Mercedes-Benz Citaro: Różnice pomiędzy wersjami
(niemcy → szwaby) |
(Wzmianka o MB Citaro K) |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
[[Plik:Citaro kaliski.JPG|thumb|200px|Łódzki szrot]] |
[[Plik:Citaro kaliski.JPG|thumb|200px|Łódzki szrot]] |
||
{{cytat|– Mercedes, Panie. Za milion się kupuje. To nie jedzie, panie, to PŁYNIE! ''[dziura w drodze]'' O żesz... kurwa. Gówno, nie Mercedes! TO SIĘ TRZĘSIE, PANIE PREZESIE!|[[Żul|Lokalny]] o Citaro}} |
{{cytat|– Mercedes, Panie. Za milion się kupuje. To nie jedzie, panie, to PŁYNIE! ''[dziura w drodze]'' O żesz... kurwa. Gówno, nie Mercedes! TO SIĘ TRZĘSIE, PANIE PREZESIE!|[[Żul|Lokalny]] o Citaro}} |
||
'''Mercedes Citaro''' (dla [[Miłośnik Komunikacji Miejskiej|MKM-ów]] '''O530''') – autobus [[Niemcy|szwabskiej]] produkcji, dość nowoczesny, choć produkowany aż od 97r. Został najlepszym [[autobus]]em roku 2007<ref>Patrzcie, 10 lat musiał na to czekać!</ref>. |
'''Mercedes Citaro''' (dla [[Miłośnik Komunikacji Miejskiej|MKM-ów]] '''O530''') – autobus [[Niemcy|szwabskiej]] produkcji, dość nowoczesny, choć produkowany aż od 97r. Został najlepszym [[autobus]]em roku 2007<ref>Patrzcie, 10 lat musiał na to czekać!</ref>. Istnieje też wersja skrócona z literką K, co po [[Niemcy|szwabsku]] oznacza Kurz, a po polsku Krótki lub Kurdupel. |
||
== Od zewnątrz == |
== Od zewnątrz == |
Wersja z 14:23, 23 sie 2013
– Mercedes, Panie. Za milion się kupuje. To nie jedzie, panie, to PŁYNIE! [dziura w drodze] O żesz... kurwa. Gówno, nie Mercedes! TO SIĘ TRZĘSIE, PANIE PREZESIE!
- Lokalny o Citaro
Mercedes Citaro (dla MKM-ów O530) – autobus szwabskiej produkcji, dość nowoczesny, choć produkowany aż od 97r. Został najlepszym autobusem roku 2007[1]. Istnieje też wersja skrócona z literką K, co po szwabsku oznacza Kurz, a po polsku Krótki lub Kurdupel.
Od zewnątrz
Citaro od zewnątrz wygląda bardzo przyzwoicie. Całość konstrukcji jest bardzo niska, przez co większość wysokości pojazdu to szyby. Ponadto szpanerski znaczek Mercedesa na przodzie i stylowy napis „Citaro”. Co ważne i ciekawe: podczas zatrzymywania się na przystanku i otworzeniu drzwi, komputer pokładowy informuje o tym, do jakiej pętli zmierza autobus i jaki jest numer linii. Super![2]
W środku
Jest bardzo niskopodłogowy. Ma bardzo wygodne siedzenia. Silnik pracuje cichutko. Jazda też bardzo komfortowa. Wydaje się, że cud, miód i orzeszki. Jednak Citaro ma kilka denerwujących wad! Po pierwsze: w autobusie są zamontowane cztery lub sześć kamer. Strasznie trudno jest coś zdewastować i zniszczyć! Chociaż w porównaniu do innych autobusów, czy tramwajów – to mało. Drugi mankament to strasznie piszczący i wkurzający sygnał zamykania drzwi. Czasem ma się ochotę upindzić kierowcę, żeby nie zamykał drzwi. Po trzecie: konstruktor nie przewidział tłoku panującego w polskiej komunikacji miejskiej, w związku z czym czujniki mające chronić przed przytrzaśnięciem pasażerów nie pozwalają często zamknąć drzwi na obleganych trasach.
Supernowoczesny Software
Jak już zostało napisane, Citaro wyposażony jest w cyfrowy mózg, który połączony jest z monitorem zamontowanym z przodu autobusu. Teoretycznie wyświetla on listę przystanków i godzinę, w praktyce jednak emituje program rozrywkowy dla studentów polibudy, którzy mają niezły ubaw czytając co BIOS ma do powiedzenia kierowcy i dlaczego zainstalowany tam Linux ma kernel panic. Znany jest również fakt, że autobus osobiście informuje pasażerów gdzie się właśnie zatrzymuje. Jest to przyczyną częstych zaginięć znaków z nazwami przystanków, co ma sugerować MPK, że się mylą i że to nie jest Tunelowa, tylko POD „Mieczyk”, bo autobus tak powiedział.