Bombardier NGT6: Różnice pomiędzy wersjami
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (commons) Znacznik: edytor źródłowy |
M (→Ciekawostki: podmianka, replaced: {{Ciężarówki}} → {{Komunikacja miejska}}) |
||
Linia 32: | Linia 32: | ||
{{Przypisy}} |
{{Przypisy}} |
||
{{Komunikacja miejska}} |
|||
{{Ciężarówki}} |
|||
{{KMTrójmiasto}} |
{{KMTrójmiasto}} |
||
Wersja z 14:45, 18 gru 2017
Nie no – Wyjebany!
- Motorniczy o Bombardierze
Nasze lepsze!
- Warszawiak o Bombardierze
Kupimy nowe, za pieniądze z UE!
- Kraków o Bombardierze
JP!
- Dres o Bombardierze
Bombardier NGT6 (zwany przez autorów Super Szybkim Tramwajem Domowej Roboty, w skrócie SSTDR) – nowożytna replika przedwojennych pojazdów szynowych. Istnieją trzy typy tegoż wynalazku:
- NGT6/1 – Pierwszy typ krakowskich TGV. Posiada mało drzwi, by utrudnić ucieczkę przed pożarem (pomył jeszcze z czasów Hitlera)
- NGT6/2 – Drugi typ nowoczesnych replik chińskich wagonów. Posiadają tylne drzwi, lecz nie można otworzyć w nich okien.
- NGT6/3 – Trzeci podstępny typ producenta. Tramwaj jest tak zbudowany, by każdy myślał że jest klimatyzowany i nowoczesny.
- NGT6/N8S – Czwarty, wymyślony przez Kraków, dla Nowej Huty. Wszyscy myślą, że ma coś wspólnego z innymi typami.
Budowa
Pewnego dnia jakiś naukowy naukowiec wymyślił, że zbuduje tramwaj. Biorąc kieszonkowe od mamy i kredyt z banku założył swoją firmę Bombardier. Wkrótce dostał wiadomość od MPK Kraków, że chcą coś nowego i niemiecko – kanadyjskiego. Początkowe plany były takie, by dać Polakom replikę niemieckiego pancernego pociągu, którego nie mogli zniszczyć, jednak pomysłu zaniechano[1]. Kilka dni później, z montażowni wyjechała, a właściwie wysypała się pierwsza namiastka NGT6. Nagle firma Bombardier dostała olśnienia, że brakuje w tramwaju „obudowy”. Po dogadaniu się z polskim PKP, prezes firmy dostał obudowę EN57, potocznie zwaną kiblem. Światła wagonu, zostały wykupione pod stadionem narodowym, a pulpit zastąpiono kopią tego z wietnamskiego TGV. Sam środek został napchany siedzeniami i innymi domowej roboty zabezpieczeniami przed wypadkami. Wózek do tramwaju został zrefundowany przez polską firmą produkującą błotniki.
Jak jechać
- Usiądź wygodnie, lecz uważnie, by nie zająć miejsca starszej osoby
- Nie otwieraj okna – większość osób myśli, że w tramwaju jest klimatyzacja
- Gdy do tramwaju wsiądzie starsza osoba – popatrz w okno
- Wsiadaj na miejsca oznakowane plusem
- Nigdy nie stój przy złączeniu dwóch członów – tramwaj lubi się odczepiać
- Zawsze stój przy kabinie motorniczego, bo w razie pożaru, tylko tam otwierają się drzwi
Ciekawostki
- Tramwaj ma zainstalowany system Windows 98 HE.
- Przód tramwaju jest oparty na projekcie nigeryjskiego parowozu.
- Siedzenia w pojeździe są tak ustawione, by nikt nie mógł uciec podczas wypadku.
- Podczas lata, tramwaj pełni funkcje sauny.
- Klimatyzacje posiada tylko motorniczy, co w zimie sprawia, że kabinę trzeba odśnieżać.
- Podwozie jest oparte na arabskich pociągach prządłobieżnych.
- Skrót NGT znaczy tyle, co „Nowy Gorący Tramwaj”, co powoduje, że lubią go starsze kobiety.
Przypisy
- ↑ Prawdopodobnie dlatego, że import trwałby 7 lat z hakiem.