Ikarus 280: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Saper Skrzypek. Autor wycofanej wersji to 46.112.73.134.) |
|||
Linia 11: | Linia 11: | ||
== Ciekawostki == |
== Ciekawostki == |
||
* Będąc kierowcą z Ikarusa wychodzi się głuchym. |
* Będąc kierowcą z Ikarusa wychodzi się głuchym. |
||
* |
* Na Węgrzech i w Polsce jest ich tak dużo, że wycofanie tych złomów przed [[2012|końcem świata]] jest niemożliwe. |
||
* Drzwi Ikarusa otwierane są przez kierowcę za pomocą sznurka, co tłumaczy ich budowę oraz hałas przy ich otwieraniu/zamykaniu. |
* Drzwi Ikarusa otwierane są przez kierowcę za pomocą sznurka, co tłumaczy ich budowę oraz hałas przy ich otwieraniu/zamykaniu. |
||
* W przypadku otwarcia lewych okien autobus zmienia się w komorę gazową. |
* W przypadku otwarcia lewych okien autobus zmienia się w komorę gazową. |
Wersja z 23:53, 30 paź 2014
Szablon:Tautobus produkcji madziarskiego Ikarusa.
Wygląd
Z zewnątrz wygląda jak prostopadłościan na kółkach z przegubem po środku. Posiada czworo, troje lub dwoje drzwi oraz dużo otwieranych okien. Jak na konstrukcję opracowaną na początku lat 70. XI wieku wygląda całkiem nowocześnie.
Wnętrze
Główną zaletą wnętrza Ikarusa jest wspinaczka po schodkach oraz dużo miejsc do stania, dzięki temu większość siedzeń zajętych jest przez tych emerytów, którym udało się wejść do autobusu. W środku czuć spaliny – dla jednych perfumy, dla innych smród. Wielką ich zaletą jest to że wytrzymują w polskich warunkach dłużej niż tydzień.
Ciekawostki
- Będąc kierowcą z Ikarusa wychodzi się głuchym.
- Na Węgrzech i w Polsce jest ich tak dużo, że wycofanie tych złomów przed końcem świata jest niemożliwe.
- Drzwi Ikarusa otwierane są przez kierowcę za pomocą sznurka, co tłumaczy ich budowę oraz hałas przy ich otwieraniu/zamykaniu.
- W przypadku otwarcia lewych okien autobus zmienia się w komorę gazową.