PolRegio: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 6: Linia 6:


== Historia ==
== Historia ==
Przewozy Regionalne powstały jako organizacja zrzeszająca najbardziej [[Rdza|zardzewiałe]] [[EN57|kible]] i [[wagon]]y należące do [[PKP]]. Niedługo potem większość wagonów od PR przejęło [[Intercity]], bo przecież niezwyciężone kible wystarczą do ''przewozów regionalnych''. Przypadkiem IC zabrało też Pe-eRom [[ED74|Bygdostię]]<ref>Biedaczki, nie wiedzieli jeszcze w co się pakują…</ref>. Spółka była tak dumna ze swoich działań, że w [[2009]] wyrzuciła ze swojej nazwy ''PKP'', pokazując tym swoją odrębność i [[Średniowiecze|nowoczesność]]. Na fali [[postęp]]u PR w [[2010]] roku uruchomiły stronę internetową, na której ''podobno'' można kupić bilety.
Przewozy Regionalne powstały jako organizacja zrzeszająca najbardziej [[Rdza|zardzewiałe]] [[EN57|kible]] i [[111A|wagony]] należące do [[PKP]]. Niedługo potem większość wagonów od PR przejęło [[Intercity]], bo przecież niezwyciężone kible wystarczą do ''przewozów regionalnych''. Przypadkiem IC zabrało też Pe-eRom ''[[ED74|Bygdostię]]''<ref>Biedaczki, nie wiedzieli jeszcze w co się pakują…</ref>. Spółka była tak dumna ze swoich działań, że w [[2009]] wyrzuciła ze swojej nazwy ''PKP'', pokazując tym swoją odrębność i [[Średniowiecze|nowoczesność]]. Na fali [[postęp]]u PR w [[2010]] roku uruchomiły stronę internetową, na której ''podobno'' można kupić bilety.


Unowocześnianie kolei szło spółce świetnie, ale niestety [[PKP]] i [[komornik]] byli innego zdania. W roku pańskim [[2015]] w <s>akcie desperacji</s> przemyślanej akcji PR wyżebrały grube miliony na spłatę długów od [[podatnik]]ów. Jednocześnie zlikwidowano wszelkie połączenia ''nie'' dofinansowywane przez państwo, zostawili tylko trasę ''[[Łódź]] – [[Warszawa]]''<ref>To akurat jest rentowne dzięki masowej emigracji z Łodzi</ref>. Przy okazji grzecznie zasugerowano niektórym pracownikom ''dobrowolne odejście'', bo na normalne odprawy ich już nie było stać.
Unowocześnianie kolei szło spółce świetnie, ale niestety [[PKP]] i [[komornik]] byli innego zdania. W roku pańskim [[2015]] w <s>akcie desperacji</s> przemyślanej akcji PR wyżebrały grube miliony na spłatę długów od [[podatnik]]ów. Jednocześnie zlikwidowano wszelkie połączenia ''nie'' dofinansowywane przez państwo, zostawili tylko trasę ''[[Łódź]] – [[Warszawa]]''<ref>To akurat jest rentowne dzięki masowej emigracji z Łodzi</ref>. Przy okazji grzecznie zasugerowano niektórym pracownikom ''dobrowolne odejście'', bo na normalne odprawy ich już nie było stać.


Nieskazitelna renoma tego przewoźnika spowodowała, że [[Wojewoda|wojewodowie]] z zawiści zaczęli zakładać własne spółki przewozowe. Na nic jednak ich spiski! Przecież każde [[dziecko]] wie, że [[Koleje Dolnośląskie]] czy [[ŁKA]] jeżdżą stuletnimi złomami i tylko Przewozy Regionalne gwarantują jakość, profesjonalizm i niezawodność! <s>Chwała [[ZSRR|Związkowi Radzieckiemu]]!</s>.
Nieskazitelna renoma tego przewoźnika spowodowała, że [[Wojewoda|wojewodowie]] z zawiści zaczęli zakładać własne spółki przewozowe. Na nic jednak ich spiski! Przecież każde [[dziecko]] wie, że [[Koleje Dolnośląskie]] czy [[Łódzka Kolej Aglomeracyjna|ŁKA]] jeżdżą stuletnimi złomami i tylko Przewozy Regionalne gwarantują jakość, profesjonalizm i niezawodność! <del>Chwała [[ZSRR|Związkowi Radzieckiemu]]!</del>.

W 2017 szefowie spółki zdecydowali się na zmianę nazwy na '''PolRegio''' oraz zmianę logotypu - dwie strzałeczki symbolizujące <del>rozjeżdżające się ośki w pociągach</del> ''łatwość obsługi w obie strony'' musiały ustąpić miejsca trójkątowi imitującemu <del>jastrzębia</del> <del>kanię</del> <del>sokoła</del> [[Orzeł|jakiegoś ptasiora]].


== Kategorie pociągów ==
== Kategorie pociągów ==
* '''Regio''' – standardowy typ, obsługiwany głównie przez [[EN57|kible]]. Po wielu trasach posuwa przez kilka województw.
* '''Regio''' – standardowy typ, obsługiwany głównie przez [[EN57|kible]]. Po wielu trasach posuwa przez kilka województw.
* '''interRegio''' – ekskluzywny wariant na trasie [[Łódź Fabryczna]] - [[Warszawa Centralna]]. Alternatywa dla TLK.
* '''interRegio''' – ekskluzywny wariant na trasie [[Łódź Fabryczna]] - [[Warszawa Centralna]]. Alternatywa dla TLK<ref>Kosztuje tyle samo, wlecze się tak samo długo, dlatego przegrywa z Sprinterem ŁKA</ref>.
* '''Regioekspres''' – zapierdalało to podobno szybciej, niż Regio<ref>Głównie dlatego, że nie było obsługiwane przez kible</ref>, dawnych wspomnień czar...
* '''Regioekspres''' – zapierdalało to podobno szybciej, niż Regio<ref>Głównie dlatego, że nie było obsługiwane przez kible</ref>, dawnych wspomnień czar...
* '''musicRegio''' – [[Przystanek Woodstock|kostrzyńska]] ośmiornica wyciągająca swoje macki po całej Polsce.
* '''musicRegio''' – [[Przystanek Woodstock|kostrzyńska]] ośmiornica wyciągająca swoje macki po całej Polsce.
Linia 21: Linia 23:
== Tabor ==
== Tabor ==
* '''[[EN57]]''' – znany i lubiany typ. Wraz ze swoimi pokrewnymi konstrukcjami - '''EN71''', '''ED72''' i '''ED73''' - stanowią 95% wszystkich elektrycznych złomiastych trupków w taborze firmy.
* '''[[EN57]]''' – znany i lubiany typ. Wraz ze swoimi pokrewnymi konstrukcjami - '''EN71''', '''ED72''' i '''ED73''' - stanowią 95% wszystkich elektrycznych złomiastych trupków w taborze firmy.
* '''[[PESA Acatus|ED59]]''' – tzw. ''Akutas'', prototyp [[ED74|Bydy]], którą Intercity zajebało w 2008. Od 2016 stoi i się kurzy, bo mu homologacja wygasła.
* '''[[PESA Acatus|ED59]]''' – tzw. ''Akutas'', prototyp ''[[ED74|Bydy]]'', którą Intercity zajebało w 2008. Od 2016 stoi i się kurzy, bo mu homologacja wygasła.
* '''[[PESA Elf|EN62, EN76 i EN96]]''' – ''[[PESA Dart|Dart]]'' wersja krótka.
* '''[[PESA Elf|EN62, EN76 i EN96]]''' – ''[[PESA Dart|Dart]]'' wersja krótka.
* '''[[PESA Acatus Plus|EN64]]''' – tzw. ''Akutas Plus'', słabsza wersja tego wyżej.
* '''[[PESA Acatus Plus|EN64]]''' – tzw. ''Akutas Plus'', słabsza wersja tego wyżej.

Wersja z 20:33, 6 cze 2017

Szablon:Inkubator otwarty

Pociąg najnowszej generacji
Pociąg nieco starszej generacji
Najstarsza generacja

PolRegio (ur. 1 października 2001 jako Przewozy Regionalne) – polska organizacja przewozowa o charakterze przestępczym zastępczym, największy przewoźnik kolejowy w grupie poza grupą Poczekaj, Kiedyś Przyjedzie[1].

Historia

Przewozy Regionalne powstały jako organizacja zrzeszająca najbardziej zardzewiałe kible i wagony należące do PKP. Niedługo potem większość wagonów od PR przejęło Intercity, bo przecież niezwyciężone kible wystarczą do przewozów regionalnych. Przypadkiem IC zabrało też Pe-eRom Bygdostię[2]. Spółka była tak dumna ze swoich działań, że w 2009 wyrzuciła ze swojej nazwy PKP, pokazując tym swoją odrębność i nowoczesność. Na fali postępu PR w 2010 roku uruchomiły stronę internetową, na której podobno można kupić bilety.

Unowocześnianie kolei szło spółce świetnie, ale niestety PKP i komornik byli innego zdania. W roku pańskim 2015 w akcie desperacji przemyślanej akcji PR wyżebrały grube miliony na spłatę długów od podatników. Jednocześnie zlikwidowano wszelkie połączenia nie dofinansowywane przez państwo, zostawili tylko trasę ŁódźWarszawa[3]. Przy okazji grzecznie zasugerowano niektórym pracownikom dobrowolne odejście, bo na normalne odprawy ich już nie było stać.

Nieskazitelna renoma tego przewoźnika spowodowała, że wojewodowie z zawiści zaczęli zakładać własne spółki przewozowe. Na nic jednak ich spiski! Przecież każde dziecko wie, że Koleje Dolnośląskie czy ŁKA jeżdżą stuletnimi złomami i tylko Przewozy Regionalne gwarantują jakość, profesjonalizm i niezawodność! Chwała Związkowi Radzieckiemu!.

W 2017 szefowie spółki zdecydowali się na zmianę nazwy na PolRegio oraz zmianę logotypu - dwie strzałeczki symbolizujące rozjeżdżające się ośki w pociągach łatwość obsługi w obie strony musiały ustąpić miejsca trójkątowi imitującemu jastrzębia kanię sokoła jakiegoś ptasiora.

Kategorie pociągów

  • Regio – standardowy typ, obsługiwany głównie przez kible. Po wielu trasach posuwa przez kilka województw.
  • interRegio – ekskluzywny wariant na trasie Łódź Fabryczna - Warszawa Centralna. Alternatywa dla TLK[4].
  • Regioekspres – zapierdalało to podobno szybciej, niż Regio[5], dawnych wspomnień czar...
  • musicRegiokostrzyńska ośmiornica wyciągająca swoje macki po całej Polsce.
  • viaRegio – pociągi specjalne, nie wiadomo kiedy uruchamiane.

Tabor

  • EN57 – znany i lubiany typ. Wraz ze swoimi pokrewnymi konstrukcjami - EN71, ED72 i ED73 - stanowią 95% wszystkich elektrycznych złomiastych trupków w taborze firmy.
  • ED59 – tzw. Akutas, prototyp Bydy, którą Intercity zajebało w 2008. Od 2016 stoi i się kurzy, bo mu homologacja wygasła.
  • EN62, EN76 i EN96Dart wersja krótka.
  • EN64 – tzw. Akutas Plus, słabsza wersja tego wyżej.
  • EN81 – specjalny składak z części do EN95 z podpierniczonymi wózkami i fotelami od SA135.
  • EN61 – składak z wózków po kiblach, o dziwo jeździ. W Małopolsce znany jako papa-pociąg.
  • EN63, ED78 i EN98 – słynny Impuls, nazwa pochodzi od faktu, że gdy stojąc na peronie przed takim pociągiem mrugniemy, po otwarciu oczu pociąg zniknie.
  • EU07 – drugi znany i lubiany typ, jednak rzadziej spotykany.
  • SM42 – scheda po PKP.
  • SP32 – tak, zemsta Ceaușescu też zawitała w Przewozach.
  • SU45 – suki. Nic dodać nic ująć.
  • SA101, SA102 – mordą próbuje małpować kibla III generacji, mimo że jeździ na dieslu. Spotykany głównie na Pomorzu.
  • SA103, SA106, SA135 – stadnie występują w większości województw przygranicznych, sporadycznie na odcinku Łódź Kaliska - Opoczno.
  • SA105 – tzw. trampek, spotykany głównie w Wielkopolsce.
  • SA107, SA108 – ten z kolei małpuje kible w wersji SPOT.
  • SA131, SA132, SA133, SA134 – próba przerobienia SA135 na wyrób akutasopodobny. Istnieje również wersja oznaczana jako SA136, ta z kolei małpuje Elfa.
  • SA137, SA138 – Newag nie chciał być gorszy, swoje wozidła dostawił.
  • SA139 – desperacka próba Pesy na wyleczenie ran po zepsutych Dartach dla IC.

Przypisy

  1. Wykopana z bandy w 2008
  2. Biedaczki, nie wiedzieli jeszcze w co się pakują…
  3. To akurat jest rentowne dzięki masowej emigracji z Łodzi
  4. Kosztuje tyle samo, wlecze się tak samo długo, dlatego przegrywa z Sprinterem ŁKA
  5. Głównie dlatego, że nie było obsługiwane przez kible