Elevator Action

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 18:26, 22 mar 2017 autorstwa Eksekk (dyskusja • edycje) (Expert3222 przeniósł stronę Elevator Action na Użytkownik:IKolo137/Elevator Action, bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem)

Elevator Action (pol. Winda Działanie[1]) - Gra zręcznościowa stworzona przez Taito, czyli tych co stworzyli Arkanoida w 1983 roku. Gra stworzona na systemy Nintendo Entertainment System i Game Boy. Nawet zadziała na nasze rodzime Pegasusy jak się wciśnie kartridża z całej siły niezapominając o polizaniu kartridża.

Fabuła

Gracz zakłada rolę szpiega infiltrującego 30-piętrowy budynek wypełniony windami. Szpieg musi zebrać wszystkie teczki SB z czerwonych drzwi oraz przedostać się do parteru i pojechać do następnego budynku, żeby znowu zabrać kolejne teczki z czerwonych drzwi. Gra jest połączeniem gry akcji, platformówki oraz strzelanki. To znaczy tak pisze na opakowaniu w rzeczywistości tylko strzelanki. Podejrzana jest jest ilość przestępców. Teoretycznie w jednych niebieskich drzwiach może się pojawić ok. 4 przestępców, a znajdujemy w 30 piętrowym bloku, czyli w całym bloku znajduje się ponad 300 gangsterów.

Piętra w wieżowcu

  • Przedostanie się na dach - nasza postać rzuca linkę o windę i powoli schodzi na dół .Dla wielu graczy i z pewnością dla ciebie schodzenie na dach może być denerwujące. Schodzenie może trwać nawet 2 minuty i tak robi praktycznie co poziom.
  • Od 30 piętra do 20 piętra - Szkoda gadać - Tutaj nawet niemowlak by przeszedł tą część budynku. Wystarczy jedynie przycisnąć strzałkę w dół i to właściwie tyle, ponieważ nie ma tam czerwonych drzwi[2]. Od czasu do czasu możesz w windzie poskakać i postrzelać do przeciwników i żyrandoli. Wpadnie parę dodatkowych punktów oraz poćwiczysz przed trudniejszymi piętrami.
  • Od 20 do 17 - Schody - po bokach pojawiają się schody przez które my musimy przejść, ponieważ winda działa do piętra 19 więc trzeba zejść na dół, żeby przejść na kolejną windę. Musiały się zacząć pojawiać takie denerwujące poziomy
  • Od 15 do 11 - Ciemno wszędzie, głucho wszędzie co to bedzie - tutaj nie widać niebieskich drzwi. Uważany za jeden z gorszych poziomów, ponieważ widać czerwone drzwi oraz przeciwników. Trzeba tutaj się nabiegać, bo windy są porozrzucane po bokach. Ba czasami są takie poziomy, gdzie dwie windy są złączone jakąś linką. Tak robią, żeby uprzykrzyć życie graczowi grającą w elevatora;
  • Piętro 10 - W tym piętrze znajduje się nie jeden, nie dwie, a trzy windy. To na tą grę i tak mało. Za niedługo będzie tych wind będzie jeszcze więcej...
  • Od 9 do 8 - Tutaj jedna winda znika. Natomiast nasila się liczba uzbrojonych przestępców w Pistolet P-64 lub Tetetkę.
  • Od 7 do parteru - Tu dopiero jest wind. Na jednym piętrze potrafi się pojawić aż 5 wind. Nawet w szpitalach tylu wind nie ma a co dopiero w bloku mieszkalnym. jak się znajdziesz na 7 piętrze to z każdego innego piętra pojawia się po 2 czy 3 gangsterów.

Po wyjściu z budynku wsiadamy w samochód i odjeżdżamy do innego budynku różniącego się tylko kolorem ściany. Spokojnie poziom trudności jest taki sam jak w pierwszym budynku.

Ciekawostki

  • Przez chwilę (ok. 5 sekund) można usłyszeć Sonar fortepianowy fortepianowy nr 2 Chopina. Kiedy nasz agent schodzi na dach pojawia się ten sonar;
  • W tej grze pojawia się więcej wind niż pięter;
  • Te czerwone drzwi potrafią świecić w ciemności;
  • Gdy weźmiesz teczkę czerwone drzwi zamieniają się w drzwi niebieskie, z których mogą wyskoczyć gangsterzy;
  • W tej grze da się zgnieść windą swojego przeciwnika.

Przypisy

  1. Tłumaczył Google Tłumacz
  2. Może na 20 piętrze, ale to jest rzadkość