Mercedes-Benz Citaro: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 7: | Linia 7: | ||
== W środku == |
== W środku == |
||
Jest bardzo (zbyt?) niskopodłogowy. Po roku eksploatacji silnik niemiłosiernie wyje - tak jakby zdychała mucha (słyszalne przy hamowaniu). Jazda niekoniecznie komfortowa ze wględu na wkurzający brzęczyk przy drzwiach (w nowszych wersjach). Poza tym awarie. |
|||
Jest bardzo niskopodłogowy. Ma bardzo wygodne siedzenia. Silnik pracuje cichutko. Jazda też bardzo komfortowa. Wydaje się, że ''cud, miód i orzeszki''. Jednak Citaro ma dwie denerwujące wady! Po pierwsze: w autobusie są zamontowane cztery lub sześć kamer. Strasznie trudno jest coś zdewastować i zniszczyć! Chociaż w porównaniu do innych autobusów, czy tramwajów – to mało. Drugi mankament to strasznie piszczący i wkurzający sygnał zamykania drzwi. Czasem ma się ochotę upindzić kierowcę, żeby nie zamykał drzwi. |
|||
== Supernowoczesny Software == |
== Supernowoczesny Software == |
Wersja z 19:32, 6 kwi 2009
Mercedes Citaro (dla MKMów O530) – autobus niemieckiej produkcji, dość nowoczesny, choć produkowany aż od 97r. Został najlepszym autobusem roku 2007 (patrzcie, 10 lat musiał na to czekać!).
Od zewnątrz
Citaro od zewnątrz wygląda nieco "pedalsko". Całość konstrukcji jest bardzo niska, przez co zdarza się że autobus zawadza o krawężniki. Ponadto szpanerski znaczek Mercedesa na przodzie i stylowy napis „Citaro”. Co ważne i ciekawe: podczas zatrzymywania się na przystanku i otworzeniu drzwi, komputer pokładowy informuje o tym, do jakiej pętli zmierza autobus i jaki jest numer linii. Super!
W środku
Jest bardzo (zbyt?) niskopodłogowy. Po roku eksploatacji silnik niemiłosiernie wyje - tak jakby zdychała mucha (słyszalne przy hamowaniu). Jazda niekoniecznie komfortowa ze wględu na wkurzający brzęczyk przy drzwiach (w nowszych wersjach). Poza tym awarie.
Supernowoczesny Software
Jak już zostało napisane, Citaro wyposażony jest w cyfrowy mózg, który połączony jest z monitorem zamontowanym z przodu autobusu. Teoretycznie wyświetla on listę przystanków i godzinę, w praktyce jednak emituje program rozrywkowy dla studentów polibudy, którzy mają niezły ubaw czytając co BIOS ma do powiedzenia kierowcy i dlaczego zainstalowany tam Linux ma kernel panic. Znany jest również fakt, że autobus osobiście informuje pasażerów gdzie się właśnie zatrzymuje. Jest to przyczyną częstych zaginięć znaków z nazwami przystanków, co ma sugerować MPK, że się mylą i że to nie jest Tunelowa, tylko POD "Mieczyk", bo autobus tak powiedział.