Pesa Krakowiak: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (nie rozumiem ostatniego zdania wstępu, niech ktoś to ogarnie pls) |
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M |
||
(Nie pokazano 14 wersji utworzonych przez 4 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
⚫ | |||
<!--- Drogi Administratorze|Jeżeli w twojej opinii artykuł nadaje się do skasowania, PROSZĘ przenieś to do mojego brudnopisu. Pozdrawiam! ---> |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
{{cytat|Krakowiaczek jeden miał awarii siedem |
|||
| wszystko jasne}} |
|||
⚫ | '''Pesa 2014N |
||
Posiada [[pantograf]], który raz na rok musi odłączyć się od tramwaju w celu zasięgnięcia rady u starszych kolegów z pracy. Robi to najczęściej w zajezdni. Dzięki wózkom w konfiguracji 2+1+0+2 jest w stanie wykoleić się na prostym torze. W lecie sterownik klimatyzacji włącza ogrzewanie, by było w środku jeszcze przytulniej. |
|||
Posiada jak każda [[Pesa]] wiele problemów – czy to z klimatyzacją, czy ze drzwiami, czy z informacją pasażerską. <!-- z wieloma innymi problemami nie to co [[Konstal 105Na|akwariami]] i wiedeńczykami. --> |
|||
== |
== Zalety == |
||
* W razie nalotu [[Kontroler biletów|kanarów]] w tym wehikule jest spora szansa, że do ciebie nie dotrą. |
|||
* 4 wózki jezdne, |
|||
* Jest też spora szansa, że idąc na drugi koniec tramwaju umrzesz ze starości. |
|||
* 4 człony, |
|||
* 3 przeguby, |
|||
== Zobacz też == |
|||
* drzwi, |
|||
* [[Pesa]] |
|||
* okna, |
|||
* [[Pesa Swing]] |
|||
* zepsuta klimatyzacja, |
|||
* [[Pesa Jazz]] |
|||
* "wygodne" siedzenia, |
|||
* [[tramwaje w Krakowie]] |
|||
* gniazdka – można robić tosty, |
|||
* stoliczek na toster i talerzyk, |
|||
* miejsce na rowery, |
|||
* 2 automaty biletowe, |
|||
{{stub|trans}} |
{{stub|trans}} |
||
{{Komunikacja miejska}} |
|||
[[Kategoria:Tramwaje]] |
[[Kategoria:Tramwaje]] |
||
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Krakowie]] |
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Krakowie]] |
Aktualna wersja na dzień 10:25, 26 lis 2020
Pesa 2014N ps. „Krakowiak” – najbardziej awaryjny tramwaj w Krakowie i zarazem najdłuższy w Polsce. Jego pojawienie się w centrum oznacza jedną z dwóch rzeczy – tłok i zatrzymanie ruchu lub paraliż połowy miasta. Zależnie od tego, gdzie strzeli focha.
Posiada pantograf, który raz na rok musi odłączyć się od tramwaju w celu zasięgnięcia rady u starszych kolegów z pracy. Robi to najczęściej w zajezdni. Dzięki wózkom w konfiguracji 2+1+0+2 jest w stanie wykoleić się na prostym torze. W lecie sterownik klimatyzacji włącza ogrzewanie, by było w środku jeszcze przytulniej.
Zalety[edytuj • edytuj kod]
- W razie nalotu kanarów w tym wehikule jest spora szansa, że do ciebie nie dotrą.
- Jest też spora szansa, że idąc na drugi koniec tramwaju umrzesz ze starości.
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny transportu. Rozbuduj go – nie przejedziesz się na tym.