EW58: Różnice pomiędzy wersjami
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika 5.173.162.118, powód: nic niewnosząca edycja) |
Znaczniki: mobilna mobilna www |
||
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:EW58-012 i EW58-005, Gdynia Cisowa Postojowa, 2016-11-26.jpg| |
[[Plik:EW58-012 i EW58-005, Gdynia Cisowa Postojowa, 2016-11-26.jpg|thumb|250px|Typowe egzemplarze od 2013 do 2016 roku]] |
||
⚫ | '''EW58''' – Produkt kiblopodobny tłuczony w [[Pafawag]]u w latach 1974–1980 w liczbie 28 sztuk. Mieli je produkować dla WWK (przodka [[SKM w Warszawie|SKM Warszawa]] i [[Koleje Mazowieckie|KM]]) oraz [[Szybka Kolej Miejska w Trójmieście|SKM]] w [[Trójmiasto|stolicy korków]], ale przez zbyt nowoczesny jak na [[PRL]] projekt wrzucili go tylko do Trójmiasta (bo w stolycy może jeździć tylko tabor na cycuś glancuś). Częste awarie powodowane najprawdopodobniej przez kosmitów z [[Kapitan Bomba|Kapitana Bomby]] poskutkowały żargonową nazwą UFO. Przez parę lat każdy egzemplarz miał inne malowanie przez częste rewizje wykonywane przez pijanych mechaników w Lęborku, którzy nie odróżniają różowego od czerwonego. Na podstawie EW58 zbudowali równie nieudany chłam zwany [[EW60]]. |
||
⚫ | |||
⚫ | Przygotowywanie do jazdy SKM-ką zaczyna się od schowania telefonu w bezpieczne miejsce (aby [[Dres|mieszkaniec Cisowej]] go nie ukradł), zabrania ze sobą poduszki (w razie natrafienia na EW58 z plastikowymi siedzeniami) oraz skasowanego biletu. Pójście do toalety przed podróżą to był dobry pomysł, ponieważ w EW58 nie ma kibla. |
||
⚫ | '''EW58''' – Produkt kiblopodobny tłuczony w |
||
== Jak się tym jeździło? == |
|||
⚫ | Przygotowywanie do jazdy |
||
== Czemu nie wypaliło? == |
== Czemu nie wypaliło? == |
||
A bo projektanci nie przewidzieli że [[PRL|Polska zależna od ZSRR]] nie wyprodukuje w p{{cenzura}}du super hiper rozruchu impulsowego (który |
A bo projektanci nie przewidzieli że [[PRL|Polska zależna od ZSRR]] nie wyprodukuje w p{{cenzura}}du super hiper rozruchu impulsowego (który otrzymał jeden egzemplarz, ale tylko w jednym członie więc nie poszczęściło mu się). Również maszyniści przyzwyczajeni do [[EN57|kibelków]] nie ogarniali supernowoczesnego pulpitu. |
||
⚫ | |||
Rozpoczynając jazdę jako maszynista nie zapomnij załączyć baterii bo nie ruszysz nawet jak pasażerowie będą pchać pociąg. Po powciskaniu guziczków i przełączaniu przełączników można przystąpić do jazdy. |
|||
'''JAK ODHAMOWAĆ BO OPÓŹNIENIE MAM!!!''' |
|||
Pozycje hamulca opisane są niżej |
|||
'''Pozycja -1: luzowanie''' – Pozycja ta jak wskazuje jej nazwa pozwala ci jechać po potrzymaniu jej chwilę, no dla pewności więcej niż chwilę. |
|||
'''Pozycja 0: jazda''' – Nic nie rób chyba że chcesz stanąć w peronie! |
|||
'''Pozycja od 1 do 3: hamowanie''' – Tutaj hamujesz. |
|||
'''Pozycja 4: odcięcie''' – Tutej możesz odciąć podłączonego drugiego EZeTa od twojego hamulca i odłączyć go bez obaw. |
|||
'''Ruszanie tym cudem techniki''' |
|||
Skoro skład jest wyluzowany to czas jechać bo opóźnienie rośnie. |
|||
'''Pozycja P: w przód''' – Jedziesz do przodu. |
|||
'''Pozycja 0: pozycja wyjęcia klucza''' – Jak ustawisz tę pozycję (nieważne że nie dojechałeś do końca) to wyjmij klucz ze stacyjki i wio do domu. |
|||
'''Pozycja W: ani mi się waż ruszać!''' – Nie pojedziesz. |
|||
'''Pozycja T: w tył''' – Jeżeli stoisz w Gdańsku Głównym i walnełeś w kozła to baranie jeden masz nie tą pozycje! |
|||
Jeżeli uporamy się z nawrotnikiem to ciągniemy niebieską rączkę w kształcie słuchawki od prysznica. |
|||
'''Pozycja 0: 0''' – Pozycja 0, pasażerowie się drą że opóźnienie. |
|||
'''Pozycja M: manewrowa''' – Coś jak przetok w kiblu tyle że opory mają wentylacje bo są na dachu. |
|||
'''Pozycja P: równoległa''' – O wkońcu opory się wyłączyły i Ewa wyje mocniej. |
|||
'''Pozycja B1: 1 bocznik''' – Tutaj to zap{{cenzura}}asz. |
|||
'''Pozycja B2: 2 bocznik''' – Pasażerowie zarzygali wszystkie przedziały a EW58 pruje 120 na godzinę. |
|||
{{Kolej}} |
{{Kolej}} |
Aktualna wersja na dzień 17:49, 21 wrz 2020
EW58 – Produkt kiblopodobny tłuczony w Pafawagu w latach 1974–1980 w liczbie 28 sztuk. Mieli je produkować dla WWK (przodka SKM Warszawa i KM) oraz SKM w stolicy korków, ale przez zbyt nowoczesny jak na PRL projekt wrzucili go tylko do Trójmiasta (bo w stolycy może jeździć tylko tabor na cycuś glancuś). Częste awarie powodowane najprawdopodobniej przez kosmitów z Kapitana Bomby poskutkowały żargonową nazwą UFO. Przez parę lat każdy egzemplarz miał inne malowanie przez częste rewizje wykonywane przez pijanych mechaników w Lęborku, którzy nie odróżniają różowego od czerwonego. Na podstawie EW58 zbudowali równie nieudany chłam zwany EW60.
Przygotowanie do jazdy[edytuj • edytuj kod]
Przygotowywanie do jazdy SKM-ką zaczyna się od schowania telefonu w bezpieczne miejsce (aby mieszkaniec Cisowej go nie ukradł), zabrania ze sobą poduszki (w razie natrafienia na EW58 z plastikowymi siedzeniami) oraz skasowanego biletu. Pójście do toalety przed podróżą to był dobry pomysł, ponieważ w EW58 nie ma kibla.
Czemu nie wypaliło?[edytuj • edytuj kod]
A bo projektanci nie przewidzieli że Polska zależna od ZSRR nie wyprodukuje w pdu super hiper rozruchu impulsowego (który otrzymał jeden egzemplarz, ale tylko w jednym członie więc nie poszczęściło mu się). Również maszyniści przyzwyczajeni do kibelków nie ogarniali supernowoczesnego pulpitu.