Pociąg: Różnice pomiędzy wersjami
Znacznik: edytor źródłowy |
Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 12: | Linia 12: | ||
=== Pociąg pasażerski === |
=== Pociąg pasażerski === |
||
Główne źródło przychodów [[Polskie Koleje Państwowe|PKP]]. Żadna osoba w historii |
Główne źródło przychodów [[Polskie Koleje Państwowe|PKP]]. Żadna osoba w historii nie zdążyła na niego. |
||
* '''Pociąg „Wracaj tu {{cenzura3}}!”''' – wydaliśmy dużo pieniędzy na bilet, a pociąg nam uciekł. |
* '''Pociąg „Wracaj tu {{cenzura3}}!”''' – wydaliśmy dużo pieniędzy na bilet, a pociąg nam uciekł. |
||
* '''Pociąg „Miałeś być na peronie…!”''' – czekamy na pociąg na peronie 1, a tu okazuje się że przyjechał na peron 3 i musimy lecieć przez pół stacji, a i tak nie zdążamy. |
* '''Pociąg „Miałeś być na peronie…!”''' – czekamy na pociąg na peronie 1, a tu okazuje się, że przyjechał na peron 3 i musimy lecieć przez pół stacji, a i tak nie zdążamy. |
||
* '''Pociąg opóźnienie''' – czekamy na pociąg który ma się spóźnić. Czekamy, czekamy, aż zasypiamy. Gdy się budzimy, okazuje się, że pociąg już odjechał. |
* '''Pociąg opóźnienie''' – czekamy na pociąg, który ma się spóźnić. Czekamy, czekamy, aż zasypiamy. Gdy się budzimy, okazuje się, że pociąg już odjechał. |
||
* '''Pociąg „co do {{cenzura3}}?!”''' – wsiadamy do pociągu, a on wysadza nas zupełnie gdzie indziej, niż miał. |
* '''Pociąg „co do {{cenzura3}}?!”''' – wsiadamy do pociągu, a on wysadza nas zupełnie gdzie indziej, niż miał. |
||
* '''Pociąg [[TurboDymoMan]]''' – jest o 50% dłuższy, szybszy, cięższy |
* '''Pociąg [[TurboDymoMan]]''' – jest o 50% dłuższy, szybszy, cięższy i lepszy, niż inne pociągi. |
||
* '''Pociąg Śmierć''' – nigdy nie wiesz kiedy nadjedzie. |
* '''Pociąg Śmierć''' – nigdy nie wiesz, kiedy nadjedzie. |
||
=== Pociąg towarowy === |
=== Pociąg towarowy === |
Wersja z 22:31, 22 maj 2017
No, no, no, ale zapierdalamy
- Przekliniak w pociągu
Pociąg (prawidłowa, acz nieczęsto używana nazwa: ciapąg, ciopąg, bociąg lub ciepung, ew. opciąg) – środek transportu, który chwyta Ziemię za metalowe tory i obraca nią, aż znajdziesz się u celu. Składa się z lokomotywy, wagonów, maszynisty,kierownika pociągu i konduktorów. Został wymyślony w roku 1804, aby szyny, rogatki, semafory i stacje kolejowe miały jakieś zastosowanie. W Polsce występują jedynie pociągi retro.
Pociąg rządzi. Pociąg cię obserwuje. Pociągu nie należy mylić z popychem, w którym lokomotywa znajduje się na końcu. Popychy są używane obecnie przez Koleje Mazowieckie. Mimo tej rzucającej się w oczy różnicy, popych może być zapowiedziany błędnie jako pociąg.
Rodzaje pociągów
Od dawien dawna (wtedy kiedy ktoś tam wynalazł lokomotywę) ludzkość odróżnia wiele typów, i rodzajów pociągów. Oto one:
Pociąg pasażerski
Główne źródło przychodów PKP. Żadna osoba w historii nie zdążyła na niego.
- Pociąg „Wracaj tu !” – wydaliśmy dużo pieniędzy na bilet, a pociąg nam uciekł.
- Pociąg „Miałeś być na peronie…!” – czekamy na pociąg na peronie 1, a tu okazuje się, że przyjechał na peron 3 i musimy lecieć przez pół stacji, a i tak nie zdążamy.
- Pociąg opóźnienie – czekamy na pociąg, który ma się spóźnić. Czekamy, czekamy, aż zasypiamy. Gdy się budzimy, okazuje się, że pociąg już odjechał.
- Pociąg „co do ?!” – wsiadamy do pociągu, a on wysadza nas zupełnie gdzie indziej, niż miał.
- Pociąg TurboDymoMan – jest o 50% dłuższy, szybszy, cięższy i lepszy, niż inne pociągi.
- Pociąg Śmierć – nigdy nie wiesz, kiedy nadjedzie.
Pociąg towarowy
Daje mniejszy dochód PKP, ale ma równie wiele rodzajów.
- Pociąg „gdzie jedziesz?!” – przechodzimy przez tory, na których stoi pociąg towarowy, gdy stoimy na podeście jakiegokolwiek wagonu, złośliwy maszynista rusza. Mamy wtedy darmową przejażdżkę wszędzie, ale nie na drugą stronę torów, po których przechodziliśmy.
- Pociąg „Szybciej !” – jedziesz sobie na bardzo ważną konferencje, aż tu nagle przed tobą zamykają się szlabany przejazdu kolejowego. W czasie ślimaczego przejazdu 57985314568913399494108347 wagonów zdążyłbyś okrążyć kulę ziemską.
- Pociąg „Polskie drogi” – jeżdżąc po względnie zawrotnej prędkości gubi swoją zawartość surowców, zwykle często w tym miejscu, w którym przejeżdżasz. Stwarza to wtedy zator, a pociąg do celu wraca bez przewożonego towaru.
Towos
Pociąg zestawiony z wagonów pasażerskich i towarowych. W szczególnych przypadkach mogą być tylko wagony towarowe, gdy trzeba dowieźć kibiców na mecz, ogranicza to straty materialne. Najbardziej przydatne wydają się są wagony samorozładowcze typu Fals. Eksperci jednak uważają, że z Falsa to może zaraza górą wypłynąć, a jak Habinsa zamkniesz, to już nie wylezą wcześniej jak na komendzie.