Wrecking Crew: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
(Ograniczenie motywu kiboli, bombka Choinkowa (bo to uczony był, a nie przeznaczenie :p), linki, poprawa jednego ze zdań i interpunkcji)
Linia 1: Linia 1:
'''Wrecking Crew''' – gra bardzo logiczna z 1985 roku, wypuszczona na Famicoma, [[Pegasus|jego klony]], [[Nintendo Entertainment System|NES-a]], a także rok wcześniej na automaty, w ramach serii ''VS''.

'''Wrecking Crew''' – gra logiczna z 1985 roku, wypuszczona na Famicoma, [[Pegasus|jego klony]] [[Nintendo Entertainment System|NES-a]], a także rok wcześniej na automaty, w ramach serii ''VS''.


== Rozgrywka ==
== Rozgrywka ==
Celem gry jest rozwalenie stu placów nielegalnej budowy siedmiopiętrowych wieżowców. Ekipy wyburzające strajkują, więc powołanie zyskują Mario i Luigi z Mario Bros, a także kibole. W pierwszej połowie gry nie dopuszczamy do budowy wieżowców na Śląsku – przez pierwsze 25 etapów rozwalamy wieżowce w [[Katowice|Katowicach]], z których ma być widoczna [[Sosnowiec|Sosnowieś]] nawet w okresie gęstego smogu. Po rozwaleniu budynków przyjeżdżają kibole lokalnego [[GKS Katowice|GKS-u]] i to oni dokończą rozbiórkę szybciej od etatowych „fachowców”. W zakresie etapów 26–50 przenosimy się do Sosnowsi i tam rozwalamy wieżowce z widokiem na Katowice. Po wykonaniu tej części robót przyjeżdżają kibole lokalnego [[Zagłębie Sosnowiec|Zagłębia]] i to oni dokończą profesjonalną rozbiórkę w ekspresowym tempie. Z kolei etapy 51–75 to rozwalenie części wieżowców na ziemi łódzkiej – zaczynamy w [[Łódź|Łodzi]], wyburzamy wieżowce z widokiem na [[Zgierz]]. Po wykonaniu tego skrawka robót, resztę zrobią kibole lokalnych klubów piłkarskich: ŁKS-u i Widzewa. Z kolei ostatnia część (etapy 76–100) to rozwalenie wieżowców w Zgierzu z widokiem na Łódź i część [[Pabianice|Pabianic]]. Kibole Boruty Zgierz rozprawią się z resztą nieco trudniejszych zadań. Po rozwaleniu setnego wieżowca, zaczynamy kolejną serię rozbiórek w tych samych rejonach Polski. W trakcie całej gry będą czekać do rozwalenia szatnie robotników, mury o zwykłej i zwiększonej trwałości, tymczasowe drabiny z betonu, a także filary z beczkami. Robotę czasem może ułatwić radziecka bombka choinkowa z niewielką siłą wybuchu. Na placu budowy są kierownicy budowy, którzy się poprzebierali dla niepoznaki w czerwone, łatwopalne ubrania ze Szmatexu. Należy ich unikać jak ognia, bo taki ubiór ma ponad 600 stopni Celsjusza, a spotkanie z nim skutkuje ponowną rozbiórką całego budynku. Na placu czasem jest też pseudokibic Pogoni Szczecin, ubrany w brązowy garnitur. On utrudnia rozbiórkę (czasem też rozwala niektóre szatnie), zwłaszcza że to on jest szefem jednej z firm prowadzących rozbiórkę. Wszystkie place budowy są ciemnozielone z odblaskiem. Raz na kilka rozbiórek trafiamy na jeden z oddziałów Poczty Polskiej i szukamy kompromitującego listu zanim pseudokibic Pogoni go znajdzie.
Celem gry jest rozwalenie stu placów nielegalnej budowy siedmiopiętrowych wieżowców. Ekipy wyburzające strajkują, więc powołanie zyskują Mario i Luigi prosto z Mario Bros, a także kibole z czterech klubów piłkarskich. W pierwszej połowie gry nie dopuszczamy do budowy wieżowców na Górnym Śląsku<ref>Tak dla zmyły Górny Śląsk jest na dole</ref> – przez pierwsze 25 etapów rozwalamy wieżowce w [[Katowice|Katowicach]], z których ma być widoczna [[Sosnowiec|Sosnowieś]] nawet w okresie gęstego smogu. W zakresie etapów 26–50 przenosimy się do Sosnowsi i tam rozwalamy wieżowce z widokiem na Katowice. Z kolei etapy 51–75 to rozwalenie części wieżowców na ziemi łódzkiej – zaczynamy w [[Łódź|Łodzi]], wyburzamy wieżowce z widokiem na [[Zgierz]]. Z kolei ostatnia część (etapy 76–100) to rozwalenie wieżowców w [[Zgierz]]u z widokiem na Łódź i część [[Pabianice|Pabianic]]. Po rozwaleniu setnego wieżowca, zaczynamy kolejną serię rozbiórek w tych samych rejonach Polski. Po rozwaleniu budynków przyjeżdżają kibole następujących klubów:
* [[GKS Katowice]] (budynki 1–13) i [[Rozwój Katowice]] (budynki 14–25);
* [[Zagłębie Sosnowiec|Zagłębie Sosnowieś]] (26–50);
* ŁKS Łódź (51–63) i Widzew (64–75);
* na koniec [[Boruta Zgierz]] (75–87) i Włókniarz Zgierz (88–100),
…by dokończyć rozbiórkę szybciej od etatowych „fachowców”. <br/>
W trakcie całej gry będą czekać do rozwalenia szatnie robotników, mury o zwykłej i zwiększonej trwałości, tymczasowe drabiny z betonu, a także filary z beczkami. Robotę czasem może ułatwić radziecka bombka Choinkowa z niewielką siłą wybuchu. Na placu budowy są kierownicy budowy, którzy się poprzebierali dla niepoznaki w czerwone, łatwopalne ubrania ze Szmatexu. Należy ich unikać jak ognia, bo taki ubiór ma ponad 600 stopni Celsjusza, a spotkanie z nim skutkuje ponowną rozbiórką całego budynku. Na placu czasem jest też pseudokibic [[Pogoń Szczecin|Pogoni Szczecin]], ubrany w brązowy garnitur. On utrudnia rozbiórkę (czasem też rozwala niektóre szatnie), zwłaszcza że to on jest szefem jednej z firm prowadzących rozbiórkę. Wszystkie place budowy są ciemnozielone z odblaskiem. Raz na kilka rozbiórek trafiamy na jeden z oddziałów Poczty Polskiej i szukamy kompromitującego listu zanim pseudokibic Pogoni go znajdzie.


== Wersja VS ==
== Wersja VS ==
Linia 10: Linia 15:
* o ile placów budowy dalej jest 100, tutaj mają aż trzy kolory:
* o ile placów budowy dalej jest 100, tutaj mają aż trzy kolory:
** zielony – dla placów budowy w Katowicach (nie dopuszczamy tym razem do budowy bloków z widokiem na [[Świętochłowice]]),
** zielony – dla placów budowy w Katowicach (nie dopuszczamy tym razem do budowy bloków z widokiem na [[Świętochłowice]]),
** brązowy – place budowy w [[Szczecin]]ie (rozbieramy bloki z widokiem na Police),
** brązowy – place budowy w [[Szczecin]]ie (rozbieramy bloki z widokiem na [[Police]]),
** niebieski – rozbiórka bloków w [[Poznań|Poznaniu]] z widokiem na [[Wysogotowo]].
** niebieski – rozbiórka bloków we [[Włocławek|Włocławku]] z widokiem na oddalony o 66 kilometrów [[Inowrocław]],
* można grać równocześnie (na NES-ie należało poczekać na zmianę warty aż protagonista się poparzy),
* można grać równocześnie (na NES-ie należało poczekać na zmianę warty, aż protagonista się poparzy),
* należy rozebrać budynek w przeciągu dwóch minut<ref>Budynek po upływie dwóch minut jest silnie zaczadzony</ref>,
* budynek należy rozebrać w przeciągu dwóch minut<ref>Budynek po upływie dwóch minut jest silnie zaczadzony</ref>,
* teraz na każdym etapie „towarzyszy” nam pseudokibic [[Lech Poznań|Lecha Poznań]].
* teraz na każdym etapie „towarzyszy” nam pseudokibic [[Lech Poznań|Lecha Poznań]],
* do kierowników budowy dołącza jeszcze jeden – komputerowiec, jeden z monterów monitoringu prywatnego,
* do kierowników budowy dołącza jeszcze jeden – komputerowiec, jeden z monterów monitoringu prywatnego,
* listu pochwalnego na Poczcie Polskiej szukamy samodzielnie.
* listu pochwalnego na Poczcie Polskiej szukamy tym razem samodzielnie,
* bombka Choinkowa ma niewiele większą siłę rażenia,
* można dokonywać rozbiórki na dowolnym piętrze – na NES-ie i Famicomie należało dobrze rozplanować strategię; tutaj już aż tak nie trzeba.


{{przypisy}}
{{przypisy}}

Wersja z 21:29, 24 maj 2019

Wrecking Crew – gra bardzo logiczna z 1985 roku, wypuszczona na Famicoma, jego klony, NES-a, a także rok wcześniej na automaty, w ramach serii VS.

Rozgrywka

Celem gry jest rozwalenie stu placów nielegalnej budowy siedmiopiętrowych wieżowców. Ekipy wyburzające strajkują, więc powołanie zyskują Mario i Luigi prosto z Mario Bros, a także kibole z czterech klubów piłkarskich. W pierwszej połowie gry nie dopuszczamy do budowy wieżowców na Górnym Śląsku[1] – przez pierwsze 25 etapów rozwalamy wieżowce w Katowicach, z których ma być widoczna Sosnowieś nawet w okresie gęstego smogu. W zakresie etapów 26–50 przenosimy się do Sosnowsi i tam rozwalamy wieżowce z widokiem na Katowice. Z kolei etapy 51–75 to rozwalenie części wieżowców na ziemi łódzkiej – zaczynamy w Łodzi, wyburzamy wieżowce z widokiem na Zgierz. Z kolei ostatnia część (etapy 76–100) to rozwalenie wieżowców w Zgierzu z widokiem na Łódź i część Pabianic. Po rozwaleniu setnego wieżowca, zaczynamy kolejną serię rozbiórek w tych samych rejonach Polski. Po rozwaleniu budynków przyjeżdżają kibole następujących klubów:

…by dokończyć rozbiórkę szybciej od etatowych „fachowców”.
W trakcie całej gry będą czekać do rozwalenia szatnie robotników, mury o zwykłej i zwiększonej trwałości, tymczasowe drabiny z betonu, a także filary z beczkami. Robotę czasem może ułatwić radziecka bombka Choinkowa z niewielką siłą wybuchu. Na placu budowy są kierownicy budowy, którzy się poprzebierali dla niepoznaki w czerwone, łatwopalne ubrania ze Szmatexu. Należy ich unikać jak ognia, bo taki ubiór ma ponad 600 stopni Celsjusza, a spotkanie z nim skutkuje ponowną rozbiórką całego budynku. Na placu czasem jest też pseudokibic Pogoni Szczecin, ubrany w brązowy garnitur. On utrudnia rozbiórkę (czasem też rozwala niektóre szatnie), zwłaszcza że to on jest szefem jednej z firm prowadzących rozbiórkę. Wszystkie place budowy są ciemnozielone z odblaskiem. Raz na kilka rozbiórek trafiamy na jeden z oddziałów Poczty Polskiej i szukamy kompromitującego listu zanim pseudokibic Pogoni go znajdzie.

Wersja VS

Żeby gracze się nie nudzili przy automatach, Nintendo postanowiło rok wcześniej[2] wypuścić swoją grę w wersji VS. Wersja ta trochę się różniła od pierwowzoru:

  • place budowy to już czteropiętrowe bloki,
  • o ile placów budowy dalej jest 100, tutaj mają aż trzy kolory:
    • zielony – dla placów budowy w Katowicach (nie dopuszczamy tym razem do budowy bloków z widokiem na Świętochłowice),
    • brązowy – place budowy w Szczecinie (rozbieramy bloki z widokiem na Police),
    • niebieski – rozbiórka bloków we Włocławku z widokiem na oddalony o 66 kilometrów Inowrocław,
  • można grać równocześnie (na NES-ie należało poczekać na zmianę warty, aż protagonista się poparzy),
  • budynek należy rozebrać w przeciągu dwóch minut[3],
  • teraz na każdym etapie „towarzyszy” nam pseudokibic Lecha Poznań,
  • do kierowników budowy dołącza jeszcze jeden – komputerowiec, jeden z monterów monitoringu prywatnego,
  • listu pochwalnego na Poczcie Polskiej szukamy tym razem samodzielnie,
  • bombka Choinkowa ma niewiele większą siłę rażenia,
  • można dokonywać rozbiórki na dowolnym piętrze – na NES-ie i Famicomie należało dobrze rozplanować strategię; tutaj już aż tak nie trzeba.

Przypisy

  1. Tak dla zmyły Górny Śląsk jest na dole
  2. Przypadek? Absolutnie nie!
  3. Budynek po upływie dwóch minut jest silnie zaczadzony