EW58: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Ostrzyciel przeniósł stronę EW58 na Użytkownik:JozinZbazin/EW58, bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem: artykuły dopracowujemy w brudnopisie)
Znaczniki: mobilna mobilna www
 
(Nie pokazano 12 wersji utworzonych przez 5 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:EW58-012 i EW58-005, Gdynia Cisowa Postojowa, 2016-11-26.jpg|thumb|250px|Typowe egzemplarze od 2013 do 2016 roku]]
{{Infobox|start|EW58|bg=White}}
'''EW58''' – Produkt kiblopodobny tłuczony w [[Pafawag]]u w latach 1974–1980 w liczbie 28 sztuk. Mieli je produkować dla WWK (przodka [[SKM w Warszawie|SKM Warszawa]] i [[Koleje Mazowieckie|KM]]) oraz [[Szybka Kolej Miejska w Trójmieście|SKM]] w [[Trójmiasto|stolicy korków]], ale przez zbyt nowoczesny jak na [[PRL]] projekt wrzucili go tylko do Trójmiasta (bo w stolycy może jeździć tylko tabor na cycuś glancuś). Częste awarie powodowane najprawdopodobniej przez kosmitów z [[Kapitan Bomba|Kapitana Bomby]] poskutkowały żargonową nazwą UFO. Przez parę lat każdy egzemplarz miał inne malowanie przez częste rewizje wykonywane przez pijanych mechaników w Lęborku, którzy nie odróżniają różowego od czerwonego. Na podstawie EW58 zbudowali równie nieudany chłam zwany [[EW60]].
{{Infobox|obrazek|[[Plik:EwA.jpg|200px]]|Typowy egzemplarz od 2013 do 2016 roku}}
{{Infobox|wiersz|Producent|[[Pafawag|Pafawag Wrocław]]|bg=White}}
{{Infobox|wiersz|Ilość wytłuczonych egzemplarzy|28|bg=White}}
{{Infobox|wiersz|Lata tłuczenia|1974-1980|bg=White}}
{{Infobox|wiersz|Lata jeżdżenia|1975-2013|bg=White}}
{{Infobox|end|bg=White}}


== Przygotowanie do jazdy ==
'''EW58''' – EZeTy tłuczone w pafawagu w latach 1974-1980 w liczbie 28 sztuk. Mieli je produkować dla WWK (przodka [[SKM w Warszawie|SKM]] [[Warszawa|Wa-Wa]] i KM) oraz [[Szybka Kolej Miejska w Trójmieście|SKM]] w [[Trójmiasto|Stolicy korków]], ale przez zbyt nowoczesny jak na [[PRL|PRL]] projekt wrzucili go tylko do Trójmiasta (bo w stolycy może jeździć tylko tabor na cycuś glancuś). Częste awarie poskutkowały żargonową nazwą UFO a każdy egzemplarz miał inne malowanie (przez częste malowanie wykonywane przez pijanych mechaników w Lęborku) oraz większość EWek w latach 90-tych miało zaślepione okienko w minidrzwiach dla kierownika pociągu (teraz kanara).
Przygotowywanie do jazdy SKM-ką zaczyna się od schowania telefonu w bezpieczne miejsce (aby [[Dres|mieszkaniec Cisowej]] go nie ukradł), zabrania ze sobą poduszki (w razie natrafienia na EW58 z plastikowymi siedzeniami) oraz skasowanego biletu. Pójście do toalety przed podróżą to był dobry pomysł, ponieważ w EW58 nie ma kibla.
.

== Czemu nie wypaliło? ==
A bo projektanci nie przewidzieli że [[PRL|Polska zależna od ZSRR]] nie wyprodukuje w p{{cenzura}}du super hiper rozruchu impulsowego (który otrzymał jeden egzemplarz, ale tylko w jednym członie więc nie poszczęściło mu się). Również maszyniści przyzwyczajeni do [[EN57|kibelków]] nie ogarniali supernowoczesnego pulpitu.

{{Kolej}}
[[Kategoria:Elektryczne zespoły trakcyjne]]

Aktualna wersja na dzień 17:49, 21 wrz 2020

Typowe egzemplarze od 2013 do 2016 roku

EW58 – Produkt kiblopodobny tłuczony w Pafawagu w latach 1974–1980 w liczbie 28 sztuk. Mieli je produkować dla WWK (przodka SKM Warszawa i KM) oraz SKM w stolicy korków, ale przez zbyt nowoczesny jak na PRL projekt wrzucili go tylko do Trójmiasta (bo w stolycy może jeździć tylko tabor na cycuś glancuś). Częste awarie powodowane najprawdopodobniej przez kosmitów z Kapitana Bomby poskutkowały żargonową nazwą UFO. Przez parę lat każdy egzemplarz miał inne malowanie przez częste rewizje wykonywane przez pijanych mechaników w Lęborku, którzy nie odróżniają różowego od czerwonego. Na podstawie EW58 zbudowali równie nieudany chłam zwany EW60.

Przygotowanie do jazdy[edytuj • edytuj kod]

Przygotowywanie do jazdy SKM-ką zaczyna się od schowania telefonu w bezpieczne miejsce (aby mieszkaniec Cisowej go nie ukradł), zabrania ze sobą poduszki (w razie natrafienia na EW58 z plastikowymi siedzeniami) oraz skasowanego biletu. Pójście do toalety przed podróżą to był dobry pomysł, ponieważ w EW58 nie ma kibla.

Czemu nie wypaliło?[edytuj • edytuj kod]

A bo projektanci nie przewidzieli że Polska zależna od ZSRR nie wyprodukuje w pSłuchacz jedynego słusznego radia ocenzurował ten niegodny fragmentdu super hiper rozruchu impulsowego (który otrzymał jeden egzemplarz, ale tylko w jednym członie więc nie poszczęściło mu się). Również maszyniści przyzwyczajeni do kibelków nie ogarniali supernowoczesnego pulpitu.