorii z praktyką. Każdy teoretyk uważa swoją teorię za oczywistą, prawdziwą oraz możliwą do wprowadzenia w życie. Każdy inżynier wie, iż takie myślenie zupełnie nie ma [[sens|sensu]]; teoria musi się mijać z praktyką: jest to połączenie wody z ogniem, nie jest więc możliwe.
'''Reklama''' według tej definicji jest swoistym połączeniem teorii z praktyką. Każdy teoretyk uważa swoją teorię za oczywistą, prawdziwą oraz możliwą do wprowadzenia w życie. Każdy inżynier wie, iż takie myślenie zupełnie nie ma [[sens]]u; teoria musi się mijać z praktyką: jest to połączenie wody z ogniem, nie jest więc możliwe.


== Twórcy ==
== Twórcy ==
Reklamy wymyślają i piszą [[copywriter|copywriterzy]] i [[art director|art directorzy]] czyli [[hipster|hipsterzy]] w za dużych okularach i na zbyt różowych rowerach, zarabiający pieniądze wtedy, kiedy każdy zwykły człowiek idzie się odlać.
Reklamy wymyślają i piszą [[copywriter]]zy i [[art director]]zy czyli [[hipster]]zy w za dużych okularach i na zbyt różowych rowerach, zarabiający pieniądze wtedy, kiedy każdy zwykły człowiek idzie się odlać.


== Występowanie ==
== Występowanie ==
{{Youtube|gG2ELpz-9t0|width=300|This Is KABOOM}}
[[Plik:This_Is_KABOOM|246px|right]]
Przeciętna reklama trwa od 30 [[sekunda|sekund]] do 5 [[minuta|minut]]. Bardzo rzadko emitowana jest pojedynczo; najczęściej wyświetlana jest w tzw. kombosach. Długość zależy do stacji: na '''[[Polsat|Polsacie]]''' trwają zwykle od 25 do ponad 40 [[minuta|minut]]. Składają się z 50 reklam, w tym:
{{Poradnik|[[Poradnik:Co można zrobić podczas przerwy reklamowej|Co można zrobić podczas przerwy reklamowej]]}}
* 3 reklamy [[Biedronka|Biedronki]],
Przeciętna reklama trwa od 30 [[sekunda|sekund]] do 5 [[minuta|minut]]. Bardzo rzadko emitowana jest pojedynczo; najczęściej wyświetlana jest w tzw. kombosach. Długość zależy do stacji: na '''[[TVN|stacji zakazanej]]''' trwają zwykle od 25 do ponad 40 [[minuta|minut]]. Składają się z 50 reklam, w tym:
* 18 reklam kremów Wisi i Dromader,
*3 reklamy [[Biedronka|Biedronki]],
* 5 reklam tuszu do rzęs Rimelszajz Eplejszyn Star i szminki (''Usta pełne za jednym pociągnięciem''),
*18 reklam kremów Wisi i Dromader,
* 1 reklama filmu,
*5 reklam tuszu do rzęs Rimelszajz Eplejszyn Star i szminki (''Usta pełne za jednym pociągnięciem''),
* 9 reklam banków,
*1 reklama filmu,
* 9 reklam darmowych komórek dla [[Pokemon (osoba)|pokemonów]],
*9 reklam banków,
* 3 reklamy majo majo,
*9 reklam darmowych komórek dla pokemonów,
* 9 innych reklam,
*3 reklamy majo majo,
* 15 reklam [[Plus|Plusa]] i [[Cyfrowy Polsat|Cyfrowego Polsatu]]
*9 innych reklam,
* na [[Polsat|Polszmacie]] także duuużo więcej reklam Smartdomu z Brodzik i Wilczakiem.


== Przykłady reklamy ==
== Przykłady reklamy ==
[[Plik:Rybka i pipka.jpg|thumb|250px|Typowa polska reklama]]
{{NonNews|[[NonNews:Radziecka inwersja: „W Japonii reklama ogląda ciebie!”|Radziecka inwersja: „W Japonii reklama ogląda ciebie!”]]}}
[[Plik:Rybka i pipka.jpg|thumb|200px|Typowa polska reklama]]
* Teoria – [[Margaryna]] Super Extra stworzona przez babcie – teraz bardziej maślany smak.
* Teoria – [[Margaryna]] Super Extra stworzona przez babcie – teraz bardziej maślany smak.
:Praktyka – zawartość masła w produkcie: 0,5%.
:Praktyka – zawartość masła w produkcie: 0,5%.
:Zgodnie z logiką należy obejrzeć reklamy, wybrać odpowiadający nam towar, a następnie poszukać niereklamowanego produktu, który rzeczywiście spełni postawione w reklamie warunki. Produkt reklamowany, czyli teoretyczny, nie ma na to żadnych szans.
:Zgodnie z logiką należy obejrzeć reklamy, wybrać odpowiadający nam towar, a następnie poszukać niereklamowanego produktu, który rzeczywiście spełni postawione w reklamie warunki. Produkt reklamowany, czyli teoretyczny, nie ma na to żadnych szans.
* Etykieta przy produkcie: ''Promocja – teraz tylko 9,99 zł''. Mało kto pamięta, że przed ową „promocją” ów produkt kosztował 7,99 zł – najważniejsze, że jest w promocji!
* Etykieta przy produkcie: ''Promocja – teraz tylko 9,99 zł''. Mało kto pamięta, że przed ową „promocją” ów produkt kosztował 5,99 zł – najważniejsze, że jest w promocji!
* Dwulitrowy sok: ''Teraz 50 % [[GRATIS]]''. Zacznijmy od tego, że ten sok nigdy [[nie]] był sprzedawany w jednolitrowych opakowaniach... a poza tym razem z tym 50% gratis to sok 1l by miał 1,5l, ale co tam... Ponadto 50% GRATIS zawierają praktycznie wszystkie soki w dwulitrowych kartonach oferowane na rynku.
* Dwulitrowy sok: ''Teraz 50 % [[GRATIS]]''. Zacznijmy od tego, że ten sok nigdy [[nie]] był sprzedawany w jednolitrowych opakowaniach... a poza tym razem z tym 50% gratis to sok 1l by miał 1,5l, ale co tam... Ponadto 50% GRATIS zawierają praktycznie wszystkie soki w dwulitrowych kartonach oferowane na rynku.
* Badania dowodzą, że ryba dobrze wpływa na siłę, potencję, skórę i ogólnie na wszystko i na nic i masz ją kupić, bo jak ty nie kupisz nadwyżek naszych ryb, to kto?
* Badania dowodzą, że ryba dobrze wpływa na siłę, potencję, skórę i ogólnie na wszystko i na nic i masz ją kupić, bo jak ty nie kupisz nadwyżek naszych ryb, to kto?
Linia 38: Linia 38:


== Rodzaje reklam ==
== Rodzaje reklam ==
[[Plik:Reklama1.jpg|400px|right|thumb|Super, hiper, extraskuteczna metoda nauki języka obcego specjalnie dla Ciebie. Wypróbuj koniecznie!!!]]
[[Plik:Ekspresowa nauka.jpg|400px|thumb|Super, hiper, extraskuteczna metoda nauki języka obcego specjalnie dla Ciebie. Wypróbuj koniecznie!!!]]
{{YouTube|fSiepbrBuds|width=300|PRL-owska szkoła reklamy}}
* '''X na Y''' – znane w reklamach środków farmaceutycznych, słynne 9/10 czegoś tam. Przykład: reklama Dentastix.
* '''X na Y''' – znane w reklamach środków farmaceutycznych, słynne 9/10 czegoś tam. Przykład: reklama Dentastix.
* '''99,9%''' – znane również z reklam leków, słynne 99,9% skuteczności, np. Listerine.
* '''99,9%''' – znane również z reklam leków, słynne 99,9% skuteczności, np. Listerine.
Linia 52: Linia 53:
* '''Cytatowa''' – reklama filmu, w której widzimy pozytywne cytaty dotyczące filmu wypowiedziane przez znane gazety i osoby.
* '''Cytatowa''' – reklama filmu, w której widzimy pozytywne cytaty dotyczące filmu wypowiedziane przez znane gazety i osoby.
* '''Rymowana''' – reklama z hasłem rymowanym. Ta wersja reklamy znajduje się najczęściej w przypadku leków dla dzieci. Np. Natursept.
* '''Rymowana''' – reklama z hasłem rymowanym. Ta wersja reklamy znajduje się najczęściej w przypadku leków dla dzieci. Np. Natursept.
* '''Wku{{cenzura2}}ąca''' – patrz [[Chomiki z Media Expert|Media Expert]].


== Galeria ==
== Galeria ==
<gallery>
<gallery>
Plik:Chorwackie legendy.jpg|Grunt to właściwe umiejscowienie
Plik:Reklama Lodzik.jpg|Chwytliwa reklama
Plik:Americanos.jpg|Reklama nawiązująca do seksu jest zawsze skuteczna!
Plik:Americanos.jpg|Reklama nawiązująca do seksu jest zawsze skuteczna!
Plik:Nieruchomości.jpg|Dobra reklama musi być umieszczona we właściwym miejscu
Plik:Nieruchomości.jpg|Dobra reklama musi być umieszczona we właściwym miejscu
Linia 61: Linia 63:
Plik:Bazaar Ball Z.jpg|No grzech nie kupić!
Plik:Bazaar Ball Z.jpg|No grzech nie kupić!
</gallery>
</gallery>

== Zobacz też ==
{{NonNews|[[NonNews:Radziecka inwersja: „W Japonii reklama ogląda ciebie!”|Radziecka inwersja: „W Japonii reklama ogląda ciebie!”]]}}
{{Poradnik|[[Poradnik:Co można zrobić podczas przerwy reklamowej|Co można zrobić podczas przerwy reklamowej]]}}
* [[Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu]]
* [[Polsat]]


{{Reklamy}}
{{Reklamy}}

Aktualna wersja na dzień 21:42, 13 sie 2024

Dla wyjątkowych kobiet, takich jak Ty
Przykład trafionej reklamy społecznej

Kup dwa majonezy Dziadunia, a zapłacisz jak za trzy!

Standardowa reklama

Nowy Clin z alkoholem. Spróbuj!

Reklama płynu do mycia okien

Kup teraz, a nie pożałujesz, (kup później, a pożałujesz)!

Tekst z TV Marketu

Reklama – jedna z legalnych metod prania mózgu. Bardzo droga, ale też i bardzo skuteczna. Mózg przeciętnego Polaka jest prany około 30 razy dziennie, a atakowany – uwzględniając wszystkie znaki firmowe, reklamy radiowe i podsłuchane rozmowy – ok. 2000 razy. Masz za dużo pieniędzy? Oglądaj telesklep i kup pierwszy lepszy cudowny przedmiot! Użyjesz go tylko raz w życiu albo wcale, ale co tam! Reklama to również jedyne miejsce, gdzie można dziewczynę wyrwać na parówki lub „Monte”, a słodziki i cukier zarywają do pomarańczy.

Inna definicja[edytuj • edytuj kod]

Grunt to dobra nazwa

Reklama według tej definicji jest swoistym połączeniem teorii z praktyką. Każdy teoretyk uważa swoją teorię za oczywistą, prawdziwą oraz możliwą do wprowadzenia w życie. Każdy inżynier wie, iż takie myślenie zupełnie nie ma sensu; teoria musi się mijać z praktyką: jest to połączenie wody z ogniem, nie jest więc możliwe.

Twórcy[edytuj • edytuj kod]

Reklamy wymyślają i piszą copywriterzy i art directorzy czyli hipsterzy w za dużych okularach i na zbyt różowych rowerach, zarabiający pieniądze wtedy, kiedy każdy zwykły człowiek idzie się odlać.

Występowanie[edytuj • edytuj kod]

This Is KABOOM

Przeciętna reklama trwa od 30 sekund do 5 minut. Bardzo rzadko emitowana jest pojedynczo; najczęściej wyświetlana jest w tzw. kombosach. Długość zależy do stacji: na Polsacie trwają zwykle od 25 do ponad 40 minut. Składają się z 50 reklam, w tym:

  • 3 reklamy Biedronki,
  • 18 reklam kremów Wisi i Dromader,
  • 5 reklam tuszu do rzęs Rimelszajz Eplejszyn Star i szminki (Usta pełne za jednym pociągnięciem),
  • 1 reklama filmu,
  • 9 reklam banków,
  • 9 reklam darmowych komórek dla pokemonów,
  • 3 reklamy majo majo,
  • 9 innych reklam,
  • 15 reklam Plusa i Cyfrowego Polsatu

Przykłady reklamy[edytuj • edytuj kod]

Typowa polska reklama
  • Teoria – Margaryna Super Extra stworzona przez babcie – teraz bardziej maślany smak.
Praktyka – zawartość masła w produkcie: 0,5%.
Zgodnie z logiką należy obejrzeć reklamy, wybrać odpowiadający nam towar, a następnie poszukać niereklamowanego produktu, który rzeczywiście spełni postawione w reklamie warunki. Produkt reklamowany, czyli teoretyczny, nie ma na to żadnych szans.
  • Etykieta przy produkcie: Promocja – teraz tylko 9,99 zł. Mało kto pamięta, że przed ową „promocją” ów produkt kosztował 5,99 zł – najważniejsze, że jest w promocji!
  • Dwulitrowy sok: Teraz 50 % GRATIS. Zacznijmy od tego, że ten sok nigdy nie był sprzedawany w jednolitrowych opakowaniach... a poza tym razem z tym 50% gratis to sok 1l by miał 1,5l, ale co tam... Ponadto 50% GRATIS zawierają praktycznie wszystkie soki w dwulitrowych kartonach oferowane na rynku.
  • Badania dowodzą, że ryba dobrze wpływa na siłę, potencję, skórę i ogólnie na wszystko i na nic i masz ją kupić, bo jak ty nie kupisz nadwyżek naszych ryb, to kto?
  • W banku X na koncie oszczędnościowym zarabiasz 7% rocznie. Oczywiście wcześniej wymieniony bank nie uwzględnia podatku od wzbogacenia, podatku dochodowego, opłaty manipulacyjnej, opłaty dla pośredników, agentów i szefa banku, podatku od posiadania konta, podatku od inflacji, od świeżego powietrza i wody. Po odliczeniu oprocentowanie konta wynosi całe -3%.

Rodzaje reklam[edytuj • edytuj kod]

Super, hiper, extraskuteczna metoda nauki języka obcego specjalnie dla Ciebie. Wypróbuj koniecznie!!!
PRL-owska szkoła reklamy
  • X na Y – znane w reklamach środków farmaceutycznych, słynne 9/10 czegoś tam. Przykład: reklama Dentastix.
  • 99,9% – znane również z reklam leków, słynne 99,9% skuteczności, np. Listerine.
  • Reklama, która bierze nas za idiotów – 99,9% reklam Mango 24.
  • Reklama eksperymentalna – reklama leku, która musi być potwierdzona jakimś doświadczeniem. Przykład: Herbapect.
  • Autorytetarna – ze słynnym "Dla mnie nie ma nic lepszego", bardzo często stosowane w reklamach Cholinexa.
  • Krytykująca wprost produkt konkurencyjny – obecnie w zaniku, gdy Nintendo i Sega walczyły o sztandarowe pozycje własnych konsol w domach graczy, hasła reklamowe Segi brzmiały na przykład tak: Genesis does what Nintendon't.
  • Internetowa – jeśli jesteśmy podłączeni do internetu na telefonie i gramy w jakąś grę, bardzo często wyskakują nam jakieś debilne reklamy.
  • Animowana – obecnie w zaniku, skuteczność reklamowanego produktu jest tu potwierdzona jakąś animacją.
  • Bajkowa – żywcem zżyna fragmenty znanych bajek, np. Tablica.pl (dawne).
  • Śmieszna – poczuciem humoru ma nas przekonać do zakupienia reklamowanego produktu. Przykład: Tesco, przykład: tekst "Latanie jest głupie" i gruby facet odlatujący na futurystycznych skrzydłach.
  • Nie do końca zrozumiała – jak sama nazwa wskazuje, przykład: reklamy Pegasusa.
  • Cytatowa – reklama filmu, w której widzimy pozytywne cytaty dotyczące filmu wypowiedziane przez znane gazety i osoby.
  • Rymowana – reklama z hasłem rymowanym. Ta wersja reklamy znajduje się najczęściej w przypadku leków dla dzieci. Np. Natursept.
  • WkuBlad.pngąca – patrz Media Expert.

Galeria[edytuj • edytuj kod]

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

NonNews
Zobacz w NonNews temat:
Poradniki
Zobacz poradnik: