Nonźródła:Dowcipy o muzykach: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 49: Linia 49:
:''Wysiada z [[pociąg|pociągu]] w nieznanym sobie [[Miasto|mieście]] muzyk z kontrabasem. Dłuższą chwilę stara się zorientować, w którą mam iść stronę. W końcu pyta, podpierającego ścianę dworca kolejowego, pijaczka:<br>– Panie, jak się dostać do filharmonii?<br>– Ćwiczyć, kurwa, ćwiczyć!''
:''Wysiada z [[pociąg|pociągu]] w nieznanym sobie [[Miasto|mieście]] muzyk z kontrabasem. Dłuższą chwilę stara się zorientować, w którą mam iść stronę. W końcu pyta, podpierającego ścianę dworca kolejowego, pijaczka:<br>– Panie, jak się dostać do filharmonii?<br>– Ćwiczyć, kurwa, ćwiczyć!''


* Przychodzi [[perkusista]] na próbę, a tam bassman i gitarnik toczą regularną bójkę. Perkusista pyta basisty:<br>– Ej... o co chodzi?<br>– Bo mi rozstroił strunę!<br>– To sobie nastrój.<br>– Ale on mi nie chce powiedzieć którą!
* Manager zespołu wpada przed koncertem do kanciapy i widzi ze basista tłucze się z perkusistą. Pyta basisty:<br>– Ej... o co chodzi?<br>– Bo mi rozstroił strunę! - krzyczy basista wciskając perkusiście pałeczkę do nosa.<br>– To sobie nastrój.<br>– Ale on nie chce powiedzieć którą!


*– Po co w zespole jest basista?<br>– Żeby obudzić, umyć, ubrać i zawieźć na próbę resztę zespołu.
*– Po co w zespole jest basista?<br>– Żeby obudzić, umyć, ubrać i zawieźć na próbę resztę zespołu.

Wersja z 20:35, 8 paź 2008

Z kogo/czego chcesz dzisiaj zrywać boki?



edytuj ten szablon

Dowcipy o...

Muzykach rockowych

  • – Co robi muzyk rockowy po przebudzeniu się?
    – Wstaje, pociąga łyk whisky i próbuje zorientować się gdzie jest.
  • – Co słyszy muzyk rockowy ubrany w garnitur?
    Czy oskarżony ma coś na swoją obronę?
  • – Czy muzyk rockowy może zagrać na trzeźwo?
    – Prawdopodobnie może, ale po co ryzykować...
  • Koncert rockowy.
    Perkusista myśli: Ale równo dzisiaj gram, jeszcze solo i po sztuce laski są moje.
    Gitarule: Ale dzisiaj dobrze żarzy gra, jeszcze jakaś porywająca solówa z tarzaniem się na podłodze i laski są moje.
    Podobnie wokal: Ale dzisiaj czysto wychodzi, normalnie wszystkie panienki u stóp będę miał.
    Basista: i razA i dwaA i trzy G i cztery E zaraz przejście, kurde tylko się nie walnąć i razA i dwaA i trzy G i cztery EAisB Shit, walłem się...

Perkusistach

  • – Po czym poznać, że do drzwi puka perkusista?
    – Puka nierówno.
  • – Gdzie schować pałeczki, tak by pałker ich nie znalazł?
    – W wannie.
  • Perkusista do zespołu:
    Chłopaki, to jak dzisiaj grać – za szybko, czy za wolno?
  • – Co trzeba zrobić, żeby perkusista przestał grać?
    – Dać mu nuty.
  • Z wysokiego budynku lecą perkusista i basista. Perkusista:
    – No, przynajmniej raz skończymy równo.
    Po chwili:
    – Bach! Bach!
  • Basista podczas gry używa lewej półkuli mózgu, a gitarzysta prawej. Pewien basista zapragnął grać na gitarze, więc poszedł do szpitala na operacje zamienienia półkul mózgu. Niestety operacja się nie powiodła i lekarze musieli usunąć cały mózg muzyka. Facet obudził się z narkozy i nagle krzyczy:
    -Gdzie są moje pałeczki!!!!!

Gitarzystach

  • – Dlaczego gitarzyści wystają ciągle przed drzwiami?
    – Bo nigdy nie wiedzą, kiedy mają wejść.
  • – Dlaczego kawały o gitarzystach są bardzo krótkie?
    – Żeby reszta kapeli zrozumiała o co chodzi.
  • – Dlaczego gitarzysta ma guza?
    – Bo nierówno wszedł w autobus.
  • – Co robi gitarzysta gdy spostrzega (wątpliwe) lub ktoś mu mówi (prędzej), że nie stroi z resztą instrumentów?
    – Podkręca volume.
  • Kapela zebrała się na próbę, tylko jeszcze gitarzysty brakuje. Czekają, czekają, w końcu wpada gitarzysta z dwoma butelkami wódki.
    – Co ty?! Z alkoholem na próbę!?
    – Nie – z gitarą na popijawę!

Basistach

  • – Dlaczego kura przeszła na drugą stronę ulicy?
    – Bo zaraz będzie solo basu.
  • Spotkało się w sklepie muzycznym dwóch facetów. Jeden idiota, a drugi też bassman.
  • – Dlaczego kawały o basistach są bardzo długie?
    – Bo i tak tylko basista zrozumie ich sens.
Wysiada z pociągu w nieznanym sobie mieście muzyk z kontrabasem. Dłuższą chwilę stara się zorientować, w którą mam iść stronę. W końcu pyta, podpierającego ścianę dworca kolejowego, pijaczka:
– Panie, jak się dostać do filharmonii?
– Ćwiczyć, kurwa, ćwiczyć!
  • Manager zespołu wpada przed koncertem do kanciapy i widzi ze basista tłucze się z perkusistą. Pyta basisty:
    – Ej... o co chodzi?
    – Bo mi rozstroił strunę! - krzyczy basista wciskając perkusiście pałeczkę do nosa.
    – To sobie nastrój.
    – Ale on nie chce powiedzieć którą!
  • – Po co w zespole jest basista?
    – Żeby obudzić, umyć, ubrać i zawieźć na próbę resztę zespołu.
  • Ojciec postanowił zapisać Jasia na lekcje basu. Oczywiście wcześniej kupił mu basówkę. Po pierwszej lekcji tato pyta Jasia:
    -Co się dzisiaj nauczyłeś?
    -Umiem zagrać dźwięk D.
    Za tydzień to samo:
    -I co już umiesz?
    -Wiem jak zagrać E.
    I za tydzień:
    -Co nowego na lekcjach?
    -Ach, tato, dzisiaj nie mogłem iść na lekcję bo grałem koncert.

Kontrabasistach

  • Po koncercie do kontrabasisty podchodzi jego żona (nie muzyk) i pyta:
    - Słuchaj, czemu oni tak szybko przebierają na tych instrumentach, a ty cały czas trzymasz palec na jednym dźwięku?
    - Widzisz kochanie - odpowiedział kontrabasista - bo oni wciąż jeszcze szukają, a ja już znalazłem.
  • Pewien kontrabasista w operze na 50-lecie swojej pracy dostał bilet na operę, którą grał przez całe swoje życie, aby zobaczyć, jak to brzmi od zewnątrz. Po koncercie spotykają go koledzy kontrabasiści i pytają, jak było?
    - No super - tylko wiecie, tam gdzie my mamy takie nastrojowe buuu,buuu,buuu,buuu (A,D,A,D) to oni grają jakieś tam: Pam, pam pa-ram pam, pam pa-ram (d,cis c-c c, h b-a).

Dyrygentach

  • Pewien sławny dyrygent znany był z tego, że wszystkie koncerty, nawet najtrudniejsze, dyrygował z pamięci. Nigdy nie stawiał sobie stolika, nigdy przed koncertem nie oglądał nawet partytury. Pamiętał każde wejście, każdą frazę doskonale. Jednak przed każdym występem wyjmował z fraka małą, tajemniczą karteczkę, studiował ją uważnie i dopiero zaczynał dyrygować. Nikt nie miał pojęcia, co tam jest napisane.
    Wreszcie po jednym koncercie w przebieralni udało się znaleźć moment, gdy dyrygent oddalił się, zostawiając frak bez opieki. Muzycy rzucili się i wyjęli karteczkę z tym legendarnym tekstem, który tak dobrze pomaga dyrygentowi opanowywać trudną pracę z utworem. Na karteczce było napisane:

"Skrzypce z lewej, wiolonczele z prawej".

  • Próba orkiestry. Dyrygent ma wątpliwości:
    - Panie Janku, co Pan tam grasz na tym kontrafagocie?
    - "C" subkontra Panie dyrygencie.
    - Zagraj Pan.
    - Prrrrr
    - A zagraj Pan "D".
    - Prrrrr.
    - To może "E"?
    - Prrrrr.
    - A zagraj Pan gamę?
    - Prrrrr prrrrr prrrrr prrrrr prrrrr prrrrr prrrrr prrrrr
    - A to graj już Pan to "C"...
  • -Co powstaje ze skrzyżowania akrobaty z aktorem?
    - Dyrygent
  • Kto zawsze zajmuje miejsce najbliżej orkiestry?
    - Dyrygent

Altowiolistach

  • – Co robi skrzypek siedzący w pierwszym pulpicie, gdy straci palec?
    – Przechodzi do drugiego pulpitu
    – A co robi, gdy straci rękę?
    – Przechodzi do altówek.
  • – Jaka jest definicja sekundy malej?
    – dwa oboje grajace unisono
    – a tercji wielkiej?
    – dwie altowki grajace unisono
  • - Dlaczego partii altówki nie słychać na płycie CD?
    - Nagranie cyfrowe eliminuje szumy.

Muzykach jazzowych

  • Spotykają się dwaj muzycy jazzowi i jeden mówi do drugiego:
    – Wiesz, wydałem płytę!
    – Super, a ile sprzedałeś?
    – Eee, niewiele - dom, samochód...
  • Spotykają się dwaj jazzmani:
    – Wiesz, kupiłem twoją nową płytę!
    – A, to ty...

Wokalistach

  • Po próbie opery dyrygent mówi do orkiestry:
    - Proszę państwa - jutro wszyscy o pół tonu wyżej.
    - A ja, a ja? - pyta się solistka.
    - A Pani jak zwykle - nic dodać nic ująć.
  • Znany solista siada na fotelu dentystycznym. Dentysta mówi:
    - Proszę otworzyć usta
    - Za darmo?! Ja za samo otwarcie ust podczas koncertu dostaję 10 000 dolarów.
  • -Co robi chory śpiewak operowy?
    - Cienko śpiewa.
    - A śpiewaczka?
    - Spuszcza z tonu.
  • W sali koncertowej debiutująca śpiewaczka drżącym głosem śpiewa:
    -Gdybym ja była ptaszęciem na niebie...
    Głos z sali:
    - A gdybym ja miał nabitą strzelbę...
  • - W jaki sposób solistka zmienia żarówkę?
    - Po prostu trzyma żarówkę, a świat kręci się wokół niej.

Instrumentach

  • - Jak odróżnić fortepian od wiewiórki?
    - Postawić przy drzewie. To co na drzewo wejdzie na pewno nie będzie fortepianem.
  • - Czym różni się wiolonczela od skrzypiec?
    - Te drugie szybciej płoną.
  • - Jaka jest różnica między słoniem, a fortepianem?
    - Fortepian da się zasłonić, ale słonia nie da się zafortepianić.

Różne

  • Spotyka się dwóch czeskich muzyków:
    - Wiesz co, założyłem kapelę
    - Świetnie, a co to za kapela?
    - Kwartet
    - O! A ilu was tam gra?
    - Trzech
    - A kto?
    - No ja i mój brat
    -To ty masz brata?!
    - Nie, a co?
  • – Co mówi absolwent Akademii Muzycznej, który nie ma pracy, do studenta Akademii Muzycznej, który dostał pracę?
    – Zapiekankę proszę.
  • Na próbie dyrygent stuka batutą w pulpit, przerywając grę.
    - Flecista - co Pan tam gra, proszę zagrać.
    - Taki biegnik (trzeba zaśpiewać gamę do góry) pa pa pa pa pam ... (i w dół) pa pa pa pa pam.
    - No nie - w nutach jest inaczej. - sprzeciwia się dyrygent - (te same dźwięki w górę i w dół) pa pa pa pa pa pa pa pa pam - proszę bardzo.
    - Pa pa pa pa pam ... pa pa pa pa pam.
    - No nie, mówię coś do Pana: pa pa pa pa pa pa pa pa pam.
    - Pa pa pa pa pam ... pa pa pa pa pam.
    - Panie, tam nie ma pauzy: pa pa pa pa pa pa pa pa pam.
    - Ale Panie dyrygencie, ja muszę akurat stronę przewrócić.
    - To Pan poprosi kolegę klarnecistę, klarnety akurat mają pauzę....
    - Pa pa pa pa pam ...dziękuję bardzo ... pa pa pa pa pam.
  • - Ulubiony akord emo
    - e-moll.
  • - Z jakich dźwięków składa się trójdźwięk masochistyczny?
    - Do-sol-mi.
  • -Jaki jest najbardziej drewniany interwał
    -D,H