Pesa 218M: Różnice pomiędzy wersjami
M (Poprawki same się robią…) |
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (za dużo grafik, rozciąga stronę) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Trasa Gdynia-Kościerzyna - 003.JPG|thumb|200px|Długi Pesozłom, a raczej jego prototyp]] |
[[Plik:Trasa Gdynia-Kościerzyna - 003.JPG|thumb|200px|Długi Pesozłom, a raczej jego prototyp]] |
||
[[Plik:SA132 Brzeg.jpg|thumb|200px|Wersja poprawiona]] |
|||
[[Plik:Kwieciszowice PKP (SA134-003 to Zary).jpg|thumb|200px|Najmocniejszy Pesozłom…]] |
[[Plik:Kwieciszowice PKP (SA134-003 to Zary).jpg|thumb|200px|Najmocniejszy Pesozłom…]] |
||
[[Plik:DworzecKłodzkoGlSzynobus.JPG|thumb|200px|…i jego uboższa wersja]] |
[[Plik:DworzecKłodzkoGlSzynobus.JPG|thumb|200px|…i jego uboższa wersja]] |
||
'''Pesa 218M''' – seria <del>szynobusów</del> szrotobusów które stanowią przedłużoną wersję [[Pesa 214M|krótkich pesozłomów]]. |
'''Pesa 218M''' – seria <del>szynobusów</del> szrotobusów które stanowią przedłużoną wersję [[Pesa 214M|krótkich pesozłomów]]. |
||
== Wersje == |
== Wersje == |
||
=== SA131 === |
=== SA131 === |
Wersja z 22:22, 20 sty 2018
Pesa 218M – seria szynobusów szrotobusów które stanowią przedłużoną wersję krótkich pesozłomów.
Wersje
SA131
Protoplasta całej serii potworków – na trzy wózki miał tylko jeden napędowy, dlatego skończyło się na jednym szrocie śmigającym gdzieś w rejonie Chójnic, Gdyni i jakiejś wiochy na czubku półksiężycowatego półwyspu.
SA132
Ta wersja ma wreszcie dwa wózki napędne i trochę mocniejsze silniki. Siedem sztuk miało mordy jak SA103, reszta jak pierwsze SA135. Wnętrze tej pierwszej serii było jednak lepiej urządzone – układ z Bonanzy, podczas gdy następne już miały siedzonka jak w busiku, coby był większy komfort jazdy. Występuje właściwie wszędzie, a najwięcej go w Wielkopolsce.
SA133
Ma trochę mocniejszy silnik od poprzednika, a busowy układ siedzeń powoduje, że jest wysyłany na najdłuższe możliwe trasy. Spotykany często w rejonie Zielonej Góry, Gorzowa, Poznania i innych wiosek w rejonie lubuskiego i wielkopolski.
SA134
Pierwsze sztuki były najmocniejszymi wozami tej serii, choć znów wszystko rozwalał układ siedzeń z busika. Niestety, jak za ten model wziął się Mińsk, to mimo że wrócił wygodny układ wnętrza z Bonanzy, osłabł silnik i wykończenie (dlatego nazwano go wersją „dla ubogich”). No i jeszcze ta kanciasta sylwetka i wystające górne światło niczym lufa czołgu… Spotykany zwłaszcza na dolnym śląsku i w kuj-pomie.
Cechy charakterystyczne
- Każdy z nich jest dwuczłonem z trzema wózkami (w tym oprócz szrotowatego prototypu dwa wózki dają napęd);
- W każdym jest wiecznie zapchany kibel z zamkniętym obiegiem, w wersji premium wychodek się nie zamyka;
- Można przewieźć rower, ale przejścia wtedy nie ma;
- Każdy ma wyraźnie opisany młotek do wybijania szyby w razie wylecenia z torów, w starszych wersjach puste miejsce po nim jest opisane aż w czterech językach.