Volvo B10B: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (+zobaczteż)
(Redlink w zobaczteżu)
 
(Nie pokazano 1 pośredniej wersji utworzonej przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Volvo B10BLE 6x2 in service for MPK Wrocław (Poland, June 2012).jpg|200px|thumb|Volvo B10BLE 2x6]]
[[Plik:Volvo B10BLE 6x2 in service for MPK Wrocław (Poland, June 2012).jpg|200px|thumb|Volvo B10BLE 2x6]]
'''Volvo B10B''' – Szwedzki [[autobus]], ale z fińskim nadwoziem Carrus (nie mylić z Ikarusem) i do tego produkowany w polskiej fabryce we [[Wrocław|Wrocławiu]] lub zaraz pod nim, przez co z legendarnej szwedzkiej jakości zostało niewiele.
'''Volvo B10B''' – szwedzki [[autobus]], ale z fińskim nadwoziem Carrus (nie mylić z Ikarusem) i do tego produkowany w polskiej fabryce we [[Wrocław|Wrocławiu]] lub zaraz pod nim, przez co z legendarnej szwedzkiej jakości zostało niewiele.


== Odmiany ==
== Odmiany ==
Linia 17: Linia 17:
* Najwięcej do 2017 jeździło ich w Bydgoszczy – byłej ''stolicy'' Volvo.
* Najwięcej do 2017 jeździło ich w Bydgoszczy – byłej ''stolicy'' Volvo.
* Jest bardziej kwadratowy niż okrągły stół.
* Jest bardziej kwadratowy niż okrągły stół.

== Zobacz też ==
* [[Volvo 7000]]


{{Komunikacja miejska}}
{{Komunikacja miejska}}

Aktualna wersja na dzień 19:59, 16 paź 2021

Volvo B10BLE 2x6

Volvo B10B – szwedzki autobus, ale z fińskim nadwoziem Carrus (nie mylić z Ikarusem) i do tego produkowany w polskiej fabryce we Wrocławiu lub zaraz pod nim, przez co z legendarnej szwedzkiej jakości zostało niewiele.

Odmiany[edytuj • edytuj kod]

B10BLE – tak zwane „akwarium”, 12 metrów, nisko wejściowy (coś dla babć, ale tylko przy środkowych drzwiach), ponoć może przyklękać tak nisko, że wózki dziecięce i inwalidzkie spadają z krawężnika, zanim tam wjadą.

Volvo B10BLE w Kaliszu

B10BLE 2x6 – deskorolka długości 15 metrów, w Jeleniej Górze wykurzyły resztki Ikarusów 280. Patent rewelacyjny, tym bardziej że w tym zlepku okolicznych wiosek ulice są tak szerokie, że przód i tył tego wynalazku szoruje po chodniku, a boki ocierają się o przesmyki pod wiaduktami. Pomimo ostrzeżenia o zachodzeniu co chwila przetrąca kilka samochodów i kilkunastu pieszych. We Wrocławiu zaś pomimo braku parcianej szmaty zaliczane są do autobusów przegubowych.

Cechy charakterystyczne[edytuj • edytuj kod]

  • Nie wiadomo, od czego zależy kształt przednich świateł (raz okrągłe podwójne albo pojedyncze, a raz kwadratowe podwójne bądź pojedyncze).
  • Często wyświetlacze zamiast na biało, są podświetlane na niebiesko, co skutecznie ogranicza czytelność zielonej mozaiki.
  • Sporo miejsca do bawienia się we Flinstonów w deskorolkach przy środkowych drzwiach w razie zarwania podłogi.
  • 15-metrowa wersja jest tak trwała, że nie potrzeba było jej reklamować. Na tą trwałość nabrały się Jelenia Góra, Wrocław, Bydgoszcz i Siedlce.
  • Jest nieprzemakalny oraz ma tak dobre szyby pancerne, że po jednej wystarczy.
  • Jest bardziej trwały od Solarisa i Jelcza.
  • Najwięcej do 2017 jeździło ich w Bydgoszczy – byłej stolicy Volvo.
  • Jest bardziej kwadratowy niż okrągły stół.