Ikarus 284
Ikarus 284 – bardzo dziwny twór autobusopodobny wykorzystywany dawniej w komunikacji miejskiej, produkowany w latach 1984–1986 przez renomowaną firmę Ikarus. Następca modelu 280, będący jednocześnie protoplastą modelu 435.
Wygląd
Ikarus 284 swój charakterystyczny wygląd zawdzięcza budowie nadwodzia – stał się modelem średniopodłogowym. Tak naprawdę był to model 280, którego podwozie zostało zjedzone przez rdzę, ale przez przypadek okazało się, że w resztkach nadwozia można umieścić silnik. W ten oto sposób narodził się model 284. Jednostką, dzięki której ten potwór mógł się poruszać, był silnik Raba-Man, dający się we znaki głównie ludziom chorym na nadwrażliwość uszną. Maszyna ta najpewniej[1] nie dostała zabezpieczeń antykorozyjnych, ale problem ten załatwiono grubą karoserią, która zostaje przeżarta przez rdzę na wylot dopiero po kilkunastu latach. Przegub wyposażono w automatyczną czechosłowacką dwubiegową skrzynię biegów Praga 2M70, która – jak się później okazało – psuła się niemiłosiernie.
Przypisy
- ↑ Podobnie jak reszta tworów tego producenta