Łomianki: Różnice pomiędzy wersjami
M (→Zobacz też: podmiana szablonu) |
Znacznik: edytor wizualny |
||
Linia 19: | Linia 19: | ||
== Komunikacja == |
== Komunikacja == |
||
Przeważnie własna. Ludność z furmanek przesiadła się w fury, a kwalifikacje pozostały. Połączenia ze stolicą |
Przeważnie własna. Ludność z furmanek przesiadła się w fury, a kwalifikacje pozostały. Połączenia ze stolicą zapewniają linie 150, 250, 750, 850 i N56. Kiedyś tu była kolej, ale [[Niemcy]] rozebrali. |
||
== Gospodarka == |
== Gospodarka == |
Aktualna wersja na dzień 20:46, 6 paź 2023
(...) właśnie w Łomiankach znajduje się wiele warsztatów naprawy samochodów. W takich peryferyjnych warsztatach stosunkowo najłatwiej, bo i najmniej są one na widoku, o przeróbki kradzionych pojazdów. Niektóre tylko z pozoru zajmują się usługami.
- Kapitan Żbik
Patrzę na Łomianki, myślę że to jest gówniany sen, więc żeby bardziej wkuć się odpalam TVN.
- Gospel o Łomiankach
Łomianki – miasto w województwie mazowieckim w powiecie warszawskim zachodnim, położone pomiędzy Wisłą a Puszczą Kampinoską, okrakiem na trasie gdańskiej i bokiem do Wisły. Miejscowość słynna z szemranych warsztatów, kiepskich piekarni i panów G. Dzięki unikalnym rozwiązaniom komunikacyjnym niezapomniane miejsce relaksu tysięcy kierowców jadących na Mazury, Wybrzeże i z powrotem.
Nazwa[edytuj • edytuj kod]
Łomianki to nazwa oficjalna wskazująca na posiadanie wiele wspólnego z podstawowym narzędziem serwisu samochodowego o wdzięcznej nazwie łom. Nazwa ta ewoluowała w czasie od Słomianek (Łomianki w okresie odkrycia przez ludzkość, że trawa jest jadalna) do Złomianek (początki motoryzacji w Polsce). Z uwagi na wielu słynnych mieszkańców bądź też otwarcie sklepu Oszą znane też są pod nazwą Oszołomianki.
Historia[edytuj • edytuj kod]
Wieś Łomianki w pewnym momencie została miastem ku zaskoczeniu miejscowej trzody chlewnej i drobiu. Miejscowość rozwijała się bujnie w peerelu jako azyl dla spadochroniarzy z prowincji, którzy nie trafili w Warszawę. Kwitło tu badylarstwo i prywata, dzięki czemu przez lata wykształciły się tu miejscowe elity. Aby zapobiec rozprzestrzenianiu się biedoty, miejscowi obszarnicy zablokowali budowy bloków.
Nieodłączny związek z motoryzacją datowany jest od czasu prób przejechania miejscową drogą do Modlina przez pierwsze samochody. To doświadczenie umożliwiło powstanie tu fabryki sprężyn i resorów, znanej jako POLMO. Dodatkowo powstały różne szemrane dziuple pozwalające na wtórne wykorzystanie i utylizację pojazdów.
Części składowe[edytuj • edytuj kod]
- Buraków – nazwa wskazuje na związek z burakiem. Samo życie.
- Dąbrowa – wieś w granicach miasta, niezrealizowane letnisko, tajna kwatera na wypadek wojny atomowej rozgrabiona przez złomiarzy, a na dokładkę kwatera Pięknego Romana[1].
- Łomianki Centralne – tu gdzieś jest ratusz w trzech siedzibach.
- Reszta – szkoda gadać.
Komunikacja[edytuj • edytuj kod]
Przeważnie własna. Ludność z furmanek przesiadła się w fury, a kwalifikacje pozostały. Połączenia ze stolicą zapewniają linie 150, 250, 750, 850 i N56. Kiedyś tu była kolej, ale Niemcy rozebrali.
Gospodarka[edytuj • edytuj kod]
Łomianki są znanym liderem biznesu. Szczególnie small biznesu. Typowa firma składa się tu z prezesa, zastępcy, trzech dyrektorów i pracownika fizycznego. Liderem w zatrudnieniu jest tu miejscowa spółka zajmująca się wodociągami i kanalizacją. Jedno i drugie kiedyś będzie.
Atrakcje[edytuj • edytuj kod]
Podstawową atrakcją jest prom na Białołękę, dzięki któremu ta renomowana dzielnica Warszawy posiada kontakt z cywilizacją na warszawskim brzegu Wisły.
Inną atrakcją jest przejażdżka ulicą Warszawską, która dostarcza niezapomnianych wrażeń porównywalnych z przejażdżką po aborygeńskim miasteczku w centrum australijskiej pustyni. Zasada każdy orze w którą może jest tu jedyną zasadą i nie zależy od kierunku jazdy ani części drogi.
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
Przypisy
- ↑ Jak wieść gminna niesie już nie.