Raid on Bungeling Bay: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
M
 
Linia 1: Linia 1:
'''Raid on Bungeling Bay''' – gra lotnicza połączona ze strzelaniem, wydana na [[Nintendo Entertainment System|NES-a]], Famicoma i [[Pegasus|jego klony]]. W grze są wykorzystane modele w zakresie skal 1/100–1/140.
'''Raid on Bungeling Bay''' – gra lotnicza połączona ze strzelaniem, wydana na [[Nintendo Entertainment System|NES-a]], Famicoma i [[Pegasus|jego klony]]. W grze są wykorzystane modele w zakresie skal 1:100–1:140.


== Rozgrywka ==
== Rozgrywka ==
Jesteśmy umiejscowieni na naprawdę wielkim zbiorniku wodnym otoczonym dość sporymi wysepkami. Prawdopodobnie jest to [[Ocean Spokojny]], zważywszy na jego wielkość. Celem jest rozwalenie – naszym modelem helikoptera – od pięciu do dziewięciu fabryk bimbru z metanolem. Model helikoptera pomieści dziewięć bombek choinkowych, a ich zapas możemy uzupełnić na platformie lotniskowca<ref>Możemy też na niej naprawić śmigłowiec</ref>, na której zresztą zaczynamy każdy etap. W okolicach węszą szefowie fabryk na łodziach i w samolotach myśliwskich F-14, F-15 i F-16 (wszystko sterowane pilotem). Szefowie na łodziach to piłkarze [[Wisła Kraków|TS Wisła Kraków]] pierwotnie chcący nam zrobić konkurencję – załapali się na przetarg rozbiórki fabryk bimbru z metanolem, ale na sekundę przed zakończeniem przetargu się wycofali. Z kolei szefowie w samolotach F-14, F-15 i F-16 to (pseudo)piłkarze Garbarni Kraków. Oni postąpili tak samo, jak piłkarze Wisły. Najgroźniejsze dla naszego helikoptera są (pseudo)piłkarze w samolotach – mają rakiety<ref>Tak potężne, że aż mogą rozwalić nasz helikopter, doprowadzając także do wycieku trzech baterii!</ref>. Kiedy dostaniemy nabojem z łodzi lub radarów poszukujących UFO, ilość uszkodzeń będzie niewiele niższa. Liczba fabryk bimbru jest pokazana na hudzie, tak samo jak liczba posiadanych bomb; ilość uszkodzeń jest podana na dole i waha się w zakresie od zera do ponad stu. Na dole jest też strzałka kompasowa pokazująca błędny kierunek<ref>W kompasie jest po prostu plastikowa igła zamiast porządnej metalowej</ref>. Po osiągnięciu liczby 100 helikopter się chwieje i eksplodują w nim najpierw trzy baterie AAA 1,5 V, potem reszta modelu – zaczyna się od śmigła, potem tył i środek. Sam helikopter nie jest zbyt sterowny<ref>Nie da się zmienić baterii z Energizerów na Duracelle, zwłaszcza że baterie i tak są na wyczerpaniu</ref>. W trakcie lotu można chwilowo wylądować na lotnisku (pseudo)piłkarzy Garbarni, na którym można zmienić baterie z prawie wyczerpanych Energizerów na jeszcze bardziej wyczerpane baterie od [[Auchan|Oszołoma]].
Jesteśmy umiejscowieni na naprawdę wielkim zbiorniku wodnym otoczonym dość sporymi wysepkami. Prawdopodobnie jest to [[Ocean Spokojny]], zważywszy na jego wielkość. Celem jest rozwalenie – naszym modelem helikoptera – od pięciu do dziewięciu fabryk bimbru z metanolem. Model helikoptera pomieści dziewięć bombek choinkowych, a ich zapas możemy uzupełnić na platformie lotniskowca<ref>Możemy też na niej naprawić śmigłowiec</ref>, na której zresztą zaczynamy każdy etap. W okolicach węszą szefowie fabryk na łodziach i w samolotach myśliwskich F-14, F-15 i F-16 (wszystko sterowane pilotem). Szefowie na łodziach to piłkarze [[Wisła Kraków|TS Wisła Kraków]] pierwotnie chcący nam zrobić konkurencję – załapali się na przetarg rozbiórki fabryk bimbru z metanolem, ale na sekundę przed zakończeniem przetargu się wycofali. Z kolei szefowie we wrogich samolotach to (pseudo)piłkarze Garbarni Kraków. Oni postąpili tak samo, jak piłkarze Wisły.


Najgroźniejsze dla naszego helikoptera są (pseudo)piłkarze w samolotach – mają rakiety<ref>Tak potężne, że aż mogą rozwalić nasz helikopter, doprowadzając także do wycieku trzech baterii!</ref>. Kiedy dostaniemy nabojem z łodzi lub radarów poszukujących UFO, ilość uszkodzeń będzie niewiele niższa. Liczba fabryk bimbru jest pokazana na hudzie, tak samo jak liczba posiadanych bomb; ilość uszkodzeń jest podana na dole i waha się w zakresie od zera do ponad stu. Na dole jest też strzałka kompasowa pokazująca błędny kierunek<ref>W kompasie jest po prostu plastikowa igła zamiast porządnej metalowej</ref>. Po osiągnięciu liczby 100 helikopter się chwieje i eksplodują w nim najpierw trzy baterie AAA 1,5 V, potem reszta modelu – zaczyna się od śmigła, potem tył i środek. Sam helikopter nie jest zbyt sterowny<ref>Nie da się zmienić baterii z Energizerów na Duracelle, zwłaszcza że baterie i tak są na wyczerpaniu</ref>. W trakcie lotu można chwilowo wylądować na lotnisku (pseudo)piłkarzy Garbarni, na którym można zmienić baterie z prawie wyczerpanych Energizerów na jeszcze bardziej wyczerpane baterie od [[Auchan|Oszołoma]].
== Wersja VS ==
Powstała także wersja na automaty. Cel jest taki sam, z jedynymi różnicami:


== Wersja VS ==
Powstała także wersja na automaty. Cel jest taki sam, z kilkoma różnicami:
* pojawia się plansza (tylko na chwilę przed odlotem) z rozmieszczeniem fabryk bimbru z metanolem,
* pojawia się plansza (tylko na chwilę przed odlotem) z rozmieszczeniem fabryk bimbru z metanolem,
* ilość zniszczeń jest pokazana w formie paska, a nie cyfrowo,
* ilość zniszczeń jest pokazana w formie paska, a nie cyfrowo,
Linia 12: Linia 13:
* baterie do helikoptera są niewiele bardziej naładowane i teraz są to dwie baterie Varta rozmiaru AA o napięciu 1,5 V. Po wylądowaniu na lotnisku są inne baterie – Panasonic.
* baterie do helikoptera są niewiele bardziej naładowane i teraz są to dwie baterie Varta rozmiaru AA o napięciu 1,5 V. Po wylądowaniu na lotnisku są inne baterie – Panasonic.


{{Gry NES}}
{{przypisy}}
{{przypisy}}
{{Gry NES}}
[[Kategoria:Gry na konsolę Nintendo Entertainment System]]
[[Kategoria:Gry na konsolę Nintendo Entertainment System]]

Aktualna wersja na dzień 08:19, 8 wrz 2019

Raid on Bungeling Bay – gra lotnicza połączona ze strzelaniem, wydana na NES-a, Famicoma i jego klony. W grze są wykorzystane modele w zakresie skal 1:100–1:140.

Rozgrywka[edytuj • edytuj kod]

Jesteśmy umiejscowieni na naprawdę wielkim zbiorniku wodnym otoczonym dość sporymi wysepkami. Prawdopodobnie jest to Ocean Spokojny, zważywszy na jego wielkość. Celem jest rozwalenie – naszym modelem helikoptera – od pięciu do dziewięciu fabryk bimbru z metanolem. Model helikoptera pomieści dziewięć bombek choinkowych, a ich zapas możemy uzupełnić na platformie lotniskowca[1], na której zresztą zaczynamy każdy etap. W okolicach węszą szefowie fabryk na łodziach i w samolotach myśliwskich F-14, F-15 i F-16 (wszystko sterowane pilotem). Szefowie na łodziach to piłkarze TS Wisła Kraków pierwotnie chcący nam zrobić konkurencję – załapali się na przetarg rozbiórki fabryk bimbru z metanolem, ale na sekundę przed zakończeniem przetargu się wycofali. Z kolei szefowie we wrogich samolotach to (pseudo)piłkarze Garbarni Kraków. Oni postąpili tak samo, jak piłkarze Wisły.

Najgroźniejsze dla naszego helikoptera są (pseudo)piłkarze w samolotach – mają rakiety[2]. Kiedy dostaniemy nabojem z łodzi lub radarów poszukujących UFO, ilość uszkodzeń będzie niewiele niższa. Liczba fabryk bimbru jest pokazana na hudzie, tak samo jak liczba posiadanych bomb; ilość uszkodzeń jest podana na dole i waha się w zakresie od zera do ponad stu. Na dole jest też strzałka kompasowa pokazująca błędny kierunek[3]. Po osiągnięciu liczby 100 helikopter się chwieje i eksplodują w nim najpierw trzy baterie AAA 1,5 V, potem reszta modelu – zaczyna się od śmigła, potem tył i środek. Sam helikopter nie jest zbyt sterowny[4]. W trakcie lotu można chwilowo wylądować na lotnisku (pseudo)piłkarzy Garbarni, na którym można zmienić baterie z prawie wyczerpanych Energizerów na jeszcze bardziej wyczerpane baterie od Oszołoma.

Wersja VS[edytuj • edytuj kod]

Powstała także wersja na automaty. Cel jest taki sam, z kilkoma różnicami:

  • pojawia się plansza (tylko na chwilę przed odlotem) z rozmieszczeniem fabryk bimbru z metanolem,
  • ilość zniszczeń jest pokazana w formie paska, a nie cyfrowo,
  • samolotami i łodziami nie sterują już piłkarze, ale ekipa ochroniarska Solid Security
  • baterie do helikoptera są niewiele bardziej naładowane i teraz są to dwie baterie Varta rozmiaru AA o napięciu 1,5 V. Po wylądowaniu na lotnisku są inne baterie – Panasonic.

Przypisy

  1. Możemy też na niej naprawić śmigłowiec
  2. Tak potężne, że aż mogą rozwalić nasz helikopter, doprowadzając także do wycieku trzech baterii!
  3. W kompasie jest po prostu plastikowa igła zamiast porządnej metalowej
  4. Nie da się zmienić baterii z Energizerów na Duracelle, zwłaszcza że baterie i tak są na wyczerpaniu