Pij mleko, będziesz wielki: Różnice pomiędzy wersjami
(literówki) |
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika AzoBANniasty, powód: wandalizm) Znacznik: rewert |
||
(Nie pokazano 89 wersji utworzonych przez 59 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Galeria |
|||
⚫ | |||
|Nazwa=Pij mleko! |
|||
⚫ | '''Pij mleko, będziesz wielki''' |
||
|wielkość=200 |
|||
|pozycja=right |
|||
⚫ | |||
|Plik:Pij.jpg|Pij mleko, bo się nie przejedziesz |
|||
|Plik:Vader.jpg|Alternatywa dla cierpiących na nietolerancję laktozy |
|||
|Plik:Mlekosław.jpg|Nabiał wzmocni twoje kości i poczucie godności, a pracownicy naszych hurtowni nie będą musieli wąchać zepsutego mleka |
|||
|Plik:Nabial.jpg|Pojęcie nabiału każdy rozumie na swój własny [[sposób]] |
|||
|Plik:Pijmlekobedzieszmhroczny.jpg|[[Adam Darski|Nergal]] też pije mleko |
|||
|Plik:YandevMleko.png|W tym przypadku niestety nie zadziałało |
|||
|Plik:Mleko konskie.jpg|Mleko z [[Koń|konia]] też jest zdrowe |
|||
}} |
|||
⚫ | '''Pij mleko, będziesz wielki''' – ogólnopolska [[kampania społeczna|akcja medialna]], prowadzona od [[wrzesień|września]] [[2002]] roku do [[2011]] roku, kierowana do [[dziecko|dzieci]] i ich przeczulonych [[rodzic]]ów. Jej celem – wbrew zapewnieniom reklamodawców, [[Bogusław Linda|Bogusława Lindy]] i [[Kayah]] – nie było podniesienie poziomu wapnia w organizmie [[społeczeństwo|społecznym]], a wyprzedaż nadwyżek skupu [[mleko|mleka]], które zalegało w państwowych magazynach. Akcja była także [[reklama|reklamą]], o ironio, agencji reklamowej, poprawiającej własny wizerunek przez pogorszenie stanu [[zdrowie|zdrowia]] tych, o których deklaruje, że dba. Była inicjatywą godną ogromnego szacunku, ponieważ jej zamiarem było pozbycie się raz na zawsze polskich kompleksów narodowych (''nabiał wzmocni twoje kości i poczucie godności''). |
||
===Linki zewnętrzne=== |
|||
W nowej wersji reklamy występował [[Shrek (postać)|Shrek]], stąd nowe wersje hasła: ''Pij mleko, będziesz wielki i zielony'', ''Pij mleko, będziesz [[krowa|krową]]'', ''Pij mleko będziesz srać daleko'' czy ''Pij mleko, będziesz tłusty''. W ostatnich tygodniach pojawiła się kolejna reklama z serii. Mogliśmy w niej zobaczyć niejakiego [[Superman]]a, a jej hasło to ''Pij mleko, będziesz wielki i z Kryptonu.'' Natomiast alergicy mają jeszcze inne: ''Pij mleko, będziesz kaleką!'' |
|||
* [http://www.iaa.org.pl/marketing_pij_mleko.htm Oficjalna kampania reklamowa] |
|||
* [http://integra.xtr.pl/teksty/PijMleko.htm Pij mleko, będziesz kaleką] |
|||
* [http://video.i123.pl/play/78/ Milk. Pure Magic. (film, 0:32 s)] |
|||
== Zobacz też == |
|||
{{stub}} |
|||
* [[kampania społeczna]] |
|||
* [[10 mniej ratuje życie – Zwolnij]] |
|||
* [[mleko]] |
|||
* [[Muzyka Przeciwko Rasizmowi]] |
|||
* [[Prowadzę – jestem trzeźwy]] |
|||
* [[Zażywasz – przegrywasz]] |
|||
{{reklamy}} |
|||
[[Kategoria:Gospodarka]] |
|||
[[Kategoria:Polityka]] |
|||
[[Kategoria: |
[[Kategoria:Kampanie medialne]] |
Aktualna wersja na dzień 12:49, 2 lut 2024
Pij mleko, będziesz wielki – ogólnopolska akcja medialna, prowadzona od września 2002 roku do 2011 roku, kierowana do dzieci i ich przeczulonych rodziców. Jej celem – wbrew zapewnieniom reklamodawców, Bogusława Lindy i Kayah – nie było podniesienie poziomu wapnia w organizmie społecznym, a wyprzedaż nadwyżek skupu mleka, które zalegało w państwowych magazynach. Akcja była także reklamą, o ironio, agencji reklamowej, poprawiającej własny wizerunek przez pogorszenie stanu zdrowia tych, o których deklaruje, że dba. Była inicjatywą godną ogromnego szacunku, ponieważ jej zamiarem było pozbycie się raz na zawsze polskich kompleksów narodowych (nabiał wzmocni twoje kości i poczucie godności).
W nowej wersji reklamy występował Shrek, stąd nowe wersje hasła: Pij mleko, będziesz wielki i zielony, Pij mleko, będziesz krową, Pij mleko będziesz srać daleko czy Pij mleko, będziesz tłusty. W ostatnich tygodniach pojawiła się kolejna reklama z serii. Mogliśmy w niej zobaczyć niejakiego Supermana, a jej hasło to Pij mleko, będziesz wielki i z Kryptonu. Natomiast alergicy mają jeszcze inne: Pij mleko, będziesz kaleką!