Parowóz: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(myju)
M (Częściowe anulowanie)
 
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Ol49-111-2006.jpg|thumb|200px|Masz jakiś problem?]]
[[Plik:Ol49-111-2006.jpg|thumb|200px|Masz jakiś problem?]]
'''Parowóz''' – ruchomy czajnik. Podrasowana [[lokomotywa]], napędzana [[woda|parą]], w lepszych przypadkach wzbogaconym [[uran]]em w warunkach domowych. Stworzony z myślą o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Polskie fabryki parowozów znajdujące się w [[Chrzanów|Chrzanowie]] i [[Poznań|Poznaniu]] pracowały pełną parą od roku 1919.
'''Parowóz''' – ruchomy czajnik. Podrasowana [[lokomotywa]], napędzana [[woda|parą]], w lepszych przypadkach [[uran]]em wzbogaconym w warunkach domowych. Stworzony z [[Myśl|myślą]] o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Polskie fabryki parowozów znajdujące się w [[Chrzanów|Chrzanowie]] i [[Poznań|Poznaniu]] pracowały pełną parą od roku 1919.

== Zalety ==
* Najnowsza klimatyzacja o dwóch prędkościach nawiewu (Aby włączyć pierwszy, otwórz okno, aby włączyć drugi, wystaw [[Głowa|makówkę]] przez okno);
* Mała awaryjność<ref>Nie posiada jednak gwarancji na wersjach opalanych mazutem</ref>;
* Fabrycznie wbudowane turbo - jeśli dasz wystarczająco dużo [[Węgiel|węgla]] do pieca to słychać wybuch z przodu, co oznacza iż przekroczyliśmy prędkość dźwięku<ref>Ponoć to wybuch kotła z powodu zbyt dużego ciśnienia, ale ja tam nie wierzę.</ref>;
* W każdej chwili gotowy, aby ściągnąć ze szlaku wykraczoną [[Pesa|Pesę]];
* Rzadko można stwierdzić przypadki dewastacji okolicznych obiektów przez [[Sebiks|Seby]] (działa odciągająco na nie);
* Brak wibracji (w przeciwieństwie do [[Lokomotywa|lokomotyw]] spalinowych);
* Jak jest zimno, to możesz jedną rękę podgrzać na kotle.

== Wady ==
* Nie wystarczy mu jedno [[paliwo]], musi jeszcze mieć [[Woda|wodę]];
* Potrzebuje więcej smarów i olejów niż [[kobieta]] gdy się "odmładza";
* Jak coś się już zepsuje, to trudno to naprawić;
* Odpalanie tego, wbrew założeniom, trwa wieki;
* Czyszczenie kotłów '''parowozów''' to chyba największa udręka na [[Kolej|kolei]];
* Podczas podgrzewania ręki na kotle łatwo przedobrzyć;
* Jak jest zimno, to ręka będąca dalej od kotła cierpnie i osiąga temperatury niższe niż na ciemnej stronie Słońca.


== Dane techniczne ==
== Dane techniczne ==
* Liczba miejsc: [[maszynista]] + [[mechanik]] = 2 miejsca;
* Liczba miejsc: [[maszynista]] + [[mechanik]] = 2 miejsca;
* [[Prędkość]] maksymalna: średnio 80 km/h;
* [[Prędkość]] maksymalna: średnio 80 km/h;<ref>Z wyłączonym turbo</ref>
* [[Przyspieszenie]]: do 100 km/h w pół godziny;
* [[Przyspieszenie]]: do 100 km/h w pół godziny;
* Pojemność [[silnik]]a: 150 hektolitrów.
* Pojemność [[silnik|<s>silnika</s>]] [[Kocioł|kotła]]: 150 hektolitrów.


{{Kolej}}
{{Kolej}}

Aktualna wersja na dzień 22:44, 16 lip 2022

Masz jakiś problem?

Parowóz – ruchomy czajnik. Podrasowana lokomotywa, napędzana parą, w lepszych przypadkach uranem wzbogaconym w warunkach domowych. Stworzony z myślą o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Polskie fabryki parowozów znajdujące się w Chrzanowie i Poznaniu pracowały pełną parą od roku 1919.

Zalety[edytuj • edytuj kod]

  • Najnowsza klimatyzacja o dwóch prędkościach nawiewu (Aby włączyć pierwszy, otwórz okno, aby włączyć drugi, wystaw makówkę przez okno);
  • Mała awaryjność[1];
  • Fabrycznie wbudowane turbo - jeśli dasz wystarczająco dużo węgla do pieca to słychać wybuch z przodu, co oznacza iż przekroczyliśmy prędkość dźwięku[2];
  • W każdej chwili gotowy, aby ściągnąć ze szlaku wykraczoną Pesę;
  • Rzadko można stwierdzić przypadki dewastacji okolicznych obiektów przez Seby (działa odciągająco na nie);
  • Brak wibracji (w przeciwieństwie do lokomotyw spalinowych);
  • Jak jest zimno, to możesz jedną rękę podgrzać na kotle.

Wady[edytuj • edytuj kod]

  • Nie wystarczy mu jedno paliwo, musi jeszcze mieć wodę;
  • Potrzebuje więcej smarów i olejów niż kobieta gdy się "odmładza";
  • Jak coś się już zepsuje, to trudno to naprawić;
  • Odpalanie tego, wbrew założeniom, trwa wieki;
  • Czyszczenie kotłów parowozów to chyba największa udręka na kolei;
  • Podczas podgrzewania ręki na kotle łatwo przedobrzyć;
  • Jak jest zimno, to ręka będąca dalej od kotła cierpnie i osiąga temperatury niższe niż na ciemnej stronie Słońca.

Dane techniczne[edytuj • edytuj kod]

  1. Nie posiada jednak gwarancji na wersjach opalanych mazutem
  2. Ponoć to wybuch kotła z powodu zbyt dużego ciśnienia, ale ja tam nie wierzę.
  3. Z wyłączonym turbo