Touhou Project
Ten artykuł jest niezmiernie długi i jego czytanie może spowodować liczne szkody, takie jak: strata czasu, ból palców, możliwość zepsucia się myszki, klawiatury, procesora i przypalenie drugiego dania. Upewnij się, że jesteś na siłach lub wylosuj sobie coś krótszego. |
Jakie ładne dziewczynki... Co to k jest!? To są pociski!? To jest Easy!?
- Przeciętny gracz po odpaleniu Touhou
Idę 1cc-pacifistować na Lunaticu
- Pro o Touhou
Przykro mi to mówić, ale w tym, co robię, jestem naprawdę zajebista.
- Marisa Kirisame o swoim zajęciu
Znak Miłości — MASTER K SPARK!
- Marisa Kirisame podczas używania swojej Karty Zaklęć
Kocia Miko Reimu, cholernie pijana
- Jedna z aranżacji theme'a Reimu Hakurei
Szablon:Tgra komputerowa z gatunku „bullet hell” zrobiona przez jednoosobową firmę Team Shanghai Alice pijanego wariata z Japonii nazywającego siebie ZUN. Gra posiada kilkanaście milionów fanów na całym świecie i 4chanie.
Rozgrywka
Fabuła toczy się w świecie Gensokyo, w którym nawet najstraszniejszy ziemski potwór jest małą dziewczynką ubraną w śmieszny strój. Bohaterki gry takie jak Marisa Kirisame lub Reimu Hakurei muszą w każdej grze rozwiązać (niekoniecznie) ważny dla ich świata problem – inaczej cały świat stanie się azylem dla trolli i dzieci Neo. W tym celu strzela do małych dziewczynek ze skrzydełkami i do innych potworów w ciałach małych dziewczynek w śmiesznych czapkach zwanych youkai. Ewentualnie strzela do innych ludzi, jeżeli są magikami.
Cechą szczególną gier z tej serii są pociski. Nie jest ich mało. Jest ich tak zajebiście dużo, że ich ilość zawstydza nawet TurboDymoMena. Każda z postaci posiada także tzw. Spell Cardy, które powodują, że pociski zaczynają latać w jakimś uporządkowaniu mającym na celu niczego nie podejrzewającego gracza.
Poziomy trudności
Każda gra posiada cztery poziomy trudności, które różnią się od siebie tylko tym, kto się na nich wykłada:
- Szablon:T99,9% Ziemi[1].
- Szablon:Treszta.
- Szablon:Tprzeciętny Japończyk.
- Szablon:Tkażdy, kto nie godzi się ze swoim własnym życiem.
Dodatkowe poziomy
- Szablon:Tśmierć w czystej postaci. Ilość pocisków tutaj zakrzywia czasoprzestrzeń.
- Szablon:Tdla każdego który już wyzbył się z bycia śmiertelnikiem.
Pierwsza Generacja
Czyli popylanie na starym PC-98(takie coś co japońce mieli zamiast IBMa). Ogólnie piękna grafika i duża pamięć RAM (której zawdzięczamy system 127 punktów Power, używany aż do IN włącznie). Wszystkie gry są ponumerowane według oficjalnej numeracji, która na szczęście nie zgadza się z chronologią, co jest u Japończyków rzadkością.
1 - Highly Responsive to Prayers
Klon arkanoida, w ogóle nie wygląda jak reszta gier z tej serii. Chodzisz Reimu i odbijasz jej kulę yin-yang. Fakt, ma bossów i bomby, ale nie ma latania (chodzi się po podłodze) i grazingu.
- Szablon:Tgłówna bohaterka gry. Nałogowa imprezowiczka. Pcha się niemal wszędzie, żeby zdobyć trochę kasy na sake, dlatego widać ją w kilku innych grach. Teoretycznie dorabia jako kapłanka Miko, w praktyce udziela pomocy światu jako przykrywka jej prawdziwej natury, gdyż jako sadystka lubuje się ona w zadawaniu cierpienia innym małym dziewczynkom. Jest w posiadaniu dwóch(w niektórych grach drugiej generacji czterech) kul yin-yang, zwanych też Reimu's Balls Od tej pory jest grywalną postacią w każdej grze z pełnym numerkiem. Kiedy jest zbyt pijana by latać samodzielnie używa swojego magicznego żółwia.
Jest w tej grze jeszcze 5 postaci, ale zupełnie nic o nich nie wiadomo, bo w ogóle nie ma w tej części dialogów.
2 - Story of Eastern Wonderland
No więc Reimu była na popijawie, i gdy wróciła do świątyni okazało się, że ktoś ją rozdziewiczył. Wkurzona niszczy wszystko co widzi. Pierwsza część z normalnym systemem gry.
- Szablon:T Pierwszy boss w stylu Touhou, i jak dotąd jedyny walczący w pojeździe(jeździ czołgiem). Na wyposażeniu jej FTTank (od FiutTastic) ma miotacz pacyfek(stąd nieoficjalna nazwa Flower Tank), komplet wibratorów, dwa lasery podpierniczone z Gwiezdnych Wojen i zapasowy napęd w postaci 8 niewolników. Pojawia się później w myśliwcu własnej roboty jako boss Extra Stage.
- Szablon:T Idiotka która myślała(?), że może zajumać Reimu jej magiczne kule yin-yang, a tu ZONK! Okazuje się, że te kule są dziedziczone, i tylko ród Hakurei może ich używać. Po przegranej Reimu wygnała ją w cholerę.
- Szablon:T Tutaj przeciwniczka, później bliska przyjaciółka Reimu, druga bohaterka gry. Blond włosa czarownica, na którą nie ma cwaniaka. Znana w Gensokyo złodziejka cennych rzeczy, zaklęć innych bohaterów i czegokolwiek jeszcze, co da się ukraść. W wolnych chwilach od kradzieży rozstawia inne małe dziewczynki Master k Sparkiem, czyli niesamowicie wielkim laserem udupiającym wszystko w jego zasięgu. Może się pochwalić sporym haremem. Pojawia się później jako grywalna postać w każdej grze z pełnym numerkiem, oraz na ikonach wszystkich gier drugiej generacji(oprócz StB). Często mówi da ze[2] na końcu zdania.
- Szablon:T Duch morderczyni. Jest bardzo utalentowana w magii. Wiadomo że „jest jak matka” dla Marisy(ale nie wiadomo czy biologiczna). Lubi nawiedzać domy blisko Świątyni Hakurei. W drugiej generacji wszystkie postacie o niej zapominają, mimo że widać ją na tłach przy świątyni.
3 - Phantasmagoria of Dimensional Dream
No więc Reimu znowu wraca z popijawy, a tu jebudu! Przed świątynią pojawiły się ruiny średniowiecznej baszty. Przed nimi zgromadziła się spora jak na jedno miejsce ilość(7) potężnych małych dziewczynek. Na murze jest napis, że ktokolwiek tam wejdzie, dostanie wielką nagrodę, ale wejść może tylko jedna osoba. Więc pociski w ruch, i jeb! Tyle że tym razem widzimy przeciwniczkę na drugim ekranie. W cholerę lat i 6 gier później wychodzi sequel, PoFV(patrz druga generacja). Poza Reimu, Mimą i Marisą możemy grać:
- Szablon:T Człowiek, który został youkai. A raczej dziecko, bo zarówno umysłem, jak i wyglądem (jest nieśmiertelna) przypomina standardową siedmiolatkę. Ma nawet magicznego kota imieniem Sokrates, który nie mówi, ale rozumie japoński, i dość często używa westchnień i facepalmów.
- Szablon:T Księżniczka, która nazywa siebie „stróżem prawa”. Wszystkie postacie zgodnie przyznają, że jest dziwna. Ma ataki kleptomanii.
- Szablon:T Poltergeist mentalnie niestabilnej dziewczynki. Pierwsza nie-główna postać o znanym nazwisku. I do tego dość niejednoznacznym. ZUN twierdzi, że to gra słów na Cape Canaveral. Obserwując jej strój, można stwierdzić, ze była kobietą lekkich obyczajów, która zmarła przebrana za pokojówkę. Nawiedza Reimu aż do PCB.
- Szablon:T Naukowiec. Nazywana przez Reimu heretyczką, bo bardziej wierzy w naukę niż w magię. Ma również najdłuższą ścieżkę dźwiękową (zapętla się dopiero po 5 minutach), najdłuższe włosy w całej serii, największa wadę wzroku i zdecydowanie większy od waszych wielkich męskich... zbiornik paliwa zboczyle! Jest jedyną postacią w serii latającą na jetpacku.
Po pokonaniu reszty wchodzimy do zamku, i walczymy z:
- Szablon:T Piętnastoletnia(tak, w końcu jakiś śmiertelnik) humanoidalna kosmitka z AD/HD i wielką kosmiczną spluwą. Walczy z bohaterką, by zebrać informacje badawcze dla...
- Szablon:T Badaczka z kosmosu. Chciała rozegrać standardowe „Witajcie
gensoki...gensoka...gensacy...mieszkańcy Gensokyo! Przybywamy w pokoju...”, ale Chiyuri wszystko zjła. Jest Jednostką Manipulacji Prawdopodobieństwa. W zamian za dobrowolne danie się pociąć na kawałki, zapełnić sondami i poskładać chciała dać jedno życzenie. Skończyło się na tym, że kimkolwiek nie gramy, otrzymuje odpowiednie argumenty i daje życzenie za friko. Reimu chce, by imprezy były bliżej Świątyni, Marisa chce być główną bohaterką, Mima chce szczęścia w miłości dla Marisy (stąd ten harem), a reszta życzy sobie pierdoły w stylu „nieskończone bogactwo”, „wieczna młodość”, itd... Lubi truskawki i ma kryzys[3].
4 - Lotus Land Story
W Gensokyo jest znowu rozpierducha, więc Marisa i Reimu wybierają się by sprawdzić o co cho. Co ciekawe, to ta bohaterka którą gra gracz dotrze tam druga, i będzie walczyć z koleżanką. Mamy w tej części sporo nawiązań do szóstej gry(EoSD).
- Szablon:T Takie małe nieważne youkai, które się napatoczyło. To przez walkę z nią bohaterka gracza jest w tyle. Spokrewniona z Hong Meiling z EoSD.
- Szablon:T Wampir uciekający z Scarlet Devil Mansion (patrz EoSD), ale nie będący spokrewniony ze Scarleciątkami. Poza tym nic o niej nie wiadomo.
- Szablon:T Strażniczka bramy między Gensokyo a Wymiarem Snów. Ma osobowość niedźwiedzia: najchętniej by cały czas spała, ale kiedy ktoś jej nie pozwala, to dostaje lekkiego pojebańca, a jej kosa lata jak bumerang. Jest niezniszczalna gdy śpi.
- Szablon:T Sadystka. Chce się poznęcać na bohaterce za wjazd na chatę w trakcie zwiedzania Wymiaru Snów. Oryginalna posiadaczka Master Ka Sparka (w jej wersji jest nieco słabszy, bez ładnego słówka, i strzelany z magicznego parasola), który później podpierdziela jej Marisa. Jedyny w całej serii boss dwóch sąsiednich stage'ów(5 i 6).
- Szablon:T Pokojówka. Midboss Extra Stage, i właścicielka snu, w który bohaterka się zapędza. Nie ma nic wspólnego z rozpierduchą w Gensokyo, ale walczy z graczem z nudów. Po pokonaniu, woła swoją starszą siostrę...
- Szablon:T Demon, starsza siostra Mugetsu. Nie wiadomoskąd się wzięła ani co robi w śnie swojej siostry. Znana ze swojej ostatniej karty jako Gengetsu the Rapist(Gengestu Gwałcicielka).
5 - Mystic Square
W tej części musimy się uporać z wzrostem aktywności młodych demonów. Gracz więc kieruje Reimu, Marisę, Mimę lub Yuukę do poprawczaka youkai zwanego Makai.
- Szablon:T Dozorczyni Makai. Ogólnie postrzegana jako niezmiernie nudna osoba.
- Szablon:T Jedna z wychowanek Makai. Spokojna i uprzejma, trafiła tam za „nadmierną ciekawość” jak to sama ujmuje. Przypadkowo trafia głową w biust Yuuki. Chyba już nie trzeba mówić jak została ślepa...
- Szablon:T masochistka-czarodziejka, która używa podczas walki (i nie tylko) lalek. Pojawia się już w pierwszej generacji gier. Urodziła się człowiekiem, ale została youkai po rzuceniu na siebie zaklęć „Odrzucenia Zmęczenia”, „Odrzucenia Głodu”, „Zatrzymania Starzenia” oraz „Wzmocnienia Popędu Seksualnego”. Teraz może zadowalać się 24 godziny na dobę. Pewnego razu podczas zabawy ze swoimi lalkami dostała przypadkiem Znakiem Miłości — Master K Sparkiem od Marisy, przez co szaleje za nią. Pojawia się później w PCB jako boss, i w późniejszych grach jako niewolnica (na pewno?) Marisy. Nie wiadomo za co siedziała w poprawczaku, ale jest wspomniane o tym, że jako człowiek była w poprawczaku w Bukareszcie.
- Szablon:T Podróba Marisy, w zakładzie umieszczona za to samo co robi jej idolka. Razem z przyjaciółką, Mai stara się zrównać z ziemią ludzi, tak jak Marisa i Reimu zrównują z ziemią youkai. Wychodzi im to kijowo. Jest nazywana Czarna Wiedźmą
- Szablon:T „Mały Aniołek”, w zakładzie za handel własnym ciałem. Nazywana Białą Wiedźmą, ponieważ jej strój jest cały biały od... Ekhem. Jest powszechnie uważana za silniejszą od Yuki, ale okazuje się, że ma debilnie proste układy pocisków.
- Szablon:Tlubiąca kimać (zwykle w damskim towarzystwie) pokojówka. Jest dość wprawiona z długimi mieczami, zarówno dosłownie, jak i w przenośni. ZUN przyznał się, że tą grę pisał na szybko, więc wziął profil Sakuyi(EoSD miało początkowo wyjść na następcę PC-98) i trochę przerobił.
Druga Generacja
Czyli to samo, tyle że na ikspeku. Nie licząc kilku postaci generacje łączy tylko nazwa i nielogicznie wysoka liczba pocisków.
6 - Embodiment of Scarlet Devil
W tej części bohaterki wkurzają się na mgłę i lecą sobie trochę postrzelać dla uspokojenia, przypadkowo masakrując niewinną wampirzycę Remilię, której po prostu słońce jebie po oczach.
- Szablon:T pierwsza potworna mała dziewczynka, na którą natykamy się na pierwszym poziomie, pierwszej gry drugiej generacji(czyli 6. licząc wcześniejsze) Todżo. Mimo swojej mHrocznej potęgi nie może ruszyć swoich rąk. Bardzo niedomyślna, przy rozmowie często mówi Więc to tak?... (jap. So~ Nanoka~?)
- Szablon:T umiejąca
robić lodyzamrażać wszystko dookoła wróżka. Uważa się za najsilszą[4] osobę w Gensokyo. Autor w jednej z gier nazwał ją idiotką, co doprowadziło do tego, ze jej imię jest uznawane na określenie obraźliwe. - Szablon:T w odróżnieniu od innych postaci jej wiek poszedł w cycki, jest strażniczką
Scarlet Devil MansionKoumakan(Burdel Szkarłatnego Potwora, oficjalnie Rezydencja Szkarłatnego Diabła). Dostaje zawsze środki uspokajające, za wyśmiewanie się z PAD'ów Sakuyi... - Szablon:T stuletnia astmatyczka we fioletowej pidżamie. Uważa się za potężną maginię, choć nie potrafi nawet wyrecytować zaklęć (przez astmę). To właśnie w starciu z nią gracze poznają, do czego zdolne są małe dziewczynki. Od czasu do czasu Marisa zadupcza jej książki z wielgachnej biblioteki, ale tej wydaje się to nie przeszkadzać.
- Szablon:T pokojówka w Scarlet Devil Mansion, prawnuczka Dio Brando. Potrafi kontrolować czas, więc jest w stanie odwalić swoje obowiązki w mgnieniu oka i leniuchować przez resztę dnia. Wszyscy naśmiewają się z jej padów(wypychaczy biustu), aczkolwiek nie przy niej (grozi to natychmiastowym zgonem poprzez naszpikowanie nożami znikąd i bolesnym rozerwaniem w czasoprzestrzeni).
- Szablon:T loli-wampirzyca, nosząca tytuł Szkarłatnego
DebilaDiabła. Ma pół tysiąca lat, mimo że wygląda na dziesięć. Zajebała włócznię Odynowi i teraz używa jej do wstępnej obróbki swoich posiłków. Potrafi manipulować przeznaczeniem (choć ani razu nie użyła tej mocy). Podejrzewana o znęcanie się nad Sakuyą. Nie żeby tej to przeszkadzało... - Szablon:T Pojawia się w trybie Extra. Trzecia wampirzyca w serii, siostra Remilii, od której jest młodsza o 5 lat. Podobnie jak siostra, podkradła broń innego norweskiego boga, Lokiego. Jest bardzo dziecinna, dlatego chociaż potrafi siłę, by zrobić rozpiernik, nie robi tego, żeby mieć czym się bawić. Posiada najmodniejsze skrzydełka ze wszystkich postaci.
7 - Perfect Cherry Blossom
Nasze bohaterki znowu się wkją, tym razem na długą zimę. W trakcie podróży umierają i trafiają do zaświatów (Nie, to nie jest piekło), by odkryć że Yuyuko, królowa zaświatów podla im wiosnę. Pokonują ją, i jakoś odżywają. W tej części można tez grać Sakuyą, którą Remi posłała tam z nudów.
- Szablon:T Youkai Zimy. Uwielbia mrozić wszystko, co się jej sprzeciwia.
- Szablon:T dwu-ogoniasta kotka władająca
czarnąmHrocznOł magią. Jedna z niewielu postaci, której lolitkowata postura pasuje do wieku. Pojawia się też później jakoprywatna dziwkapomocniczka Ran Yakumo. - Szablon:T Niema wróżka zapowiadająca wiosnę. Ma znajomą, Lily Black, która zapowiada jesień. Podobno ostatnie anomalie pogodowe(tzn. „Fajną jesień mamy tej zimy”) są efektem ich spotkań na igraszki
- Szablon:T Trzy muzykalne dziewczynki: czarna skrzypaczka, biała trębaczka i
żóltaczerwona klawiszówka. To po spotkaniu z nimi gracz trafia do zaświatów. - Szablon:T ogrodniczka, kucharka, obrończyni, opiekunka i służąca która pracuje dla Yuyuko Saigyouji. Jest pół-duchem, czyli ma ludzkie ciało, ale wszędzie za nią lata jej duch, który wygląda jak wielki plemnik. Większość życia spędziła w zaświatach, więc niewiele wie o życiu. Z tego powodu nie ma pojęcia o takich rzeczach jak wynagrodzenie za pracę czy urlop. Nie wygląda jakby była zmuszana do pracy, więc powód jej lojalności do Yuyuko jest nieznany.
- Szablon:T — księżniczka duchów, władczyni zaświatów, opiekunka duchów (które wyglądają jak plemniki). To ona podpiedoliła wiosnę tylko po to, aby zobaczyć, jak drzewo puszcza swoje owoce, przy okazji wskrzesając samą siebie. Dodatkowo wielki obżartuch, główny powód głodu w Afryce.
- Szablon:T lisica o dziewięciu ogonach. Ekshibicjonistka. Czołowa organizatorka boskich bankietów. Ilekroć widzi Chen, dostaje krwotoku z nosa
z niewiadomych przyczyn. Wcześniej dziwka, teraz żona Yukari(więc technicznie obydwie „posiadają” Chen), ale zwyczaj mówienia „Yukari-sama” (Panna Yukari) pozostał. - Szablon:T Pojawia się w trybie Phantasmagoria. Istota o (niemalże) boskich mocach (manipulacja granicami, w JAKIMKOLWIEK znaczeniu tych słów). Używa swojej żony Ran Yakumo jako pomocy do walki. Jedyne co ją powstrzymuje przed zaprowadzeniem totalnego chaosu i zniszczenia na świecie jest jej nieróbstwo i fakt, że mogłaby konkurować z niemowlętami pod względem ilości przesypianych godzin na dobę. Jej trolling z manipulacją granicami przestrzennymi był inspiracją dla Apperture Science do stworzenia portalguna.
8 - Imperishable Night
Tym razem całe Gensokyo wnerwia się na lesbijki z księżyca, które zasłoniły im ową planetęsatelitę. Kornel Makuszyński zobaczył cały incydent, i ze zmianami spisał go w „O 2 takich, co ukradli Księżyc”. W tej grze gramy parami Reimu/Yukari, Marisa/Alice, Remilia/Sakuya lub Yuyuko/Youmu. Najłatwiejsza gra z serii.
- Szablon:T Jak wskazuje jej imię, jest robalem, który przekroczył Bug w nocy. Jest to dowód, że Gensokyo tak naprawdę znajduje się w Polsce, dokładniej gdzieś na Roztoczu, które jest powszechnie znane z lasów bambusowych i japońskich świątyń. Po pokonaniu przez bohaterki dorabia jako latarka u Jakuba Wędrowycza.
- Szablon:T Świeże skrzydełko z kruczycy dla Yuyuko, i nosicielka jaskry dla innych. W nocy oślepia podróżników, żeby w dzień sprzedawać fałszywe antidotum.
- Szablon:T Dziewczynka z głową krowy/lwa/kamieniem zamiast głowy. Przydatna w komputerach mężczyzn(i nie tylko), ponieważ jej supermocą jest kasowanie historii(podczas pełni również teraźniejszości). Za dnia pracuje jako
prostytutkanauczycielka historii w szkole w Ludzkiej Wiosce - Szablon:T Jeżeli grasz Marisą/Alice lub Remilią/Sakuyą, to na tym poziomie walczysz z Reimu, natomiast pozostałe 2 drużyny walczą z Marisą
- Szablon:T Najstarsza postać w całej serii(potwierdzone 1 792 500 lat, może mieć więcej), ale i tak wygląda na góra 10. Ma królicze uszy i ogonek, ale jest aseksualna, przez co wszyscy wątpią czy nim jest. Właścicielka lasu bambusowego w którym mieści się Eientei.
- Szablon:T Przybrana siostra Tewi, też królik. W przeciwieństwie do niej kopuluje tak często jak na jej gatunek przystało (głównie z Kaguyą). Jest odpowiedzialna za wypadek Apollo 13. Strzela czopkami.
- Szablon:T Lekarka Kaguyi. To ona opracowała przepisy na eliksiry które wypiły Kaguya i Mokou (zwane Eliksirami z Hourai). Tak jak wszystkie mieszkanki księżyca, nie ma wieku. Znęca się nad swoją uczennicą Reisen Udongein Inaba.
- Szablon:T Dosłownie spadła z Księżyca(a raczej ją wyfagocytowali). Jest panią Eirin i Reisen. To dla niej ta pierwsza wybudowała Eientei(z jap. burdelokryjówka). Ma dla gracza 5 Niewykonalnych Zadań, które są tak proste, że łatwiej jest umrzeć ze śmiechu myśląc “Jak ka musieli n00bić inni, żeby myślała że to jest niewykonalne!?”, niż od pocisków. Dawno temu wypiła dziwny płyn, który uczynił ją nieśmiertelną. Gdy jej ciało ulegnie zniszczeniu, szybko się regeneruje. Jej ulubioną zabawą stało się mordowanie nieśmiertelnej Mokou i gra w azjatyckie mmorpg.
- Szablon:T nieśmiertelna kobieta (zdobyła nieśmiertelność w ten sam sposób co Kaguya). Jest tak gorąca, że musi za pomocą magii zabezpieczać ubranie przed ogniem. Jej ulubioną rozrywką jest mordowanie nieśmiertelnej Kaguyi. Od ponad 1000 lat ich relacje są jak kota i psa, jak ognia i wody, jak Tuska i Kaczyńskiego.
Powód ich wrogości jest nieznanyJej ojciec kręcił z Kaguyą, i był dość nierozważny. Ta wcisnęła mu więc kit że jest w ciąży. Shitstorm który z tego wynikł skończył się na śmierci owego samca, wykradnięciu przez Mokou Eliksirów z Hourai i nienawiścią dwóch dam. Jako jedna z niewielu kobiet w grze nosi spodnie.
9 - Phantasmagoria of Flower View
Tak jak w PoDD, tym razem przeciwniczkę widzimy na drugiej połowie ekranu, i — o zgrozo — ma ona tyle samo życia(5 trafień) co my. W story mode możemy grać Reimu, Marisą, Sakuyą, Youmu i Reisen. Potem odblokowujemy(zawsze w tej kolejności, nieważne kim przeszliśmy grę) Cirno, Mystię, Lyricę Prismriver, Tewi, Ayę Shameimaru(opisana pod „Shoot The Bullet”), Medicinę Melancholy(taka niewarta opisu lalka), Yuukę Kazami(tej to w ogóle nikt nie kojarzy, ale była w grach 1-szej generacji), i dwie babki opisane poniżej. Kolejność walk zależy od wybranej postaci. Co do fabuły: dużo dusz zmarłych lata sobie po Gensokyo i gwałci kwiaty. Bohaterki zdziwione wylatują by to zbadać.
- Szablon:T Sterniczka łodzi przewożącej dusze zmarłych na sąd ostateczny. Jak na postać tej gry wyjątkowo cycata. Bidulka ciągle zbiera opiernicz od jej szefowej Shikieiki pod pretekstem obijania się. Zawsze walczymy z nią jako przedostatnią, chyba że nią gramy.
- Szablon:T Sąd Ostateczny w jej własnej osobie. Jest wybitnie płaska, przez co często wkurza się na swoją podwładną. Wbrew pozorom, to co trzyma w lewej ręce na oficjalnych artach to NIE JEST wibrator, tylko coś w rodzaju „lizaka” policjanta, którym wskazuje delikwentowi czy idzie do Nieba, Piekła, Czyśćca czy dla Yuyuko na pożarcie. Zawsze z nią walczymy na samym końcu, chyba że nią gramy. Podczas walki zsyła ściany danmaku, składających się ze wcześniej wspomnianych lizaków, dlatego też jest ona głównym powodem, przez który gracze nie są w stanie przejść tej części bez użycia kontynuacji lub straty wszystkich żyć.
9,5 - Shoot the Bullet
Jesteśmy dziennikarką Ayą Shameimaru, i latamy sobie po Gensokyo by robić starym kliszowym aparatem zdjęcia majtek innych bossów. Każdą przeciwniczkę spotykamy 3 razy, i za każdym razem robimy od 3 do 9 zdjęć. Gra jest trzecią pod względem trudności (po „Subterrean Animism” i sequelu StB, „Double Spoiler”), której mamy tylko jeden poziom. Nie jest uznawana za pełnoprawne Touhou(, bo Aya ani nie strzela, ani nie ma jako takich bomb(aparat usuwa trochę pocisków, ale nie zadaje obrażeń).
- Szablon:T Zboczona tengu prowadząca własne wydanie Playboya pod nazwą Bun-bun-maru Shinbun[5] (w wolnym tłumaczeniu Cycki-cycki-majtki Czasopismo). Mimo orlich skrzydeł jest nielotem, ale używa magii, by latać bez poruszania nimi. Inną często używaną przez nią sztuczka z magią wiatru jest podwiewanie minispódniczek/spódnic przeciwniczkom. Ulubiona postać ZUNa. Autor lubi ja tak bardzo, że nawet się za nią przebiera.
10 - Mountain of Faith
Reimu dostaje ataku wściekłości a Marisa zanudza się na śmierć bo nikt nie robi darowizn dla Świątyni Hakurei. Wobec tego wybierają się na Górę Youkai, i robią wjazd na chatę ekipie drugiej świątyni. Okazuje się, że konkurencyjna świątynia naprawdę używała różnych sztuczek by obniżyć popularność Świątyni Hakurei, więc bohaterki spuszczają im lanie.
- Szablon:T Bogini odpowiadająca za
nasze dziedzictwo narodowezłotą jesień. A jej łatwość jest nieokreślona w przeciwieństwie do swojej młodszej siostry niżej opisanej. - Szablon:T Bogini zbiorów. Jak na boginię jest podobno łatwa (nie tylko do pokonania).
- Szablon:T Bogini pecha i klątw. Równie kiepska w walce i równie chętna. Ma za pomocą lalek podpiych Alice powstrzymać bohaterkę od dojścia na
GórzeGórę Jakąśtam. Poza tym, jest dość pokojowo nastawiona do ludzi, i wysysa od nich smutek(przy okazji dokonując usług seksualnych). Lubi się kręcić w kółko i w kółko i w kółko i tak godzinami. - Szablon:T Kappa, mieszka w rzece spływającej z Góry. Przedstawiana jako najmłodsza wyglądem. Genialna mechaniczka. W wieku 5 lat(czyli kiedy przestała się starzeć) wynalazła swoją pierwszą maszynę do gwałtu. O dziwo, zaczyna używać swoich wynalazków na sobie dopiero po wydarzeniach z Subterrean Animism (mając już co najmniej 250 lat). Potrafi również zrobić piwo z ogórków i pelerynkę-niewidkę, która działa tylko na ubrania.
- Szablon:T Tak jak opisana w StB, tyle że teraz strzela. Ba, nawet dość szybko(a i tak twierdzi, że nie chce jej się walczyć na poważnie).
- Szablon:T Była kapłanka świątyni na Górze. Teraz zajmuje się robieniem cudów. Jako że w późniejszych grach jej pociski, gdy nią gramy, przypominają plemniki, niektórzy twierdzą że jest hetero(!), i używa na sobie cudownej antykoncepcji. Inni natomiast tłumaczą, ze te plemniki pochodzą od wiernych(co się nie kalkuluje, biorąc pod uwagę liczbę mężczyzn w Gensokyo). Żadne z tych nie zostało potwierdzone. Kolejną niepotwierdzoną informacją jest, iż ona jest potomkinią Suwako.
- Szablon:T Bogini świątyni na Górze. Nie mieszkała tam jednak od zarania dziejów, tylko od około 2300 lat.
Wygrała ją w uczciwej walcezała ją Suwako. - Szablon:T Prawdziwa bogini świątyni na Górze. Była tylko zwykłą, niezbyt mocną boginią, ale potem oddzieliła Gensokyo od Japonii magiczną barierą. Zaklęcie, które użyła spowodowałoby, ze jej moc wewnątrz Gensokyo by wzrosła, ale Kanako odwróciła jej uwagę i sama dokończyła zaklęcie, w efekcie zabierając jej panowanie.
11 - Subterranean Animism
Bohaterki chcą sobie zrobić gorące źródła, ale z dziury wyłażą złe duchy. Okazuje się, że dziura prowadzi do jaskini, która przez Antyczne Miasto prowadzi do Dawnego Piekła. Bohaterki, w parach Reimu&Yukari/Suika/Aya lub Marisa&Alice/Patchouli/Nitori wyruszają na dochodzenie[6]. Wprowadza nowy system zdobywania żyć i nieskończone creditsy/restarty(wcześniej tylko 3)
- Szablon:T Taki sobie pajączek. Uważa innych za wariatów, choć twierdzi, że ma spokojne nastawienie do ludzi. Lubi bawić się truciznami i afrodyzjakami.
- Szablon:T Coś jak koleś mówiący „I like trains” z asdfmovie, tyle że z mostami. Jest niezwykle zazdrosna, gdy ktoś przekroczy most do Antycznego Miasta, i to właściwie jedyny powód, dla którego atakuje.
- Szablon:T Oni, kuzynka Suiki. Znana też jako „Yuugi the Strong” (Yuugi Silna). Lubi libacje ponad wszystko, przez co jest jedną z niewielu stworzeń, które nie spieszy się z wydostaniem się z Antycznego Miasta(organizuje tam imprezy znane na całe Gensokyo). Jedyne zajęcie, które mogłoby ja oderwać od ciągłego imprezowania to wspinaczka wysokogórska. Drugie co do wielkości cycki w grze(po Meiling)
- Szablon:T Władczyni pałacu w Antycznym Mieście. Sam ZUN przyznał, że „[...]początkowo miała być ostatnim bossem gry, ale walka nie wydawała się być jej ulubionym zajęciem.” Jedyną rzeczą, która ją ratuje w pojedynkach jest jej „Trzecie Oko”, podczepione do jej głowy kilkoma kabelkami, które czyta w myślach. W efekcie ostatni Spellcard jest plagiatem Spellcarda partnerki, z którą akurat gramy. Jest panią Rin i Utsuho.
- Szablon:T Główny powód, ze względu na który SA jest uważane za drugą najtrudniejsza grę. To właśnie przez nią była zachwalana nieskończona ilość restartów, jak i mieszany z błotem był system zdobywania żyć. Sama postać była dla Dawnego Piekła tym, czym Komachi dla sądu ostatecznego — dostarcza(a dokładniej przywozi w trumnie na taczce) ciało na tortury. To ona otworzyła bramę do D.P., by ktoś przyszedł spuścić łomot i przywrócić do normalności Utsuho.
- Szablon:T Kontrolerka Płomieni w Dawnym Piekle. Po jego zamknięciu, Kanako namawia ją, by podła moce kontroli nad fuzją atomową jednemu z torturowanych. Niestety, potem jej odbiło, i zaczęła robić rozpierduchę gdziekolwiek popadnie, powodując ucieczkę złych duchów. Jej cycki są tylko minimalnie większe od średniej, więc ratuje się rekordem wielkości pojedynczego pocisku(niecałe 4/9 ekranu, i do tego wystrzeliwuje 2 na raz, co daje wielki margines nad drugim Master Ka Sparkiem). Ma orle skrzydła (takie jak Aya), ale nie jest Tengu. Ma na prawej ręce reaktor, którym kontroluje(??) rozpierduchę. Z powodu napromieniowania jej pelerynka prześwituje przez wszystko, i zawsze pokazuje niebo.
- Szablon:T Pojawia się w trybie Extra. Młodsza siostra Satori. Tak jak ona ma Trzecie Oko, ale zapieczętowała je, i poszła sobie emować. Kiedy słyszy o tym, że bohaterki pokonały jej siostrę, przybywa do świątyni, i w efekcie burzliwej rozmowy atakuje bohaterki.
12 - Undefined Fantastic Object
Nad Gensokyo pojawia się Latający Holender, jak na grę przystało podpny przez małe(?) dziewczynki. Reimu i Marisa(tym razem bez par) wylatują mu na przeciw, by gwizdnąćoddać należnym właścicielom statek wraz z zawartością. Całą zabawę przerywają UFO eskortujące Holendra. Po ich rozniu i dostaniu się na statek okazuje się ,że to bohaterki mają być skarbem, i one mają zaprowadzić ich dokądkolwiek lecą, i wskrzesić pewną babkę.
- Szablon:T Mysia różdżkarka. Zjada wasze przykładowe Mruczki na śniadanie. Mimo ze pojawia się 2 razy(boss 1 poziomu i midboss 5-go), to i tak więcej osób pamięta tytuł tematu z walki z nią[7], niż ja samą.
- Szablon:T dziewczynka z parasolem, a raczej Parasol z dziewczynką. Tak, jej (jego? ludzka cześć na pewno jest dziewczynką, ale co do parasola są wątpliwości) umysł i dusza są tym wielkim parasolu z okiem i językiem. Lubi straszyć, ale jej to niezbyt wychodzi, bo jest za słodka.
- Szablon:T taka tam sobie zakonnica. w niej samej nie ma nic ciekawego, ale jej partner...
- Szablon:Ttak, jest jednym z dwóch potwierdzonych oficjalnie mężczyzn w tej grze. A przynajmniej był wieki temu, bo teraz jest chmurą wymachującą pięściami. Swoją drogą dobre posunięcie – fisting nie wymaga antykoncepcji, a jednocześnie Unzan napędza fanowskie porno-fanfiki i
komiksydoujiny. - Szablon:T bardzo energiczna dziewczyna. Jeden z duchów ze statku, i to ona go zakosiła piratom. Jej ulubioną bronią jest siedmiotonowa kotwica, którą nosi stale przy sobie. O ironio, to ta sama kotwica, która ją zabiła(rozrywając 4 litery) podczas pływania sobie po porcie. Od tej pory KAŻDEGO jej przeciwnika atakuje właśnie kotwicą w rzyć. Jej dziura została załatana przez Byakuren, przez co chce się odwdzięczyć i ją uwolnić.
- Szablon:T tybetańska mniszka i dobra znajoma Nazrin. Podobno jej moc to Magiczne Wykrywanie Skarbów, ale coś jej nie wychodzi. Jej nazwisko jest zapisane znakami 寅/tora – pijak i 星/maru – drapieżnik, przez co często jest przedstawiana in flagranti w bieliźnie w cętki z sake w ręku.
- Szablon:T magiczka, która chciała, by ludzie i Youkai
współżyliwspółpracowali ze sobą, ale komuś się to nie podobało, i została zapieczętowana na kompletnym odludziu(w nieokreślonym blisko Makai). Po uwolnieniu, kierowana rozmową z bohaterką, z której wynika, że ludzie i Youkai się nie zmienili, zaczyna morderczy atak. Jedyny ostatni Boss, który nic nie nabroił. - Szablon:T pojawia się w trybie Extra. Coś, co podobno ma moc, by łudzić innych, że jest czymś innym. Niewiele o niej wiadomo poza tym, ze jest fanboiem PlayStation[8].
12,5 – Double Spoiler
Sequel Shoot the Bullet. Tym razem grać możemy Ayą lub nową reporterką – Hatate. Podnosi jedyny poziom trudności z niewykonalnego do „Co-To-Ka-Jest?!?” Do momentu pisania tego artykułu grę przeszło tylko 41 graczy[9]. Jest również drugą najdłuższą(207 spellcardów)częścią po IN(222).
- Szablon:T kolejna tengu-dziennikarka. Jest ewidentnym przykładem n00ba. Robi zdjęcia komórką, by potem narzekać, że mają kiepską jakość. Ma pokemoniaste momenty.
Podobnoczęsto daje drukarzom i kolporterom jej gazety, bo nie ma z czego ich opłacić. Chce śledzić Ayę by ją obserwować (i nie tylko), ponieważ nie może zrozumieć, czemu Spirit News nie sprzedaje się tak jak Bunbunmaru Shinbun.
12,8 – Great Fairy Wars
Trzy wróżki rozły dom Cirno, więc rzeczona idiotka postanawia się zemścić. W grze gramy Cirno, I walczymy z Lily White, Daiyousei(takie coś co jest midbossem przec Cirno w EoSD) i Trzema Psotliwymi Wróżkami(wymienione niżej). W Extra Stage spotykamy się z Marisą, by jej pokazać, że odpowiedzią na wszystkie pytania jest ⑨. Poza tym zamiast bomby robimy lodazamrażamy pociski. Często nazywane Great Hairy Balls.
- Szablon:T przywódczyni i jednocześnie najmądrzejsza(ale ciągle durna jak but) z Trzech Psotnic. Potrafi załamywać światło, by robić iluzje, lub zapewniać komuś/czemuś niewidzialność.
- Szablon:T potrafi kontrolować rozprzestrzenianie się dźwięków. Podobno z głuchoty zostanie uleczony każdy, kto usłyszy jej jęki podczas masturbacji do zdjęć Sunnymilk.
- Szablon:T umie wykrywać obecność wszelkich istot żywych (lub nie) z kilku kilometrów. Dzięki temu zawsze gdy jej znajome są łapane i dostają opiernicz, jej udaje się uciec.
13 – Ten Desires
Reimu chce forsy, Marisa chce nowych haremetek, Sanae chce penisów, a Youmu pomimo przeszkadzania tamtych trzech dzielnie się stara rozwiązać zagadkę wyciekających z ludzi pragnień... Nie, nie takich pragnień. Ogólnie nielubiana za brak Sakuyi, niezbyt ciekawą fabułę (trzecia pełna gra z rzędu o wierzeniach), brak Sakuyi, zdegradowanie Yuyuko do bossa 1-go poziomu i brak Sakuyi.
- Szablon:T pracowniczka Świątyni Myouren. Kontroluje dźwięk. Jak wrzaśnie, to ze strachu srają wszystkie zwierzęta w promieniu co najmniej pół mili. To przez nią Reisen nie nosi majtek. Poza straszeniem fauny i ewentualnych najeźdźców zmiata podwórze. Jak na wiek dość zdyscyplinowana, choć ostatnio zaczęła dorabiać jako wokal pierwszej grupy punkrockowej w krainie[10]
- Szablon:T Jiang-shi (trup z ożywiającym amuletem na czole). W jej spódniczce znajduje się portal do fabryki żyletek. Stąd niewiarygodne nawet jak na tą grę ilości małych ostrych pocisków. Obudzona z wiecznego letargu by bronić mauzoleum. Podwładna Seigi. Walczymy z nią dwa razy, zabijamy ją z dziesięć a ona i tak ma to w de, bo jej wpół-zgniły mózg nie rozumie konceptu śmierci.
- Szablon:T Taoistka, której udało się wmówić Śmierci, ze jest już martwa(tacy ludzie są nazywani Senninami). Dzięki temu może palić swoją fajkę bez konsekwencji w postaci raka. Przyzywa do swojej walki Yoshikę, przez co w efekcie walczymy z 2 postaciami. Jedyna dziewczynka w grze, która miała męża.
- Szablon:T midboss, duch służący Toyo. Ukradła Zeusowi piorun. Daje mnichom wystarczająco czasu by wybudzić dwie następne postacie. Tyle o niej wiadomo.
- Szablon:T Sennin, przyjaciółka i królik doświadczalny Toyo. Spała razem z nią przez niecałe 1400 lat. Według niektorych żródeł macocha Sogi. Potrafi manipulować Feng-Shui.
- Szablon:T kolejny Sennin, i do tego dość inteligentna. Na tyle, by Stworzyć sobie MP3 do słuchania jej ulubionego Jumpstyle'u. Ale ciągle na tyle durna by być jedynym ostatnim bossem, który obrywa od bomb.
14 - Double Dealing Character
Sprzęt Reimu, Marisy i Sakuyi diabli bierze, a z niewiadomoskąd pojawiają się youkai-przedmioty zwane tsukumogami (pl.zjawisko paranormalne). No i "normalne" youkai sie buntują (codzienność...)
- Szablon:T Potwór z jeziora wzmacniający siłę za pomocą
wodypolskiej wódki. Doskiera jej przy tym brak towarzystwa. Posłużyła Reimu za worek treningowy. - Szablon:T Kolejny potworek - tym razem udający człowieka (konkretnie: gościa zakrywającego se twarz). Potrafi nienormalnie wydłużyć se szyję/oddzielić głowę od szyi bez operacji plastycznych ani użycia topora, by oglądać porno na żywo bez włamywania się[11].
- Szablon:T Wilkołak (no, nareszcie!) żyjący se wśród bambusów. Manipulowana przez Sukunę/Shinmyoumaru/czy po prostu krasnala (opisanego parę linijek niżej) się wka i próbowała się pozbyć natrętnej istotki. Potem uciekła i tyle ją widziano.
- Szablon:T Tsukumogami wcale nie będąca bębnem jak na to wskazuje jej imię. Chodzi se boso po krainie i gra na lutniopodobnym przedmiocie, myśląc że zjedna tym se sługusów.
- Szablon:T "Siostra" Benben, powstała z harfopodobnego instrumentu zwanego koto. Też nie punktuje w zdobywaniu pomocników.
- Szablon:T Wyrób onipodobny mający +nieskończoność punktów do obracania wszystkiego o 180 stopni. Znalazła ozdobny młotek i była tak głupia (ale nie jak Cirno) że dała go krasnalowi spełniającemu życzenia.
- Szablon:T Księżniczka krasnali spełniająca życzenia za pomocą dekoracyjnego młotka. Spełnia też nim swoje życzenia, żeby zyskać se władzę (nie sługusów, gdyż gabaryty na to nie pozwalają).
- Szablon:T Kolejna tsukumogami, powstała z bębna. Potrafi manipulować nad innymi używając mocy wyłącznie własnej perkusji. Tak, też uważamy, że to niezłe...
Bijatyki
Gdy ZUN jest zbyt pijany żeby tworzyć gry, zwraca się do kolesiów z Tasogare Frontier. A że oni potrafią tworzyć tylko bijatyki, to i z Touhou powstają klony Street Fightera.
7,5 – Immaterial and Missing Power
Pierwsza bijatyka z serii Touhou numerowane jako 7,5. W Gensokyo nastał czas imprez. Codziennie mają miejsce libacje oraz orgie. Jednak pojawił się problem rosnącej ceny sake. Wybieramy jedną z dostępnych postaci (Reimu, Marisa, Sakuya, Alice, Patchouli, Youmu, Remilia, Yuyuko, Yukari) i wyruszamy by znaleźć odpowiedzialnego za codzienne imprezki oraz uchronić Gensokyo przed kryzysem alkoholowym.
- Szablon:T oni, najbardziej płaska postać gry (w mistrzostwach świata w stolarstwie wygrywa ciągle nagrodę deski roku). Ma moc manipulowania gęstością, którą może wykorzystać, by zmusić ludzi do imprezowania. Ukradła Jezusowi „Butelkę Nieskończonej Sake”, która każdą wlaną rzecz zamienia w sake. Chciała więc spowodować kryzys alkoholowy, by zmonopolizować produkcję i sprzedaż sake. Nigdy nie była trzeźwa.
10,5 – Scarlet Weather Rhapsody
Drugie mordobicie Touhou. Gensokyo nawiedzają klęski żywiołowe. Nad każdą dziewczynką (Reimu, Marisa, Sakuya, Alice, Patchouli, Youmu, Remilia, Yuyuko, Yukari, Suika, Reisen, Aya, Komachi) występuje inna pogoda (zależna od czapeczki dziewczynki[12] ). W dodatku trzęsienie ziemi rozwaliło kapliczkę Hakurei. Wkurzone dziewczynki wyruszają, by ukarać winnego.
- Szablon:T wysłanniczka ze Smoczego Pałacu. Jej zadaniem jest ostrzegać ludzi przed trzęsieniem ziemi. Kiedy zobaczyła, że chmury robią się czerwone (są barwione przez afrodyzjak), co jest znakiem, że w niebie zacznie się ostra impreza, wyrusza by ostrzec ludzi przed trzęsieniami ziemi (spowodowanymi przez te imprezy). Atakuje pierunami oraz swoim ubraniem (nie, nie ściąga żadnej części garderoby).
- Szablon:T niebianin żyjący w niebie. Potrafi wywoływać trzęsienia ziemi (oraz też im zapobiegać, ale uważa, że trzęsienia są cool, więc niezbyt chętnie to robi). Spowodowała anomalie pogodowe oraz trzęsienia ziemi, by ludzie i youkai przyszli do niej i obili jej mordę (jest masochistką, a w niebie nie ma sadystów). Wpierniczenie jej było więc pierwszym dobrym uczynkiem Reimu. W zamian za to odbudowała kapliczkę Hakurei. Kiedy została już obita przez każdą postać, zaprosiła ich do nieba i zrobili sobie imprezę (na której bawiła się zbyt ostro z Yukari, co spowodowało, że kapliczka znowu się rozleciała). Jej głównym atakiem jest „DAJ KAMIENIA!”, w którym obrzuca wroga kamieniami.
12,3 - Hisou Tensoku/Unthinkable Natural Law
Dodatek do opisanego wyżej mordobicia, niegodny opisu. Sam wypróbuj...
13,5 - Hopeless Masquerade
Wioska Ludzi upada i zaczyna się religijna rewolucja. Najbardziej wpływowi buddyści, taoiści, shintoiści, ateiści, muzułmanie i w ogóle wyznawcy poszczególnych religii zaczęli walczyć o wyznawców. I tyle, a czego się spodziewaliście? Właściwie mamy tylko jedną nową postać:
- Szablon:T Kolejna Youkai, steruje uczuciami. Tymi uczuciami zwiększa liczbę swoich
wyznawcówsługów.
Postacie spoza gier
Touhou to nie tylko gry, ale również manga, książki czy też filmy porno. Występuje tu kilka postaci, których nie ma w grach.
- Szablon:T jedyny facet w Gensokyo. Jest pół człowiekiem pół youkai. Zwany też MANnosuke. Właściciel sklepu gdzieś na zadupiu. Sprzedaje rzeczy z zewnętrznego świata(do Gensokyo trafiają rzeczy, o których istnieniu w zewnętrznym świecie zapomniano np. komputery, telefony, ipody, gameboye, przeterminowane jedzenie,
wraki tupolewa(o tym nigdy nie pozwolą nam zapomnieć) wieże telefoniczne, ludzkie kości, czy też czasami żywi ludzie). Potrafi identyfikować przedmioty poznając ich nazwę oraz przeznaczenie, ale ponieważ nie wie jak ich używać, jest bezużyteczny. Z powodu położenia sklepu oraz braku wiedzy na temat używania przedmiotów, nigdy niema klientów, a jedynymi osobami odwiedzającymi jego sklep jest Reimu oraz Marisa (które przylatują tutaj z innego powodu). To on stworzył dla Marisy mini reaktor, który ona używa to strzelania Znakiem Miłości - MASTER K SPARKIEM! Uważa się za mędrca, jednak tak naprawdę, to zmyśla. - Szablon:T lubiąca czytać książki youkai. Została napadnięta i obrabowana z książek przez Reimu, która następnie książkami zapłaciła Rinnosuke za jego usługi. Pojawia się w jednej książce w jednym zdaniu, ale zdobyła na tyle popularności, że dostała aranż w filmie porno Touhou.
- Szablon:T księżycowy królik. Kiedy Reisen Udongein Inaba uciekła z księżyca z powodu znęcania się nad nią przez siostry Watatsuki, to ona została wybrana na zastępstwo. Dostała nawet to samo imię oraz ten sam przesrany los.
- Szablon:T księżycowa księżniczka, siostra Watatsuki no Yorihime. Razem z siostrą dowodzą Księżycowym Korpusem Obronnym. Jest odpowiedzialna za wysyłanie emisariuszy księżycowych na świecie w celu wywoływania wojen, tak by ziemianie nigdy nie byli w stanie zagrozić księżycowi. Przeszkadzała Rosjanom w ich programie lotów kosmicznych, bo obawiał się buntu księżycowych królików przeciwko wyzyskowi przez wyższą klasę lunarian. Posiada Wachlarz Masowego Zniszczenia. Jako jedna z niewielu ma męża.
- Szablon:T księżycowa księżniczka, siostra Watatsuki no Toyohime. Razem z siostrą dowodzą Księżycowym Korpusem Obronnym. Odpowiada za szkolenie księżycowych królików oraz walkę z najeźdźcami (zazwyczaj walczy sama, bo króliki jak Francuzi od razu wywieszają białą flagę). To ona przeganiała Amerykanów z księżyca. Podobnie jak siostra ma męża.
- Szablon:T żołnierz Cesarza Japonii. To właśnie mu Mokou zarąbała Eliksir z Hourai, ponieważ myślała, że jest to Polska wódka.
- Szablon:T pustelniczka, która często odwiedza Reimu. Główna bohaterka mangi „Dzika i Napalona Pustelniczka”. Ma władzę nad zwierzętami. W wolnych chwilach zabija duchy oraz uczy Reimu (która po 5 minutach zapomina, co ta ją nauczyła). Według niektórych teorii spiskowych, jest ona, podobnie jak Suika jedną z Onych. Ponieważ unika Suiki, prawdopodobnie ich zdradziła i teraz na nią polują, dlatego próbuje zerwać wszelkie połączenie między Gensokyo, a piekłem.
Jak rozpoznać fana Touhou
- Potrafi napisać imiona wszystkich postaci po japońsku bez konieczności zajrzenia do Wiki.
- Masturbuje się do swojej ulubionej postaci.
- Uprawia seks z poduszką z wydrukiem swojej ulubionej postaci.
- Choć raz włamał się do komputera twórcy gry, by zobaczyć, czy ZUN robi kolejną część.
- Podczas rozmowy zawsze wspomina o wyższości Touhou i jego fanów nad wszystkim, nawet jeśli tematem tychże pogaduszek jest pogoda.
- Swata ze sobą dwie postacie, które mają ze sobą mało co wspólnego i myśli, że jest to romantyczne.
- Nigdy nie gra na poziomie łatwym, gdyż tylko dzieci z podstawówki to robią.
- Rzadko mówi po polsku.
- Używa ciągle memów z 4chanu oraz z samej gry, nawet gdy te nikogo już nie śmieszą.
- Dostaje szału na widok osoby, która nie lubi tej serii.
- Posiada szeroką kolejkę gier, muzyki, figurek, maskotek, kubków, pornoli, mang, anime, broni z wizerunkami swych ulubionych postaci itp.
- Jest możliwe, że pisze fan fiction, rysuje fan arty lub nawet tworzy sobie gry.
Noob w Touhou Project
- Pomimo grania dłuższy czas dalej nie wie co to jest Tryb Focused;
- W PoFV myśli, że steruje postacią po prawej stronie ekranu;
- W Shoot the Bullet robi zdjęcia monitorowi własnym aparatem[13];
- Po zobaczeniu pierwszego lepszego bossa natychmiast odpala bombę;
- Jest głupszy od Cirno;
- Próbuje przejść Stage 6 w EoSD na Easy...;
- ...lub otrzymać Good End na Easy w którejkolwiek z gier nie licząc IN;
- Nie używa Skill Cards ani System Cards w SWR i Hisou Tensoku/UNL, bo OMG to nic nie daje!!!!!!1111;
- Twierdzi, że wytwórnie takie jak IOSYS czy Alstroemeria to kompozytorzy;
- Nie zna „Malice Cannon”;
- Nie próbował grać w żadną część na PC-98 (prawdopodobnie nie wie jak je odpalić);
- Wciąż sądzi, że Sakuya ma naturalne piersi;
- Jeśli w SA gra parą Marisa & Patchy, to używa jednego trybu ataku, nie mając pojęcia o innych;
- Po przejściu IN z Eirin na 6 Stage myśli, że to już koniec gry;
- Nie włącza głośników podczas gry;
- Nie wie kto 'ukradł cenną rzecz';
- Twierdzi, że Ran i Chen to shinigami.
- Pisząc fanfiction, nie ma bladego pojęcia o charakterze Alice, więc ukazuje ją albo jako wariatkę, która prześladuje Marisę i zabija każdego, kto się do niej zbliży, albo jako wredną zołzę rzucającą się na innych bez powodu.
Ciekawostki
- W Gensokyo jest jak narazie aż 6 facetów (w tym 2 oficjalnie potwierdzonych; impotent i chmura).
- 95% dziewczyn nie ma czym oddychać.
- ZUN stworzył pierwsze gry po to, by pokazać swoje umiejętności jako kompozytora.
Przypisy
- ↑ No na czymś takim to chyba nie dziwota
- ↑ Nie, to nie ma żadnego znaczenia po japońsku.
- ↑ Dowód
- ↑ Tak, pisane w ten sposób
- ↑ Znak użyty na artach był niewyraźny, więc do czasu wydania gry niektórzy czytali „Aya-ayamaru Shinbun”, dosłownie „Aya-paparazzi Czasopismo”. Możliwe, że to była celowa zagrywka ze strony twórcy.
- ↑ W przypadku par Marisa&Alice, Marisa&Nitori i Reimu&Yukari w dwojakim tego słowa znaczeniu
- ↑ „A Tiny, Tiny Clever Commander”
- ↑ Dowód – Karta z Double Spoiler
- ↑ To JEST takie trudne. Na marginesie – wśród nich jest trzech Polaków a pierwszy nie-Azjata który oficjalnie to jakoś przeszedł, to jakiś tam polak o ksywce Maluetar.
- ↑ Zgodnie z tym, co Aya napisała w swoim czasopiśmie
- ↑ Marzenie każdego faceta
- ↑ Niekoniecznie, Marisa ma drizzle, ponieważ Kirisame po japońsku znaczy „mżawka”.
- ↑ Albo, co gorsza, komórką