EW58: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika 5.173.162.118, powód: nic niewnosząca edycja)
M (red.)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:EW58-012 i EW58-005, Gdynia Cisowa Postojowa, 2016-11-26.jpg|mały|Typowe egzemplarze od 2013 do 2016 roku]]
[[Plik:EW58-012 i EW58-005, Gdynia Cisowa Postojowa, 2016-11-26.jpg|thumb|250px|Typowe egzemplarze od 2013 do 2016 roku]]
'''EW58''' – Produkt kiblopodobny tłuczony w [[PaFaWag]]u w latach 1974–1980 w liczbie 28 sztuk. Mieli je produkować dla WWK (przodka [[SKM w Warszawie|SKM Warszawa]] i [[Koleje Mazowieckie|KM]]) oraz [[Szybka Kolej Miejska w Trójmieście|SKM]] w [[Trójmiasto|stolicy korków]], ale przez zbyt nowoczesny jak na [[PRL]] projekt wrzucili go tylko do Trójmiasta (bo w stolycy może jeździć tylko tabor na cycuś glancuś). Częste awarie powodowane najprawdopodobniej przez kosmitów z [[Kapitan Bomba|Kapitana Bomby]] poskutkowały żargonową nazwą UFO. Przez parę lat każdy egzemplarz miał inne malowanie przez częste rewizje wykonywane przez pijanych mechaników w Lęborku, którzy nie odróżniają różowego od czerwonego. Na podstawie EW58 zbudowali równie nieudany chłam zwany [[EW60]].


== Przygotowanie do jazdy ==

Przygotowywanie do jazdy SKM-ką zaczyna się od schowania telefonu w bezpieczne miejsce (aby [[Dres|mieszkaniec Cisowej]] go nie ukradł), zabrania ze sobą poduszki (w razie natrafienia na EW58 z plastikowymi siedzeniami) oraz skasowanego biletu. Pójście do toalety przed podróżą to był dobry pomysł, ponieważ w EW58 nie ma kibla.
'''EW58''' – Produkt kiblopodobny tłuczony w pafawagu w latach 1974-1980 w liczbie 28 sztuk. Mieli je produkować dla WWK (przodka [[SKM w Warszawie|SKM]] [[Warszawa|Wa-Wa]] i KM) oraz [[Szybka Kolej Miejska w Trójmieście|SKM]] w [[Trójmiasto|Stolicy korków]], ale przez zbyt nowoczesny jak na [[PRL|PRL]] projekt wrzucili go tylko do Trójmiasta (bo w stolycy może jeździć tylko tabor na cycuś glancuś). Częste awarie powodowane przez kosmitów z [[Kapitan Bomba|Kapitana Bomby]] poskutkowały żargonową nazwą UFO, przez parę lat każdy egzemplarz miał inne malowanie (przez częste rewizje wykonywane przez pijanych mechaników w Lęborku, którzy nie odróżniają różowego od czerwonego). Na podstawie EW58 zbudowali równie nieudany chłam zwany [[EW60|EW60]].

== Jak się tym jeździło? ==
Przygotowywanie do jazdy SKMką zaczyna się od schowania telefonu w bezpieczne miejsce (aby [[Dres|mieszkaniec cisowej]] go nie ukradł), zabrania ze sobą poduszki (w razie natrafienia na EW58 z plastikowymi siedzeniami) oraz skasowany bilet. Jazda EW58 różni się tym że podczas ruszania ze stacji z większą niż 60 km/h szlakowej pasażerowie mieli większą szansę na mdłości, z powodu "wciskania w fotel" podczas ruszania z innej niż manewrowa pozycji nastawnika. Pójście do toalety przed podróżą to był dobry pomysł, ponieważ w EW58 nie ma kibla.


== Czemu nie wypaliło? ==
== Czemu nie wypaliło? ==
A bo projektanci nie przewidzieli że [[PRL|Polska zależna od ZSRR]] nie wyprodukuje w p{{cenzura}}du super hiper rozruchu impulsowego (który dostał jeden egzemplarz, ale nie poszczęściło mu się). Również maszyniści przyzwyczajeni do [[EN57|kibelków]] nie ogarniali super nowoczesnego pulpitu.
A bo projektanci nie przewidzieli że [[PRL|Polska zależna od ZSRR]] nie wyprodukuje w p{{cenzura}}du super hiper rozruchu impulsowego (który otrzymał jeden egzemplarz, ale nie poszczęściło mu się). Również maszyniści przyzwyczajeni do [[EN57|kibelków]] nie ogarniali supernowoczesnego pulpitu.

== Instrukcja jazdy ==
Rozpoczynając jazdę jako maszynista nie zapomnij załączyć baterii bo nie ruszysz nawet jak pasażerowie będą pchać pociąg. Po powciskaniu guziczków i przełączaniu przełączników można przystąpić do jazdy.

'''JAK ODHAMOWAĆ BO OPÓŹNIENIE MAM!!!'''

Pozycje hamulca opisane są niżej

'''Pozycja -1: luzowanie''' – Pozycja ta jak wskazuje jej nazwa pozwala ci jechać po potrzymaniu jej chwilę, no dla pewności więcej niż chwilę.

'''Pozycja 0: jazda''' – Nic nie rób chyba że chcesz stanąć w peronie!

'''Pozycja od 1 do 3: hamowanie''' – Tutaj hamujesz.

'''Pozycja 4: odcięcie''' – Tutej możesz odciąć podłączonego drugiego EZeTa od twojego hamulca i odłączyć go bez obaw.

'''Ruszanie tym cudem techniki'''

Skoro skład jest wyluzowany to czas jechać bo opóźnienie rośnie.

'''Pozycja P: w przód''' – Jedziesz do przodu.

'''Pozycja 0: pozycja wyjęcia klucza''' – Jak ustawisz tę pozycję (nieważne że nie dojechałeś do końca) to wyjmij klucz ze stacyjki i wio do domu.

'''Pozycja W: ani mi się waż ruszać!''' – Nie pojedziesz.

'''Pozycja T: w tył''' – Jeżeli stoisz w Gdańsku Głównym i walnełeś w kozła to baranie jeden masz nie tą pozycje!

Jeżeli uporamy się z nawrotnikiem to ciągniemy niebieską rączkę w kształcie słuchawki od prysznica.

'''Pozycja 0: 0''' – Pozycja 0, pasażerowie się drą że opóźnienie.

'''Pozycja M: manewrowa''' – Coś jak przetok w kiblu tyle że opory mają wentylacje bo są na dachu.

'''Pozycja P: równoległa''' – O wkońcu opory się wyłączyły i Ewa wyje mocniej.

'''Pozycja B1: 1 bocznik''' – Tutaj to zap{{cenzura}}asz.

'''Pozycja B2: 2 bocznik''' – Pasażerowie zarzygali wszystkie przedziały a EW58 pruje 120 na godzinę.


{{Kolej}}
{{Kolej}}

Wersja z 13:55, 26 sty 2020

Typowe egzemplarze od 2013 do 2016 roku

EW58 – Produkt kiblopodobny tłuczony w PaFaWagu w latach 1974–1980 w liczbie 28 sztuk. Mieli je produkować dla WWK (przodka SKM Warszawa i KM) oraz SKM w stolicy korków, ale przez zbyt nowoczesny jak na PRL projekt wrzucili go tylko do Trójmiasta (bo w stolycy może jeździć tylko tabor na cycuś glancuś). Częste awarie powodowane najprawdopodobniej przez kosmitów z Kapitana Bomby poskutkowały żargonową nazwą UFO. Przez parę lat każdy egzemplarz miał inne malowanie przez częste rewizje wykonywane przez pijanych mechaników w Lęborku, którzy nie odróżniają różowego od czerwonego. Na podstawie EW58 zbudowali równie nieudany chłam zwany EW60.

Przygotowanie do jazdy

Przygotowywanie do jazdy SKM-ką zaczyna się od schowania telefonu w bezpieczne miejsce (aby mieszkaniec Cisowej go nie ukradł), zabrania ze sobą poduszki (w razie natrafienia na EW58 z plastikowymi siedzeniami) oraz skasowanego biletu. Pójście do toalety przed podróżą to był dobry pomysł, ponieważ w EW58 nie ma kibla.

Czemu nie wypaliło?

A bo projektanci nie przewidzieli że Polska zależna od ZSRR nie wyprodukuje w pSłuchacz jedynego słusznego radia ocenzurował ten niegodny fragmentdu super hiper rozruchu impulsowego (który otrzymał jeden egzemplarz, ale nie poszczęściło mu się). Również maszyniści przyzwyczajeni do kibelków nie ogarniali supernowoczesnego pulpitu.