Warszawska Szybka Kolej Miejska
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 22:10, 6 paź 2023 autorstwa 89.64.77.191 (dyskusja)
Warszawska Szybka Kolej Miejska – spółka z (bardzo) ograniczoną odpowiedzialnością. Szybka (tylko z nazwy) Kolej Miejska obsługująca miasto Warszawa z okolicą.
Historia
Powstała w 2005 roku z powodu niedogadania się PKP z władzami Warszawy, które obiecały warszawiakom szybką kolej miejską. Jeżeli już upierasz się na przejazd SKMką, nie wybieraj godzin porannego, popołudniowego i wieczornego szczytu. W tych godzinach pociągi przypominają bardziej pociągi rzeźnie niż zwykłe podmiejszczaki. Przez długi czas większość połączeń obsługiwały wyroby SKM-kopodobne typu EN57. Aktualnie dla podniesienia komfortu pasażerów awariom ulegają nowocześniejsze składy.
SKM vs Koleje Mazowieckie
SKM w Warszawie różni się od Kolei Mazowieckich następującymi szczegółami:
- W największym szczycie porannym każdy pociąg SKM zawiera tylko jedną jednostkę EZT, co umożliwia pasażerom korzystanie z komfortowych miejsc na dachu, gdy badziewne KM wypuszczające 2 jednostki pozwalają tylko na drugorzędne miejsce w wagonie.
- Mając na uwadze komfort podróży, władze postanowiły zamówić Ezety 14WE niewyposażone w toalety.
- Chcąc jeszcze bardziej zadowolić pasażerów, Warszawa zamawia wyłącznie tabor wyposażony w siedzenia w układzie metro. Sprawia to, że w pociągach usiąść można tylko na przystankach końcowych.
Tabor
- 14WE – pseudoelektryczny zespół trakcyjny, od innych składów odróżnia się głośnikami, przez które pasażerom wydaje się, że zamiast na stacji Warszawa Gocławek są na (jeszcze) nieistniejącej stacji Warszawa Otwock. Działanie klimatyzacji objawia się tym, że co jakiś czas pechowy pasażer ma mycie głowy na koszt SKM. Lud jadący może doznać halucynacji podczas startów z przystanków, a także spuchnięcia uszu przy starcie ze stacji początkowej.
- EN57
PKPPrzewozy Regionalne – jazda w nich bez słuchawek ochronnych groziła poważnym uszkodzeniem słuchu. Na szczęście od dłuższego czasu już o nich (i ich) nie słychać.- SKM Trójmiasto – dla zmylenia
przeciwnikapasażera, przez jakiś czas w SKMWA jeździły składy w malowaniu SKMT. Było przynajmniej kolorowo.
- 19WE – nowoczesny ezet produkcji Newagu ewidentnie wywyższa się spośród innego taboru w mieście. Do tego stopnia, że producent musiał zamontować dodatkowe wysuwane stopnie do drzwi umiejscowionych 10cm ponad peronem. Jednostki znane w internecie z nowoczesnych
automatów do gierbiletomatów zamontowanych w środku. - 27WE Elf – zostały zamówione specjalnie na linię lotniskową (na której i tak częściej jeżdżą inne składy). Jako pojazdy przystosowane do obsługi turystów i innych ludzi z wielkimi torbami, nie posiadają półek nad siedzeniami w stylu metro. Żeby jeszcze bardziej ułatwić życie pasażerom ze sporym bagażem, przejścia między członami są wąskie i występują w nich pochylnie lub schodki, a biletomaty znajdują się tylko na skrajach pociągu. Ponadto, większość przestrzeni składu zajmuje megarzeźnia.
- 45WEa IMPULS 2 – tani złom zamówiony od NEWAG-u aby zastąpić 14WE i 19WE. Pojawia się i znika i niczym się nie różni od 31WEba od tej samej firmy. Wyposażony w bardzo komfortowe siedzenia dla pasażerów i klaustrofobiczną kabinę dla
kanarakierownika pociągu[1]. - 31WEba – krótszy braciszek 45WEa by NEWAG który niczym się nie różni od 45WEa (oprócz długości). Jeden z tych nowoczesnych jednostek dostał malowanie Europejskie więc ktoś musiał się zamienić w "artystę" i zostawić swoje dzieła sztuki jako oznaczenie terenu dla swego osiedla.
Trasa
- S1 Otwock - Pruszków – wróciła z 3-miesięcznym opóźnieniem na starą trasę Pruszków – Otwock. Najbardziej obładowana linia biegnąca przez tunel średnicowy. Wieloletnią tradycją jest umieszczanie na niej najmniej pojemnych i najstarszych pociągów, jakie posiada SKM. Hitem wśród pasażerów jest pojedyncza jednostka 19WE odjeżdżająca w godzinach szczytu do Pruszkowa. W ten sposób SKM w kompresji bez trudu dorównuje Japończykom. Ludzie po opuszczeniu pociągu doświadczają uczucia rozluźnienia w pewnych częściach ciała.
- S2 Sulejówek Miłosna – Lotnisko Chopina – Sulejówek-Miłosna. Pociąg kończy trasę na lotnisku Chopina, gdzie dowozi śmierdzące powietrze. Ciekawostką jest fakt, że potrzeby Sulejówka są bardzo niewielkie, natomiast z pociągów korzystają głównie sąsiednie gminy. W ten sposób Sulejówek płaci krocie za wożenie cudzych pasażerów. Od Października Sulejówek stanie się eksluziw miastem i będzie miał busiki do pociągu.
- S3 Lotnisko Chopina - Radzymin Warszawska wersja R90 z odrobiną R8 z Oelyksa kursująca na ciągle zmieniającej się trasie, która ma na celu zmylenie pasażerów na Gdańskiej i
znerwieniezadowolenie pasażerów na odcinku Radzymin – Legionowo. Tabor to jak z loterii wygrany bo non-stop się zmienia. - S4 – Piaseczno - Zegrze Południowe Nowa trasa transportująca dotychczasowych
agentów rządowychmieszkańców Piaseczna korzystających z usług Koleji Maszowieczkich do/z stolycy. Nie wiadomo po kiego ciągnie się aż do Wieliszewa. - S10 - Prawobrzeżny klon S1
- S20 - Klon S2 tylko do Wschodniego
- S40 – Piaseczno - Warszawa Główna. Kursuje tylko w tygodniu bo na cały tydzień nie było pieniędzy.
Zobacz też
- ↑ no ale chociaż teraz jest defibrylator żeby kogoś uratować