Ikarus 280: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
Linia 13: Linia 13:
* Drzwi Ikarusa otwierane są przez kierowcę za pomocą sznurka, co tłumaczy ich budowę oraz hałas przy ich otwieraniu/zamykaniu.
* Drzwi Ikarusa otwierane są przez kierowcę za pomocą sznurka, co tłumaczy ich budowę oraz hałas przy ich otwieraniu/zamykaniu.
* W przypadku otwarcia lewych okien autobus zmienia się w komorę gazową.
* W przypadku otwarcia lewych okien autobus zmienia się w komorę gazową.
* Czasami lubią w nich wybuchać [[gaśnice]] (jeśli ich wcześniej nie ukradli).

{{stub|trans}}
{{stub|trans}}
{{Komunikacja Łódź}}{{KWW}}{{KMWarszawa}}
{{Komunikacja Łódź}}{{KWW}}{{KMWarszawa}}

Wersja z 13:58, 31 maj 2013

Ikarusy 280 w zajezdni

Szablon:Tautobus produkcji madziarskiego Ikarusa.

Wygląd

Z zewnątrz wygląda jak prostopadłościan na kółkach z przegubem po środku. Posiada czworo, troje lub dwoje drzwi oraz dużo otwieranych okien. Jak na konstrukcję opracowaną na początku lat 70. XI wieku wygląda całkiem nowocześnie.

Wnętrze

Główną zaletą wnętrza Ikarusa jest wspinaczka po schodkach oraz dużo miejsc do stania, dzięki temu większość siedzeń zajętych jest przez tych emerytów, którym udało się wejść do autobusu. W środku czuć spaliny – dla jednych perfumy, dla innych smród.

Ciekawostki

  • Będąc kierowcą z Ikarusa wychodzi się głuchym.
  • Na Węgrzech i w Polsce jest ich tak dużo, że wycofanie tych złomów przed końcem świata jest niemożliwe.
  • Drzwi Ikarusa otwierane są przez kierowcę za pomocą sznurka, co tłumaczy ich budowę oraz hałas przy ich otwieraniu/zamykaniu.
  • W przypadku otwarcia lewych okien autobus zmienia się w komorę gazową.
  • Czasami lubią w nich wybuchać gaśnice (jeśli ich wcześniej nie ukradli).

Znak A-34.svg To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny transportu. Rozbuduj go – nie przejedziesz się na tym.